Kolega pokazał mi ze w moim aucie połamane są dzwigienki, które są zamontowane z przodu silnika. Z jednej strony wchodza w gruszkę podicisnieniową, z drugiej natomiast do dzwigienek z kolektora. Domyślam się ze są one odpowiedzialne za zmienną geometrię kolektora ssacego lub coś w ten desen (jesli sie myle prosze wyprowadzcie mnie z bledu). Otóż postanowiłem dorobić takie dzwigienki i się udało. Założyłem je na auto, nie wiem czy to moje odczucie czy takie są skutki ich naprawy, ale według mnie sam ochód zaczą zupełnie inaczej pracować. Silnik dostał jakby bardziej rasowej pracy szczegolnie w nizszych obrotach (chodzi o dzwiek, wlasciwie bulgotanie), domyslam się ze w zwiazku z tym ze wszystko działa poprawnie, silnik otrzymuje odpowiednia dawke paliwa moze to miec znaczenie. Natomiast zauwazylem jedna rzecz -auto zaczeło więcej palić. Analizujac to doszedłem do wniosku ze skoro LPG zostało zestrojone przy uszkodzonym układzie, teraz jak układ jest juz naprawiny moze miec wahania. Mało tego, moje dorobione dzwigienki nie wytrzymały zbyt długo, od razu jakby auto zaczeło mniej palić.
Czy moje spostrzezenia są słuszne czy szukac innych przyczyn podwyzszonego spalania?
Ewentualnie czy ktos przerabial temat tych dzwigienek, gdzie je mozna dostac ewentualnie z czego dorobic zeby byly trwale?
![]() |
![]() |
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Ułamane dzwigienki od kolektorow a spa
Cięgna gruszek podciśnienia mam w ciągłej sprzedaży - jeździ już ich trochę w różnych klubowych autach włącznie z moim własnym.
Zerknij w moje ogłoszenie: http://www.a8team.pl/duzo-roznych-czesc ... vt8700.htm ;-)
Zerknij w moje ogłoszenie: http://www.a8team.pl/duzo-roznych-czesc ... vt8700.htm ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Znaczy się, że coś takiego ci dorobi.... bo te aluminiowe które sprzedaję to generalnie jako zwykła część w tej właśnie postaci na rynku nie istnieją ;-)rc_c pisze:Dziś był u mnie kolega, powiedział ze ma u siebie cos podobnego, jeśli nie to bede zamawial.
Klapy w kolektorze dolotowym mają istotny wpływ na pracę silnika.rc_c pisze:Czy możecie napisać jaki to ma wplyw na prace silnika, spalanie itp?
Zmienna geometria ma powodować uzyskanie jak najwyższego momentu obrotowego w dolnym zakresie obrotów silnika oraz jak najwięcej mocy w zakresach górnych.
Co więcej sterownik silnika nie diagnozuje tego czy klapy pracują poprawnie czyli steruje silnikiem tak jakby zawsze było wszystko OK.
Urwane cięgna to nieprawidłowa praca silnika, słabszy dół i nierówna praca na wolnych oraz w niskim zakresie obrotów.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Kolega powiedział ze musi sprawdzic bo być może ma coś takiego, moze podobnego, badz wlasnie takie same ciegna nie wiem dokładnie. Jeśli nie, to będe chciał je zamowic u Ciebie.
Jak to ma sie na spalanie i zakladajac ze gaz ustawialem przy urwanych ciegnach? Dobrze rozumuje, moze to miec negatywne skutki w postaci podwyzszonego spalania?
Jak to ma sie na spalanie i zakladajac ze gaz ustawialem przy urwanych ciegnach? Dobrze rozumuje, moze to miec negatywne skutki w postaci podwyzszonego spalania?