Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Ułamane dzwigienki od kolektorow a spa

rc_c
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 18
Rejestracja: 29 wrz 2013, 23:22
Lokalizacja: Białystok/Podlasie

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Ułamane dzwigienki od kolektorow a spa

Post autor: rc_c » 05 lis 2013, 11:47

Kolega pokazał mi ze w moim aucie połamane są dzwigienki, które są zamontowane z przodu silnika. Z jednej strony wchodza w gruszkę podicisnieniową, z drugiej natomiast do dzwigienek z kolektora. Domyślam się ze są one odpowiedzialne za zmienną geometrię kolektora ssacego lub coś w ten desen (jesli sie myle prosze wyprowadzcie mnie z bledu). Otóż postanowiłem dorobić takie dzwigienki i się udało. Założyłem je na auto, nie wiem czy to moje odczucie czy takie są skutki ich naprawy, ale według mnie sam ochód zaczą zupełnie inaczej pracować. Silnik dostał jakby bardziej rasowej pracy szczegolnie w nizszych obrotach (chodzi o dzwiek, wlasciwie bulgotanie), domyslam się ze w zwiazku z tym ze wszystko działa poprawnie, silnik otrzymuje odpowiednia dawke paliwa moze to miec znaczenie. Natomiast zauwazylem jedna rzecz -auto zaczeło więcej palić. Analizujac to doszedłem do wniosku ze skoro LPG zostało zestrojone przy uszkodzonym układzie, teraz jak układ jest juz naprawiny moze miec wahania. Mało tego, moje dorobione dzwigienki nie wytrzymały zbyt długo, od razu jakby auto zaczeło mniej palić.

Czy moje spostrzezenia są słuszne czy szukac innych przyczyn podwyzszonego spalania?

Ewentualnie czy ktos przerabial temat tych dzwigienek, gdzie je mozna dostac ewentualnie z czego dorobic zeby byly trwale?

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 05 lis 2013, 12:11

wydaje ci się że lepiej jedzie pracuje -to lepiej dociskasz gazu
a to ma wpływ na spalanie

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 05 lis 2013, 12:39

Cięgna gruszek podciśnienia mam w ciągłej sprzedaży - jeździ już ich trochę w różnych klubowych autach włącznie z moim własnym.

Zerknij w moje ogłoszenie: http://www.a8team.pl/duzo-roznych-czesc ... vt8700.htm ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

rc_c
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 18
Rejestracja: 29 wrz 2013, 23:22
Lokalizacja: Białystok/Podlasie

Post autor: rc_c » 05 lis 2013, 19:59

Dziś był u mnie kolega, powiedział ze ma u siebie cos podobnego, jeśli nie to bede zamawial.

Czy możecie napisać jaki to ma wplyw na prace silnika, spalanie itp?

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 05 lis 2013, 20:15

rc_c pisze:Dziś był u mnie kolega, powiedział ze ma u siebie cos podobnego, jeśli nie to bede zamawial.
Znaczy się, że coś takiego ci dorobi.... bo te aluminiowe które sprzedaję to generalnie jako zwykła część w tej właśnie postaci na rynku nie istnieją ;-)
rc_c pisze:Czy możecie napisać jaki to ma wplyw na prace silnika, spalanie itp?
Klapy w kolektorze dolotowym mają istotny wpływ na pracę silnika.
Zmienna geometria ma powodować uzyskanie jak najwyższego momentu obrotowego w dolnym zakresie obrotów silnika oraz jak najwięcej mocy w zakresach górnych.

Co więcej sterownik silnika nie diagnozuje tego czy klapy pracują poprawnie czyli steruje silnikiem tak jakby zawsze było wszystko OK.
Urwane cięgna to nieprawidłowa praca silnika, słabszy dół i nierówna praca na wolnych oraz w niskim zakresie obrotów.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

rc_c
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 18
Rejestracja: 29 wrz 2013, 23:22
Lokalizacja: Białystok/Podlasie

Post autor: rc_c » 05 lis 2013, 20:33

Kolega powiedział ze musi sprawdzic bo być może ma coś takiego, moze podobnego, badz wlasnie takie same ciegna nie wiem dokładnie. Jeśli nie, to będe chciał je zamowic u Ciebie.

Jak to ma sie na spalanie i zakladajac ze gaz ustawialem przy urwanych ciegnach? Dobrze rozumuje, moze to miec negatywne skutki w postaci podwyzszonego spalania?

Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 06 lis 2013, 20:43

Poprawna praca klapek ma jakiś tam wpływ na dynamikę, ale nie ma wpływu na spalanie. Przynajmniej nie w mierzalnych wielkościach. Tyle z moich obserwacji.
Też dorabiam je z aluminum lub jak ktoś woli z mosiądzu.
Elektronika samochodowa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl