części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 04 4.2MPI ] Trzesie silnikiem

kakq
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 40
Rejestracja: 29 sie 2012, 11:12
Lokalizacja: Warszawa

[D3 04 4.2MPI ] Trzesie silnikiem

Post autor: kakq » 07 lis 2013, 22:11

Trzęsie silnikiem i całym nadwoziem. Jak się silnik zagrzeje to trzęsiawka się zmniejsza ale nie do końca. Pracuje jak by bez jednego gara.

Brak błędów - jedyny błąd to poduszka silnika ale świeci się od zawsze więc to nie to.
Sprawdzone że na pierwszej głowicy wypadają zapłony na wszystkich cylindrach.
Sprawdzona kompresja
Sprawdzone świece (wszystkie różowe, jedna biały nalot - na pierwszym garze)
Po świecy z białym nalotem podejrzenie UPG ale test na co2 był nie jednoznaczny, test spalin wyszedł super.

Jakieś propozycje, co można jeszcze po testować?

Awatar użytkownika
jacek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 336
Rejestracja: 19 wrz 2012, 17:50
Lokalizacja: Kujawsko - Pomorskie

Post autor: jacek » 08 lis 2013, 18:25

Sprawdz cewki i katalizatory szczególnie po stronie gdzie masz wypadanie zapłonu .

kakq
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 40
Rejestracja: 29 sie 2012, 11:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kakq » 10 lis 2013, 18:28

Cewki ok. Podmieniałem też na nowe to samo.
Na komputerze sondy pokazują że wszystko jest ok. Jest jakiś sposób na sprawdzenie katalizatora bez jego wyciągania - sporo roboty żeby go stamtąd wybebeszyć.

Zastanawiam się czy to nie rozdzielacz zapłonów.

Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 10 lis 2013, 18:45

Masz swojego VCDSa lub VASa? to podpowiem co zdiagnozować


Niczego takiego jak rozdzielacz zapłonów nie masz w tym silniku :)
Elektronika samochodowa.

kakq
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 40
Rejestracja: 29 sie 2012, 11:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kakq » 10 lis 2013, 18:48

Mam vasa. Warsztat w którym stoi fura ma jakiegoś kompa w którym można podejrzeć bloki pomiarowe.

[ Dodano: 2013-11-10, 19:29 ]
Chodziło nie o rozdzielacz a o czujnik halla. Podeślesz mi informacje na co mogę zwrócić uwagę?

[ Dodano: 2013-11-10, 19:33 ]
Zapomniałem dodać że po wczorajszym dniu mam jeszcze takie info.

Podmienione cewki na pierwszej głowicy
Podmienione świece na wszystkie cylindry.
Wypadają zapłony tylko na pierwszej głowicy.
Jak się dotknie filtra powietrza to czuć że strzela w filtr
Z wydechu słychać jak wypadają zapłony.
Sprawdzone wszystkie podciśnienia

Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 10 lis 2013, 19:51

Sprawdz i zapodaj na wolnych obrotach grupę 90, 91, 92 i 93.
Elektronika samochodowa.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 10 lis 2013, 19:53

a w 90-93 co jest ?

kakq
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 40
Rejestracja: 29 sie 2012, 11:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kakq » 10 lis 2013, 19:53

ok podam we wtorek.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 10 lis 2013, 19:53

zdublowałem się jak czytałem :-D

kakq
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 40
Rejestracja: 29 sie 2012, 11:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kakq » 11 lis 2013, 12:29

Kolega z warsztatu przedyktował mi bloki odczytane za pomocą swojego komputera. Nie jest to ani vas ani vcds.

Blok 90
ustawienia wału rozrządu ssącego
blok 1 (waha się od -2 do -4 KW)
blok 2 -1 KW

Blok 91 i 92 jak wyżej

Blok 93
ustawienie wału rozrządu dolotowy
blok 1 -16 KW
blok 2 -5,0 KW


Mam nadzieję że na razie to wystarczy. We wtorek może dam radę podłączyć jeszcze swojego vas'a.

Dzięki.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 11 lis 2013, 19:38

do poprawy pasek
potem zobaczyć napinacze

kakq
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 40
Rejestracja: 29 sie 2012, 11:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kakq » 11 lis 2013, 21:39

sugerujesz ze pasek przeskoczyl i dlatego sie tak telepie i zaplony wypadaja?

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 12 lis 2013, 08:27

w polu 93 mają być zera koło tego
zazwyczaj jest od -3do +3

kakq
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 40
Rejestracja: 29 sie 2012, 11:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kakq » 12 lis 2013, 08:38

To już się domyśliłem. Czyli rozrząd przeskoczył skoro wcześniej silnik pracował poprawnie?

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2294
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 12 lis 2013, 09:30

U mnie trzęsło jak ślizg na nastawniku zniknął , zdejmij pokrywę zaworów i zobacz czy wszystko jest całe .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl