Witam!!!
Posiadam Audi A8 4,2 z 1998r. w papierach pisze że to S8.
Ale do sedna sprawy.
Autko mam już prawie rok i nigdy mnie nie zawiodło, do wczoraj :-/
Jezdziłem wczoraj cały dzień i było wszystko OK,
pod wieczór wsiadam (silnik był ciepły) przejechałem z 500metrów
i wywaliło mi płyn chłodniczy jak śmiem przypuszczac przez korek
w zbiorniczku wyrównawczym .
Oczywiście silnik od razu zgasiłem gdzie na liczniku temp. była
w okolicach 70oC a komputer nic nie sygnalizował.
Autko z holowałem do domu i stoi w garażu .
Bardzo proszę o jakieś rady i sugestie co by to mogło byc
i na co sie przygotowac ??
pozdrawiam .
![]() |
![]() |
![]() |
[D2 98 4.2PB ] Wywaliło płyn chłodzący w A8 4,2
[D2 98 4.2PB ] Wywaliło płyn chłodzący w A8 4,2
Ostatnio zmieniony 29 gru 2014, 13:41 przez devro, łącznie zmieniany 2 razy.
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
Tutenhamon a powiedz mi czy jest jakas możliwośc sprawdzenia
czy poszła lewa głowica czy prawa, czy jest może że w praktyce jak poszłą
uszczelka to zdarzało sie że jedna strona częściej a druga mniej ??
Głupie pytanie ale może ma swój sens .
I jak byś mógł mi powiedziec, gdzie w tym V8 jest korek spostowy
z chłodnicy, czy na bloku czy pod chłodnicą .
Z góry dziekuje i pozdrawiam.
czy poszła lewa głowica czy prawa, czy jest może że w praktyce jak poszłą
uszczelka to zdarzało sie że jedna strona częściej a druga mniej ??
Głupie pytanie ale może ma swój sens .
I jak byś mógł mi powiedziec, gdzie w tym V8 jest korek spostowy
z chłodnicy, czy na bloku czy pod chłodnicą .
Z góry dziekuje i pozdrawiam.
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
Nie zmieniałem osobiście płynu chłodzącego w A8 V8 bo za krótko ją mam, ale wydaje mi się że jak w wielu innych modelach Audi po prostu ściągasz najniżej położony wąż. A co do diagnozy która uszczelka poszła:najlepiej podpiąć auto pod VAGa a na pewno ci pokaże błędy .Możesz też odkręcić korek zbiorniczka wyrównawczego i po prostu powąchać .jeżeli będzie czuć spaliny ,to masz pewność że uszczelka.zapach oczywiście nie będzie taki wyrażny ale można to z powodzeniem zdiagnozować. Najlepiej dolej płynu odpal autko i pilnuj temperatury na postoju z podnieśonom maską i odkręconym korkiem zbiorniczka , jeśli motor nabierze temperatury a płyn się podniesie i będzie buzowało to pewność 100% .Oby okazało się że nie powodzenia 
tu masz wszystko
http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... cement.htm
i nic się nie martw,nie ma takiej rzeczy której nie można naprawić :-P
PS a tak na marginesie to niczego się nie wącha i żadnych węży się nie zciąga :lol:
http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... cement.htm
i nic się nie martw,nie ma takiej rzeczy której nie można naprawić :-P
PS a tak na marginesie to niczego się nie wącha i żadnych węży się nie zciąga :lol: