![]() |
![]() |
![]() |
[D2 99 4.2PB/LPG ] Dławienie na zimnym silniku
[D2 99 4.2PB/LPG ] Dławienie na zimnym silniku
Witam. Otoż zmagam sie z pewnym problemem i nigdzie nie umiem znaleść info o tym.
Rano po nocy odpalam auto bez zadnego problemu silnik pracuje równo ale jak zaczynam jechac to zaczyna szarpać i dławić się i zwalniać, dopiero jak sie troche zagrzeje chodzi wszsytko ok. Na LPG zero problemow, jedynie te szarpania na PB jak jest zimny ja ciepłym jest ok. Co to może być?
Rano po nocy odpalam auto bez zadnego problemu silnik pracuje równo ale jak zaczynam jechac to zaczyna szarpać i dławić się i zwalniać, dopiero jak sie troche zagrzeje chodzi wszsytko ok. Na LPG zero problemow, jedynie te szarpania na PB jak jest zimny ja ciepłym jest ok. Co to może być?
grzybek86, Podłącz waga i zobacz co za błędy się wysypią .
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

witam po Cieżkim weekendzie dopiero teraz udało mi sie podłączyć autko do kompa i mam takie błedy:
16534 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - obwód uszkodzony
16536 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - wysokie napięcie
16538 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - brak sygnału
16539 Sonda Lambda 1, Bank 2 > błąd elektryczny – obwód ogrzewania
Dodam że po skasowaniu jak i na PB i LPG błędy póki co nie wróciły.
A Efekt dławienia o jakim pisałem wcześniej wystąpił z tymi błędami ale tylko 2 razy poźniej nawet z błędami było ok, zauważyłem też że owe dławienie występowało zawsze jak rano była ogroma wilgoć.
Ma ktoś jakieś sugestie?
16534 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - obwód uszkodzony
16536 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - wysokie napięcie
16538 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - brak sygnału
16539 Sonda Lambda 1, Bank 2 > błąd elektryczny – obwód ogrzewania
Dodam że po skasowaniu jak i na PB i LPG błędy póki co nie wróciły.
A Efekt dławienia o jakim pisałem wcześniej wystąpił z tymi błędami ale tylko 2 razy poźniej nawet z błędami było ok, zauważyłem też że owe dławienie występowało zawsze jak rano była ogroma wilgoć.
Ma ktoś jakieś sugestie?
U mnie podobnie jest , czasem po chwili postoju jest problem z zapaleniem i stawiam na pompe. Wszystko zwiazane z gazem wymieniłem, parownik, wtryski, na kompie bład od wysokiej dawki paliwa ale to tylko na gazie wystepuje(troszke do regulacji gaz) na benzynie ok. Obstawiam padajaca pompe, ostatnio wywalilo mi jej bezpiecznik, po wlozeniu nowego dalej działa, czasem potrafi buczec.
Panowie odświerze temat.
Od wczoraj kiedy znów przyszły zimne dni około 2st C. Zaczał sie problem dławienia i szarpania na zimnym silniku, jak jest cieplej problemu nie ma, podłaczyłem Vag-a i pokazało
17539 P1131 4483 Sonda Lambda 1 (HO2S), bank 1 - wysoka rezystancja grzałki
16538 P0154 409A Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - brak sygnału
po skasowaniu błedów znów jeden raz wyskoczył ten 16538 ale jako tako teraz znow go nie ma i zobaczymy co bedzie rano.
Zastanawia mnie czy może miec na to wpływ czujnik temperatury silnika gdyż tak jak pisałem dzisieje sie to dopiero jak temp. otoczenia spadnie poniżej 4st C. Jak juz jade i silnik troszke sie nagrzeje wszsytko wraca do normy.
Moze ktoś miał podobne problemu i może pomoc?
w tym tyg tez mam zamiar podjechac do mechanika i zobaczymy
Od wczoraj kiedy znów przyszły zimne dni około 2st C. Zaczał sie problem dławienia i szarpania na zimnym silniku, jak jest cieplej problemu nie ma, podłaczyłem Vag-a i pokazało
17539 P1131 4483 Sonda Lambda 1 (HO2S), bank 1 - wysoka rezystancja grzałki
16538 P0154 409A Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - brak sygnału
po skasowaniu błedów znów jeden raz wyskoczył ten 16538 ale jako tako teraz znow go nie ma i zobaczymy co bedzie rano.
Zastanawia mnie czy może miec na to wpływ czujnik temperatury silnika gdyż tak jak pisałem dzisieje sie to dopiero jak temp. otoczenia spadnie poniżej 4st C. Jak juz jade i silnik troszke sie nagrzeje wszsytko wraca do normy.
Moze ktoś miał podobne problemu i może pomoc?
w tym tyg tez mam zamiar podjechac do mechanika i zobaczymy
Jedna z możliwości dławienia się po nocy w zimniejsze dni to:
zubożenie miszanki (skrócenie czasów wtrysku benzyny) w związku z adaptacją tych dawek
podczas pracy na LPG
Odczytać wartości po długich korektach dla przykładu ABZ blok pomiarowy 10 (dla biegu jałowego i średnich obrotów)
Jeżeli występuje ten problem to prawdopodobnie dla obr. biegu jałowego korekty będą wchodzić w okolice -10% i niżej (-11...-15%)...
Oczywiście to jest jedna z możliwości, która często się objawia, jak przychodzi gwałtowny
spadek temperatury a auto jest wyposażone w LPG (a latem wszystko chodziło OK).
zubożenie miszanki (skrócenie czasów wtrysku benzyny) w związku z adaptacją tych dawek
podczas pracy na LPG
Odczytać wartości po długich korektach dla przykładu ABZ blok pomiarowy 10 (dla biegu jałowego i średnich obrotów)
Jeżeli występuje ten problem to prawdopodobnie dla obr. biegu jałowego korekty będą wchodzić w okolice -10% i niżej (-11...-15%)...
Oczywiście to jest jedna z możliwości, która często się objawia, jak przychodzi gwałtowny
spadek temperatury a auto jest wyposażone w LPG (a latem wszystko chodziło OK).