Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 99 4.2PB/LPG ] Dławienie na zimnym silniku

grzybek86
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 637
Rejestracja: 25 kwie 2011, 09:21
Lokalizacja: Tychy

[D2 99 4.2PB/LPG ] Dławienie na zimnym silniku

Post autor: grzybek86 » 26 paź 2013, 09:59

Witam. Otoż zmagam sie z pewnym problemem i nigdzie nie umiem znaleść info o tym.
Rano po nocy odpalam auto bez zadnego problemu silnik pracuje równo ale jak zaczynam jechac to zaczyna szarpać i dławić się i zwalniać, dopiero jak sie troche zagrzeje chodzi wszsytko ok. Na LPG zero problemow, jedynie te szarpania na PB jak jest zimny ja ciepłym jest ok. Co to może być?

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 26 paź 2013, 11:23

grzybek86, Podłącz waga i zobacz co za błędy się wysypią .

grzybek86
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 637
Rejestracja: 25 kwie 2011, 09:21
Lokalizacja: Tychy

Post autor: grzybek86 » 29 paź 2013, 19:49

witam po Cieżkim weekendzie dopiero teraz udało mi sie podłączyć autko do kompa i mam takie błedy:

16534 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - obwód uszkodzony
16536 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - wysokie napięcie
16538 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - brak sygnału
16539 Sonda Lambda 1, Bank 2 > błąd elektryczny – obwód ogrzewania

Dodam że po skasowaniu jak i na PB i LPG błędy póki co nie wróciły.
A Efekt dławienia o jakim pisałem wcześniej wystąpił z tymi błędami ale tylko 2 razy poźniej nawet z błędami było ok, zauważyłem też że owe dławienie występowało zawsze jak rano była ogroma wilgoć.
Ma ktoś jakieś sugestie?

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 30 paź 2013, 06:58

U mnie podobnie jest , czasem po chwili postoju jest problem z zapaleniem i stawiam na pompe. Wszystko zwiazane z gazem wymieniłem, parownik, wtryski, na kompie bład od wysokiej dawki paliwa ale to tylko na gazie wystepuje(troszke do regulacji gaz) na benzynie ok. Obstawiam padajaca pompe, ostatnio wywalilo mi jej bezpiecznik, po wlozeniu nowego dalej działa, czasem potrafi buczec.

grzybek86
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 637
Rejestracja: 25 kwie 2011, 09:21
Lokalizacja: Tychy

Post autor: grzybek86 » 30 paź 2013, 14:12

u mnie raczej pompa jest ok niedawno wymieniana.... pozatym u mnie czy po nocy czy po chwili postoju zawsze pali bez problemu a o jakim mowisz buczeniu?

ernesto

Post autor: ernesto » 30 paź 2013, 19:07

Może sonda umiera?

grzybek86
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 637
Rejestracja: 25 kwie 2011, 09:21
Lokalizacja: Tychy

Post autor: grzybek86 » 11 lis 2013, 19:57

Panowie odświerze temat.

Od wczoraj kiedy znów przyszły zimne dni około 2st C. Zaczał sie problem dławienia i szarpania na zimnym silniku, jak jest cieplej problemu nie ma, podłaczyłem Vag-a i pokazało

17539 P1131 4483 Sonda Lambda 1 (HO2S), bank 1 - wysoka rezystancja grzałki
16538 P0154 409A Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - brak sygnału
po skasowaniu błedów znów jeden raz wyskoczył ten 16538 ale jako tako teraz znow go nie ma i zobaczymy co bedzie rano.

Zastanawia mnie czy może miec na to wpływ czujnik temperatury silnika gdyż tak jak pisałem dzisieje sie to dopiero jak temp. otoczenia spadnie poniżej 4st C. Jak juz jade i silnik troszke sie nagrzeje wszsytko wraca do normy.

Moze ktoś miał podobne problemu i może pomoc?
w tym tyg tez mam zamiar podjechac do mechanika i zobaczymy

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 11 lis 2013, 20:48

brak ssania

grzybek86
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 637
Rejestracja: 25 kwie 2011, 09:21
Lokalizacja: Tychy

Post autor: grzybek86 » 11 lis 2013, 20:53

a czym to jest spowodowane i jak to naprawić?

tomek808
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 192
Rejestracja: 26 mar 2013, 16:25
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: tomek808 » 12 lis 2013, 12:26

mam podobne objawy po odpaleniu 1000 obrotów ,ciężko odpala nierówno chodzi ale po kilku min już wszystko w normie tylko brakuje mi programu i nie wiem jakie błędy ma , koledze niestety nie pomogę bo sam nie wiem jaki problem mam

grzybek86
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 637
Rejestracja: 25 kwie 2011, 09:21
Lokalizacja: Tychy

Post autor: grzybek86 » 12 lis 2013, 12:33

u mnie natomiast pali bez problemów chodzi na wolnych po odpaleniu równo bez problemów, dławienie zaczyna sie dopiero jak zaczynam przyspieszać dławi szarpie

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 12 lis 2013, 12:39

sprawdzić trzeba jaką temperaturę widzi motor
czy prawdziwą ;-)

grzybek86
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 637
Rejestracja: 25 kwie 2011, 09:21
Lokalizacja: Tychy

Post autor: grzybek86 » 12 lis 2013, 15:15

ajak to sprawdzić? mam vcds lite?

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 12 lis 2013, 17:59

Jedna z możliwości dławienia się po nocy w zimniejsze dni to:

zubożenie miszanki (skrócenie czasów wtrysku benzyny) w związku z adaptacją tych dawek
podczas pracy na LPG


Odczytać wartości po długich korektach dla przykładu ABZ blok pomiarowy 10 (dla biegu jałowego i średnich obrotów)

Jeżeli występuje ten problem to prawdopodobnie dla obr. biegu jałowego korekty będą wchodzić w okolice -10% i niżej (-11...-15%)...

Oczywiście to jest jedna z możliwości, która często się objawia, jak przychodzi gwałtowny
spadek temperatury a auto jest wyposażone w LPG (a latem wszystko chodziło OK).

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 12 lis 2013, 18:31

tam gdzie masz temperaturę motoru
obacz ile pokazuje

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl