![]() |
![]() |
[D2 97 4.2PB/LPG ] Awaryjny kiedy zimna i po hamowaniu
[D2 97 4.2PB/LPG ] Awaryjny kiedy zimna i po hamowaniu
Problem jest następujący:
kiedy uruchamiam samochód jak jest zimny, np po nocy, czy kilkugodzinnym staniu, po wrzuceniu D skrzynia wchodzi w tryb awaryjny.
Wsteczny działa ale jak po tym trybie awaryjnym przełączam na R to jest mocne szarpnięcie przy wbijaniu wstecznego.
jak się troche potoczę na tym awaryjnym i rozgrzeje się już silnik, to po zgaszeniu samochodu i ponownym odpaleniu normalnie wskakuje już bieg, zmienia podczas jazdy i jest ok.
pierwsze wbicie tylko jest z mocniejszym szarpnięciem.
Jeśli gwałtownie zahamuje do zera i chce ruszyć to również skrzynia wchodzi w awaryjny, musze wyłączyć i włączyć silnik i jest wtedy ok.
Dzisiaj doszedł nowy objaw:
na 4 i 5 biegu trzęsie całą budą, ale tak MEGA, przy jeździe na tipo to samo, nie jest to uzależnione od prędkości bo przy wyższej prędkości na 3 biegu po przełączeniu na 4 jest to samo.
Skrzynia jest 5 biegowa, olej był zmieniony 200 km temu, przed zmianą również był problem z tym trybem awaryjnym, zmiana oleju nic nie zmieniła w tym temacie.
Ktoś może wie gdzie zacząć szukać?
kiedy uruchamiam samochód jak jest zimny, np po nocy, czy kilkugodzinnym staniu, po wrzuceniu D skrzynia wchodzi w tryb awaryjny.
Wsteczny działa ale jak po tym trybie awaryjnym przełączam na R to jest mocne szarpnięcie przy wbijaniu wstecznego.
jak się troche potoczę na tym awaryjnym i rozgrzeje się już silnik, to po zgaszeniu samochodu i ponownym odpaleniu normalnie wskakuje już bieg, zmienia podczas jazdy i jest ok.
pierwsze wbicie tylko jest z mocniejszym szarpnięciem.
Jeśli gwałtownie zahamuje do zera i chce ruszyć to również skrzynia wchodzi w awaryjny, musze wyłączyć i włączyć silnik i jest wtedy ok.
Dzisiaj doszedł nowy objaw:
na 4 i 5 biegu trzęsie całą budą, ale tak MEGA, przy jeździe na tipo to samo, nie jest to uzależnione od prędkości bo przy wyższej prędkości na 3 biegu po przełączeniu na 4 jest to samo.
Skrzynia jest 5 biegowa, olej był zmieniony 200 km temu, przed zmianą również był problem z tym trybem awaryjnym, zmiana oleju nic nie zmieniła w tym temacie.
Ktoś może wie gdzie zacząć szukać?
W wielu przypadkach szarpanie na 4 i 5 jest winą konwertera, masz objawy ślizgania?
Przełącz na tipa jedz na 3 biegu i przeskocz tipem na 4 i zobacz co się dzieje. Czy przypadkiem się nie ślizga, po próbuj parę razy. Sprawdź dokładnie poziom oleju i podepnij auto pod kompa. Zobacz co wypluje, bo na pewno wypluje. W wielu przypadkach bywa tak że problemy sprawiają osprzęt silnika i przez to głupawki dostaje.
VAG prawdę Ci powie. wrzuć błędy i będzie się myśleć co dalej.
Przełącz na tipa jedz na 3 biegu i przeskocz tipem na 4 i zobacz co się dzieje. Czy przypadkiem się nie ślizga, po próbuj parę razy. Sprawdź dokładnie poziom oleju i podepnij auto pod kompa. Zobacz co wypluje, bo na pewno wypluje. W wielu przypadkach bywa tak że problemy sprawiają osprzęt silnika i przez to głupawki dostaje.
VAG prawdę Ci powie. wrzuć błędy i będzie się myśleć co dalej.
Re: Awaryjny kiedy zimna i po hamowaniu
No...sprawdź przepływomierz, przepustnice, podciśnienia, dolot i jak już sprawdzisz i wszystko to okaże się sprawne to jedź do serwisu ASB powiedz panu mechaniku ,że silnik jest O.K. i niech sie bierze do roboty.Qub pisze:Ktoś może wie gdzie zacząć szukać?
Aaa i jeszcze jedno bo mówisz ,że po gwałtownym hamowaniu ... do sprawdzenia czujnik pod pedałem hamulca ,a jeśli sprawny to czy dochodzi w ogóle sygnał z niego do sterownika skrzyni. No i pasowało by co byś odczytał ewentualne błędy skrzyni i silnika, to by mogło coś niecoś rozjaśnić
Złego diabli nie biorą ...
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Konwerter kończy się, mam to samo. Po sprawdzeniu vagiem póki olej jest zimny to lockup zamyka się, jednak gdy się nagrzeje jest w trybie open albo regulation, czyli go nie spina i jest takie wrzucanie/wyrzucanie biegu co chwilę. Uślizg zobaczysz po obrotomierzu i słychać jak skrzynia robi w tym momencie takie "wuuu" warto od razu to zrobić aby nie przegrzać kosza sprzęgłowego, popalić tarczek i oleju.
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
W Warszawie jest serwis MidParts, dlaczego jeszcze nie byłeś u nich na diagnozę? Skrzynia pójdzie na pewno na stół, ale zrobią to zgodnie ze sztuką. Dużo osób korzystało z ich usług i są zadowoleni..
Winowajcą również może być sterownik hydrauliczny lub któryś z zaworów..
Następną sprawą jest fakt, że aby ASB działała prawidłowo to nie może być żadnych błędów ze sterownika silnika. Niesprawność silnika/regulacja gazu przekłada się bezpośrednio na pracę skrzyni automatycznej.
Pisałeś, ze wpada w tryb awaryjny, a więc pytam czy podpinałeś VAGa aby odczytać błędy? Jakiś ślad musiał pozostać po tym trybie.
Winowajcą również może być sterownik hydrauliczny lub któryś z zaworów..
Następną sprawą jest fakt, że aby ASB działała prawidłowo to nie może być żadnych błędów ze sterownika silnika. Niesprawność silnika/regulacja gazu przekłada się bezpośrednio na pracę skrzyni automatycznej.
Pisałeś, ze wpada w tryb awaryjny, a więc pytam czy podpinałeś VAGa aby odczytać błędy? Jakiś ślad musiał pozostać po tym trybie.