Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 97 4.2PB/LPG ] Awaryjny kiedy zimna i po hamowaniu

Qub
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 3
Rejestracja: 05 wrz 2013, 22:10
Lokalizacja: Warszawa

[D2 97 4.2PB/LPG ] Awaryjny kiedy zimna i po hamowaniu

Post autor: Qub » 16 lis 2013, 19:04

Problem jest następujący:
kiedy uruchamiam samochód jak jest zimny, np po nocy, czy kilkugodzinnym staniu, po wrzuceniu D skrzynia wchodzi w tryb awaryjny.
Wsteczny działa ale jak po tym trybie awaryjnym przełączam na R to jest mocne szarpnięcie przy wbijaniu wstecznego.
jak się troche potoczę na tym awaryjnym i rozgrzeje się już silnik, to po zgaszeniu samochodu i ponownym odpaleniu normalnie wskakuje już bieg, zmienia podczas jazdy i jest ok.
pierwsze wbicie tylko jest z mocniejszym szarpnięciem.
Jeśli gwałtownie zahamuje do zera i chce ruszyć to również skrzynia wchodzi w awaryjny, musze wyłączyć i włączyć silnik i jest wtedy ok.

Dzisiaj doszedł nowy objaw:
na 4 i 5 biegu trzęsie całą budą, ale tak MEGA, przy jeździe na tipo to samo, nie jest to uzależnione od prędkości bo przy wyższej prędkości na 3 biegu po przełączeniu na 4 jest to samo.

Skrzynia jest 5 biegowa, olej był zmieniony 200 km temu, przed zmianą również był problem z tym trybem awaryjnym, zmiana oleju nic nie zmieniła w tym temacie.

Ktoś może wie gdzie zacząć szukać?

krystek78
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 209
Rejestracja: 21 mar 2013, 16:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: krystek78 » 16 lis 2013, 20:57

wymiana napewno jeszcze pogorszyla jak i ja mialem.niestety ale remont skrzyni i czym predzej tym lepiej bo zajedziesz ja do konca

ernesto

Post autor: ernesto » 16 lis 2013, 21:04

W wielu przypadkach szarpanie na 4 i 5 jest winą konwertera, masz objawy ślizgania?
Przełącz na tipa jedz na 3 biegu i przeskocz tipem na 4 i zobacz co się dzieje. Czy przypadkiem się nie ślizga, po próbuj parę razy. Sprawdź dokładnie poziom oleju i podepnij auto pod kompa. Zobacz co wypluje, bo na pewno wypluje. W wielu przypadkach bywa tak że problemy sprawiają osprzęt silnika i przez to głupawki dostaje.
VAG prawdę Ci powie. wrzuć błędy i będzie się myśleć co dalej.

Pepeka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 11 sty 2012, 12:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Awaryjny kiedy zimna i po hamowaniu

Post autor: Pepeka » 16 lis 2013, 22:17

Qub pisze:Ktoś może wie gdzie zacząć szukać?
No...sprawdź przepływomierz, przepustnice, podciśnienia, dolot i jak już sprawdzisz i wszystko to okaże się sprawne to jedź do serwisu ASB powiedz panu mechaniku ,że silnik jest O.K. i niech sie bierze do roboty.

Aaa i jeszcze jedno bo mówisz ,że po gwałtownym hamowaniu ... do sprawdzenia czujnik pod pedałem hamulca ,a jeśli sprawny to czy dochodzi w ogóle sygnał z niego do sterownika skrzyni. No i pasowało by co byś odczytał ewentualne błędy skrzyni i silnika, to by mogło coś niecoś rozjaśnić
Złego diabli nie biorą ...

krystek78
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 209
Rejestracja: 21 mar 2013, 16:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: krystek78 » 17 lis 2013, 19:05

mysle ze vaga podpinales bo to podstawa z tym trzesieniem to moze byc konwekter jak kolega pisal.dlatego trzeba szybko dzialac bo konwekter moze cala skrzynie kaput.ja mialem akcje z skrzynia potem z niesprawnym konwekterem

Qub
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 3
Rejestracja: 05 wrz 2013, 22:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qub » 21 lis 2013, 00:10

ernesto pisze:W wielu przypadkach szarpanie na 4 i 5 jest winą konwertera, masz objawy ślizgania?
Nie wiem jak objawia się ślizganie, trzęsienie budą o którym mówiłem to tak jakbyś siedział dosłownie na traktorze, jakby wrzucało i za chwile wyrzucało bieg (w okresach po niecałą sekundę)

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 21 lis 2013, 16:23

Konwerter kończy się, mam to samo. Po sprawdzeniu vagiem póki olej jest zimny to lockup zamyka się, jednak gdy się nagrzeje jest w trybie open albo regulation, czyli go nie spina i jest takie wrzucanie/wyrzucanie biegu co chwilę. Uślizg zobaczysz po obrotomierzu i słychać jak skrzynia robi w tym momencie takie "wuuu" warto od razu to zrobić aby nie przegrzać kosza sprzęgłowego, popalić tarczek i oleju.

Qub
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 3
Rejestracja: 05 wrz 2013, 22:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qub » 21 lis 2013, 16:41

Dzięki Krzychu, właśnie takie objawy mam i to jest info jakiej potrzebowałem.
ślizgania nie mam obroty są stałe nawet jak trzęsie.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 21 lis 2013, 17:19

W Warszawie jest serwis MidParts, dlaczego jeszcze nie byłeś u nich na diagnozę? Skrzynia pójdzie na pewno na stół, ale zrobią to zgodnie ze sztuką. Dużo osób korzystało z ich usług i są zadowoleni..

Winowajcą również może być sterownik hydrauliczny lub któryś z zaworów..

Następną sprawą jest fakt, że aby ASB działała prawidłowo to nie może być żadnych błędów ze sterownika silnika. Niesprawność silnika/regulacja gazu przekłada się bezpośrednio na pracę skrzyni automatycznej.

Pisałeś, ze wpada w tryb awaryjny, a więc pytam czy podpinałeś VAGa aby odczytać błędy? Jakiś ślad musiał pozostać po tym trybie.

ernesto

Post autor: ernesto » 22 lis 2013, 06:34

A jesteś pewien że silnik masz ogarnięty?
U mnie zauważyłem że szarpanie pojawia się gdy silnik czasami podkula. I główne objawy są na gazie. Wymiana opasek ślimakowych na lpg załatwiła sprawę ale nie do końca. I podejrzewam że winne będą listwy wtryskowe. Ogarnij silnik i podjedź do speców od asb

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl