[S8 D2 99 LPG ] Nie pali na wszystkie cylindry...
[S8 D2 99 LPG ] Nie pali na wszystkie cylindry...
Witam szanownych Kolegów.
Przybywam do Was z prośbą pomocy w pewnym problemie który pozwolę sobie opisać w
kilku zdaniach.
Posiadam od kilku lat AUDI S8 4.2 październik 1999 model silnika AQH instalacja LPG PRINS.
Do tej pory nie mialem problemów z samochodem aż kilka tygodni temu zaczął pojawiać sie problem z zanikaniem pracy jednego a nawet dwóch cylindrów podczas jazdy, który po chwili ustawał i wszystko wracało do normy. W miniony wtorek po powrocie z trasy odstawiłem samochód na parking, wszystko było OK. Poszedłem po niego w piątek z rana. Odpaliem. Od samego początku auto nie paliło na jeden cylinder. Swoje kroki skierowałem więc do znajomego zakładu mechanicznego i podczas jazdy odczułem ze zaczyna także przerywać na kolejny cylinder, więc niewładne miałem już dwa.
Poszukiwania problemu rozpoczęliśmy od sprawdzenia cewek zapłonowych wypinając chwilowo wtyczki jedna po drugiej na 2-3 sekundy. Po owej diagnostyce stwierdziliśmy że auto nie pali na 2 cylindry pierwszy i czwarty z lewej strony silnika stojąc przodem do niego. Po wymianie świec z BOSH na nowe NGK KR6EQUP i po odpaleniu na nowych, nadal nie pracował pierwszy cylinder z lewej strony. Po zamianie cewek - pierwszej z lewej na działającą pierwszą z prawej, wcześniej nie działająca działa poprawnie na stronie prawej a działająca wcześniej z prawej strony cewka nie działa na miejscu tej lewej nie działającej.
Pytanie do Was szanowni koledzy, czy problem tkwi w wiązce czy w sterowniku? Z tego co wyczytałem na Waszym forum w tym modelu nie występują moduły zapłonowe, tak więc gdzie szukać problemu? W którym kierunku?
Dziękuję z góry za wszelką pomoc.
Przybywam do Was z prośbą pomocy w pewnym problemie który pozwolę sobie opisać w
kilku zdaniach.
Posiadam od kilku lat AUDI S8 4.2 październik 1999 model silnika AQH instalacja LPG PRINS.
Do tej pory nie mialem problemów z samochodem aż kilka tygodni temu zaczął pojawiać sie problem z zanikaniem pracy jednego a nawet dwóch cylindrów podczas jazdy, który po chwili ustawał i wszystko wracało do normy. W miniony wtorek po powrocie z trasy odstawiłem samochód na parking, wszystko było OK. Poszedłem po niego w piątek z rana. Odpaliem. Od samego początku auto nie paliło na jeden cylinder. Swoje kroki skierowałem więc do znajomego zakładu mechanicznego i podczas jazdy odczułem ze zaczyna także przerywać na kolejny cylinder, więc niewładne miałem już dwa.
Poszukiwania problemu rozpoczęliśmy od sprawdzenia cewek zapłonowych wypinając chwilowo wtyczki jedna po drugiej na 2-3 sekundy. Po owej diagnostyce stwierdziliśmy że auto nie pali na 2 cylindry pierwszy i czwarty z lewej strony silnika stojąc przodem do niego. Po wymianie świec z BOSH na nowe NGK KR6EQUP i po odpaleniu na nowych, nadal nie pracował pierwszy cylinder z lewej strony. Po zamianie cewek - pierwszej z lewej na działającą pierwszą z prawej, wcześniej nie działająca działa poprawnie na stronie prawej a działająca wcześniej z prawej strony cewka nie działa na miejscu tej lewej nie działającej.
Pytanie do Was szanowni koledzy, czy problem tkwi w wiązce czy w sterowniku? Z tego co wyczytałem na Waszym forum w tym modelu nie występują moduły zapłonowe, tak więc gdzie szukać problemu? W którym kierunku?
Dziękuję z góry za wszelką pomoc.
Ostatnio zmieniony 17 mar 2015, 23:08 przez djalexdj, łącznie zmieniany 2 razy.
o kurczę :shock: nie ma modułów............coś mi się nie chce wierzyć?...niemożliwe...
1.wyglądają tak
http://allegro.pl/item917757166_a8_s8_9 ... 90535.html
http://allegro.pl/item911944062_modul_z ... _2_v8.html
2.i są montowane na kawałku blachy po prawej stronie komory silnika miedzy filtrem powietrza a ścianą grodziową..............chyba ,że je ktoś ,gdzieś przeniósł ,bo też jest taka możliwość :-/
3. a tak są mocowane:
1.wyglądają tak
http://allegro.pl/item917757166_a8_s8_9 ... 90535.html
http://allegro.pl/item911944062_modul_z ... _2_v8.html
2.i są montowane na kawałku blachy po prawej stronie komory silnika miedzy filtrem powietrza a ścianą grodziową..............chyba ,że je ktoś ,gdzieś przeniósł ,bo też jest taka możliwość :-/
3. a tak są mocowane:
kolego djalexdj zadzwon do dawida z glogowa to ci cos poradzi. Jezdzisz osema to powinienes go znac. A swoja droga to co to za diagnostyka sciaganie kostek z cewek- pogratulowac pomyslu. Od tego jest vag i jego poszczegolne bloki wartosci mierzonych. Do tej pory zdawalo mi sie ze w osemie v8 sa: swieca,fajka,cewka,wiazka elektryczna,modul,wiazka elektryczna,sterownik ECU a u ciebie brak modulow wiec rece rozkladam. Jeszcze jedna sprawa: jak podczas jazdy wyczules ile cylindrow nie chodzi skoro w a8 jak jeden wywali to silnik potrafi wejsc w tryb awaryjny. No coz takie auta wiec widze jakies niescislosci. Zapomniales takze napisac kiedy wystepuje ten problem czy zawsze na pb, czy niekiedy (sporadycznie) na pb, czy zawsze na lpg, czy niekiedy (sporadycznie) na lpg itd.
paulo79, kolego może Cie zdziwie ale bez vag'a można zdiagnozować na który cylinder silnik nie pali, wystarczy dobry "wrażliwy" mechanik. Pamiętaj że vag to tylko udogodnienie. Kiedyś nie było vaga i ludzie diagnozowali silniki v8 :-P a co do tych modułów to już sam nie wiem, na prosty chłopski rozum uważam że nie ma opcji żeby ich nie było, muszą być ale gdzie ich szukać to już nie mam pojęcia skoro nie ma ich tam gdzie być powinny :oops:
robertas nie ucz ojca dzieci robic
[ Dodano: 2010-02-24, 15:09 ]
udogodnienia sa po to aby z nich korzystac a czasy sprawdzania na ucho sie skonczyly, to nie 125p zeby go osluchiwac w osemie na ucho to mozna sobie posluchac pompe paliwa a poprawne dzialanie wszystkich cylindrow pokaze tylko vag po wejsciu na odpowiednie bloki. Owszem mozna mniej wiecej sprawdzic cylindry po odpieciu cewek lecz ta metoda jest malo dajna gdyz w a8 po odpieciu chocby jednej cewki sterownik moze lecz nie musi odrazu zlapac blad i motor wejdzie w tryb awaryjny a wtedy przestanie pracowac wiekszosc cylindrow. Po to sa vaginy zeby z nich korzystac pelna geba :-P
Moduly sa napewno bo ich wykluczenie jest raczej nie mozliwe, moga byc przeniesione i trzeba by popatrzec po wiazce z cewek gdzie leci.
[ Dodano: 2010-02-24, 15:09 ]
udogodnienia sa po to aby z nich korzystac a czasy sprawdzania na ucho sie skonczyly, to nie 125p zeby go osluchiwac w osemie na ucho to mozna sobie posluchac pompe paliwa a poprawne dzialanie wszystkich cylindrow pokaze tylko vag po wejsciu na odpowiednie bloki. Owszem mozna mniej wiecej sprawdzic cylindry po odpieciu cewek lecz ta metoda jest malo dajna gdyz w a8 po odpieciu chocby jednej cewki sterownik moze lecz nie musi odrazu zlapac blad i motor wejdzie w tryb awaryjny a wtedy przestanie pracowac wiekszosc cylindrow. Po to sa vaginy zeby z nich korzystac pelna geba :-P
Moduly sa napewno bo ich wykluczenie jest raczej nie mozliwe, moga byc przeniesione i trzeba by popatrzec po wiazce z cewek gdzie leci.
Ależ owszem jest możliwe - wystarczy sterowanie bezpośrednio z komputera.paulo79 pisze:(...) Moduly sa napewno bo ich wykluczenie jest raczej nie mozliwe, moga byc przeniesione i trzeba by popatrzec po wiazce z cewek gdzie leci.
W mojej A8 (silnik AQF) także nie ma modułów...
ich nieobecność sprawdzałem własnoręcznie i organoleptycznie badając wiązki idące od cewek...
wiązka idzie bezpośrednio do komputerów :-P
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
robertas widze ze ty fachowiec jestes niezly tzw na ucho wszystko. To dziwne bo jak u siebie zdejme kostke z cewki to odrazu KAT i motor wchodzi w tryb awaryjny. Specjalnie to sprawdzilem co piszesz i wedlug mnie to glupoty a paulo79 ma racje udogodnienia sa po to aby z nich korzystac i po to jest vag, jesli ktos umie sie nim obslugiwac to bez problemu sprawdzi gdzie jest przerwa w zaplonie.
tommi, widze że i Ty następny na mnie nalatujesz, ja vaga mam i z niego korzystam (pewnie Cie zszokuje ale też potrafie z niego skorzystać i sprawdzić na który cylinder nie pali :-P ) ale są czasem przypadki że kompa nie masz... i co wtedy? Musze sie tu natomiast przyznać że przyjąłem analogicznie że koledze który pisze o swoim problemie, wyświetlił sie napis Cat i że wszedł on w tryb awaryjny i tego sie trzymałem pisząc swoją wypowiedz. Miałem podobną usterke u siebie i może wyjaśnie po krótce jak zrobić to bez vaga i sprawdzić na ucho który cylinder nie pali. Może niedowiarkom coś udowodnie. Mnie osobiscie nawalił wtedy moduł zapłonowy (o czym wtedy nie wiedziałem) no i wyświetlił sie napis cat. Wyczuwalne było że auto nie pali na wszystkie gary więc rozpocząłem poszukiwania na który cylinder nie pali. Na zapalonym silniku odpinałem po kolei cewki zapłonowe nasłuchując pracy silnika. Sposób polega na tym że jeśli silnik po wypięciu kuleje jeszcze bardziej tzn że na tym cylindrze silnik pali. A jeśli będzie pracował tak samo tzn że akurat na ten cylinder nie pali. Proste i skuteczne, choć w przypadku v8 jest to troche trudniejsze niż w przypadku 4ro cylindrówki. Potem sprawdziłem vagiem i wskazywał on te same cylindry. Więc nie piszcie że sie nie da bo sie da, i tyle w tym temacie :-P