![]() |
![]() |
[D2 FL ALL ] jak działa (EDL) blokada dyferencjału
[D2 FL ALL ] jak działa (EDL) blokada dyferencjału
Witam.
Wie ktoś jak działa ta blokada elektroniczna "EDL" W IV generacji quattro jest blokada przedniego i tylnego dyferencjału ,wiem że jest to powiązane z czujnikami ABS/ESP ale jak działa to praktycznie i technicznie to nie mogę pojąc bo jeśli działa elektrycznie/elektronicznie to czemu niema żadnych kabli elektrycznych w tylnym dyferencjale.
Tez czytałem o tych dziwnych draganiach przy skręcie zwłaszcza maksymalnym że niby zablokowany jest dyfer.
To skoro jest zablokowany to jak go rozłączyc? odłączałem wszytko co jest związane z abs/esp i nic się nie zmienia.
Wie ktoś jak działa ta blokada elektroniczna "EDL" W IV generacji quattro jest blokada przedniego i tylnego dyferencjału ,wiem że jest to powiązane z czujnikami ABS/ESP ale jak działa to praktycznie i technicznie to nie mogę pojąc bo jeśli działa elektrycznie/elektronicznie to czemu niema żadnych kabli elektrycznych w tylnym dyferencjale.
Tez czytałem o tych dziwnych draganiach przy skręcie zwłaszcza maksymalnym że niby zablokowany jest dyfer.
To skoro jest zablokowany to jak go rozłączyc? odłączałem wszytko co jest związane z abs/esp i nic się nie zmienia.
Chodzi o to ze wykrywany jest sygnał predkosci obrotowej koła z czujnika ABS, jesli jedno się kręci szybciej niz drugie to system daje sygnał na pompe na przyhamowanie tego koła które szybciej się kreci. Po to mamy pompe z tyloma sekcjami zeby kazde koło mogłobyć osobno dohamowane. W quattro cięzko to poczuć, ale miałem takie coś w ośce VR6 (EDS) i tam faktycznie było czuć że się system włącza
EDS
Z tego co pamietam to działa to poniżej 30 km/h
EDS
Z tego co pamietam to działa to poniżej 30 km/h
W S8 ta prędkość jest wyższa...... nie pamiętam już konkretów ale chyba nawet w instrukcji obsługi to było albo jakimś zeszycie serwisowym.k44761 pisze:W S8 jest taki sam sterownik abs jak w A8 i eds dziala tak samo.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Info z Elsy
ABS/EDL Bosch 5.0 and ABS/EDL/TCS Bosch 5.0, for FWD, from MY 1994 to MY 1997 ABS/EDS Bosch 5.0, for 4WD, from MY 1994 to MY 1996
EDL is standard equipment on vehicles with 4WD. While EDL acts on all four wheels in vehicle with 4WD on vehicles with FWD it acts only on the front wheels. A mechanical differential lock is not required.
The EDL control function can be initiated at road speeds up to 40 km/h.
Bosch ABS/EDL 5.3 for 4WD vehicles from MY 1997 onwards Bosch ABS/EDL/TCS 5.3 for FWD vehicles from MY 1998 onwards
The EDL control function can be initiated at road speeds up to 40 km/h. Once EDL has been activated it cuts out automatically at a predetermined upper speed threshold of 40 km/h on vehicles with FWD and 80 km/h on vehicles with four wheel drive.
Four rings to rule them all
Apropos prędkości...... bezpośrednio z instrukcji obsługi ↓↓↓↓↓
![Obrazek]()
Czytałem też gdzieś, że w A8 jest to 40km/h a w S8 właśnie te powyższe 80km/h ale nie kojarzę gdzie to było i nie mam serca wertować teraz całej instrukcji obsługi ;-)
Czytałem też gdzieś, że w A8 jest to 40km/h a w S8 właśnie te powyższe 80km/h ale nie kojarzę gdzie to było i nie mam serca wertować teraz całej instrukcji obsługi ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-