części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 97 ] kilka błędów klimy

stach..
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 02 lut 2013, 12:43
Lokalizacja: Czaniec

[D2 97 ] kilka błędów klimy

Post autor: stach.. » 02 kwie 2013, 12:27

Witam, kilka błędów jak ktoś miał z nimi odczynienia albo wie gdzie tego szukać to prosze o pomoc ;-)


734 Potencjometrw klapie nawiewu środkowego - G142, Czujnik pozycji centralnego otworu went. - G142


722 Włącznik nawiewu lewy środek - F183, Przełącznik lewego środkowego otworu wentyl. - F183

796 Czujnik temperatury powietrza za dmuchawą - V42, Nawiew do czujnika temperatury - V42

723 Włącznik nawiewu prawy środek - F184, Przełącznik prawego środkowego otworu wentyl.



Kolego stach.., TAGów nie piszemy "z palca", tylko wybieramy odpowiedni z rozwijanej listy.

Pozdrawiam
Simone331
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2013, 15:08 przez stach.., łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 02 kwie 2013, 14:13

stach.., A robiłeś test klimy pojedynczy ??
Sprawdzasz wszystko po kolei , będziesz słyszał mniej więcej gdzie szukać , co działa , a co nie .

stach..
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 02 lut 2013, 12:43
Lokalizacja: Czaniec

Post autor: stach.. » 02 kwie 2013, 15:49

No nie robiłem a mozesz mi objaśnić jak to zrobić ? :-)

Awatar użytkownika
Marecki
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 614
Rejestracja: 27 lip 2012, 21:05
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Marecki » 02 kwie 2013, 15:53

Jest coś takiego jak,,test pojedynczy,,Klikasz i dmuchawa daje test na każde wyjście po kolei.Możesz wysłuchać lub wyczuć gdzie dmucha a gdzie nie.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 02 kwie 2013, 16:45

stach.., włącz zapłon , Wejdź Wagiem w klimatyzacje , zjedź na dół , tam będziesz miał Test Pojedynczy (czy jakoś tak) . Potem strzałkami dajesz dalej i dalej .
Sprawdzisz w klimie podświetlenie , potem nadmuch , potem wszystkie klapy po kolei sprawdzisz , musisz poczekać z 3-5 sek i usłyszysz czy klapy jakieś się otwierają , czy nie .
Jeśli nie to na wagu będziesz widział która to klapa .

stach..
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 02 lut 2013, 12:43
Lokalizacja: Czaniec

Post autor: stach.. » 03 kwie 2013, 14:02

Aha no to bede próbował i napisze co i jak ;-) a jak któraś klapka nie domyka się lub nie otwiera na full to silniczek do wymiany tak ?

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

Post autor: hipcio » 03 kwie 2013, 18:11

Podaj mi adres mejlowy to Ci wysle w PDFie wszystko o klimie w A8 tylko że po Niemiecku ale będziesz dokładnie wiedział gdzie się co znajduje a nie na słuch łapał, a jak nie zadziała to i tak nie znajdziesz.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 03 kwie 2013, 18:45

hipcio, Nie chodzi o to by łapał na słuch , chodzi o to że jak będzie przeprowadzać test to usłyszy ( lub nie usłyszy ) co działa , a co nie .
Na Vagu pokazuje co obecnie jest testowane , ale jak wyślesz koledze schemat to będzie wiedział jak mniej więcej się dostać do uszkodzonego elementu .
Kolego nie wiem dokładnie czy chodzi o silniczek w tych klapach czy o zębatki które są plastykowe i lubią się wycierać .
Nie rozbierałem tego ( nie miałem takiego powodu )

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

Post autor: hipcio » 03 kwie 2013, 19:43

Damian ja rozumie doskonale o co chodzi w teście wyjśc w Vagu. To nie zmienia faktu że np.
Czujnik temperatury powietrza za dmuchawą - V42

w ten sposób nie znajdzie.

stach..
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 02 lut 2013, 12:43
Lokalizacja: Czaniec

Post autor: stach.. » 04 kwie 2013, 10:49

Hipcio wysłałem pw. przyda sie to bardzo :)

Rycho124
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 37
Rejestracja: 03 paź 2010, 17:57
Lokalizacja: Warszawa

jw

Post autor: Rycho124 » 03 gru 2013, 16:00

hipcio zapodałeś b.dobry materiał. Sporo sobie uświadomiłem o klimie. Ustaliłem miejsce usterki, które wykazał VAG. Jednakże nie mogę znaleźć miejsca usterki: 00728 Potencjometr w silniku nastawczym lewej dyszy nawiewu środkowego (G136). Zleciłem wymianę silniczka jw /9 bm/ i nie chcę być osobą, która nie wie czy to spora robota rozbebeszając cały panel środkowy, czy taka niewielka jak zdjąć osłony z komory silnika i podłączyć nowy silniczek pod cięgna klapy nawiewu. Ponieważ nie wiedziałem czy do wymiany jest duży czy mały, kupiłem obydwa silniczki. Z postów orientuję się, że jesteś oblatany w te klocki i nie sprawię Ci kłopotu prosząc o opisowe zlokalizowanie miejsca opisanej operacji, a ja będę miał pogląd czy płacę za adekwatną robotę.
Z góry dziękuję RA
RA

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Re: jw

Post autor: gtfan » 03 gru 2013, 17:54

Rycho124 pisze:hJednakże nie mogę znaleźć miejsca usterki: 00728 Potencjometr w silniku nastawczym lewej dyszy nawiewu środkowego (G136). Zleciłem wymianę silniczka jw /9 bm/ i nie chcę być osobą, która nie wie czy to spora robota rozbebeszając cały panel środkowy, czy taka niewielka jak zdjąć osłony z komory silnika i podłączyć nowy silniczek pod cięgna klapy nawiewu.
Masa roboty, trzeba całą deskę rozdzielczą ściągać. To ten silniczek na górze w czerwonym kółku.
Obrazek
Four rings to rule them all

Rycho124
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 37
Rejestracja: 03 paź 2010, 17:57
Lokalizacja: Warszawa

jw

Post autor: Rycho124 » 03 gru 2013, 22:25

gtfan duże dzięki. Wiem, że na klubowiczów można liczyć.

[ Dodano: 2013-12-12, 16:29 ]
Jak tyle roboty, to w warsztacie audi będzie mnie kosztować majątek.
Może inni koledzy znają jakieś rozwiązanie na tzw. "skróty" np po wymontowaniu kratki przedniej i zegarów, albo jeszcze radio, a może boczek panelu?. Jeżeli nie ma takiej obcji to proszę o informacje jak /chociaż w skrócie/ dobrać się do tej deski? A może ktoś podrzuci link do wcześniejszych postów/tematów n/t temat / po cichu liczę na modelatora/.
Koledzy liczę na Was. Dopytuje o to, bo stołuję się w warsztacie BMW i mój zaufany mechanik w przypadku S8 nie zna szczegółów. zatem, liczę na pomoc.

[ Dodano: 2013-12-20, 18:43 ]
gtfan, proszę cię o zweryfikowanie diagnozy mojego przypadku awarii ogrzewania. Objawami awarii jest całkowity brak ciepłego nawiewu w otworze pod szybą tam gdzie mieści się czujnik napromieniowania słonecznego i frontowych kratkach nawiewu nad radiem plus. Dokładnie chodzi o brak ciepła bo zimne leci z siłą sterowaną automatycznie albo manualnie.Diagnoza kompa brzmi: błąd 00728; potencjometr w silniku nastawczym lewej dyszy nawiewu środkowego /G136/.
W odpowiedzi sugerowałeś, że chodzi o silniczek najwyżej usytuowany na panelu nagrzewnicy i dalej, że chyba bez demontażu deski nie da się podejść.
Z kolei w warsztacie /co prawda bmw/ po obejrzeniu twojego zdjęcia sugerują, że za brak ciepłego powietrza szczególnie pod szybą odpowiada trzeci silniczek licząc od dołu, bowiem ten czwarty u samej góry za pomocą długiej dźwigienki odpowiada za boczne nawiewy /te bliżej drzwi/. Napisz proszę na podstawie jakich przesłanek oceniłeś, że do wymiany są właśnie te zaznaczone kółkiem na foto. Stary jest to dla mnie b.ważne, a innym też się przyda, bo okazuje się że te silniczki to częsta sprawa.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
RA

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl