![]() |
![]() |
![]() |
[D2 95 4.2PB/LPG ] Problem z Temperatura
[D2 95 4.2PB/LPG ] Problem z Temperatura
Problem w tym że licznik nigdy nie wskazuje temperatury 90 zawsze jest na 75/80. Ktoś coś wie ?
Ostatnio zmieniony 08 gru 2013, 21:38 przez Dynka13, łącznie zmieniany 1 raz.
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
nie zauważyłeś ubywania płynu?
Stara metoda handlarzy na uszkodzoną uszczelkę jest wiercenie dziury w termostacie by nie bił ciśnienia w układ tylko pomału gonił obieg razem z chłodnica. Ale to tylko sugestie.
Sprawdź temperaturę VAGiem jak pisał Sylwek.
Ewentualnie odpal auto, wyłącz ogrzewanie żeby wiatrak ogrzewania nie wystudzał płynu, kontroluj wskazania zegara. Co jakiś czas próbuj wymacać chłodnice oczywiście nie od strony wentylatorów żebyś ręki nie stracił czy chłodnica się rozgrzewa. Powinna to robić od góry.
Jeśli temperatura będzie rosła bardzo pomału i zacznie się też nagrzewać chłodnica zanim dojdzie do 70 to masz uwalony termostat.
Inna metoda zagrzej auto na postoju przed jakimś kawałkiem długiej prostej.
Stój taj długo aż zauważysz że wskazówka dojdzie do pewnego momentu w którym będzie stała w miejscu. Z tego co opisujesz w twoim przypadku to jest około 80 stopni. Oczywiście ogrzewanie wyłączone. Bacznie obserwuj bo temperatura może jeszcze pójść wyżej tylko nie dostrzegasz tego bo możesz nie robić takich dystansów by się lepiej zagrzał. Jak już maksymalnie wejdzie w górę zapodaj D i przegoń auto na prostej. Jeśli podczas jazdy wskazówka zacznie opadać to oznacza że termostat nie działa prawidłowo i płyn goniony jest całym obiegiem, przez co pęd powietrza podczas jazdy zbija mu temp.
Stara metoda handlarzy na uszkodzoną uszczelkę jest wiercenie dziury w termostacie by nie bił ciśnienia w układ tylko pomału gonił obieg razem z chłodnica. Ale to tylko sugestie.
Sprawdź temperaturę VAGiem jak pisał Sylwek.
Ewentualnie odpal auto, wyłącz ogrzewanie żeby wiatrak ogrzewania nie wystudzał płynu, kontroluj wskazania zegara. Co jakiś czas próbuj wymacać chłodnice oczywiście nie od strony wentylatorów żebyś ręki nie stracił czy chłodnica się rozgrzewa. Powinna to robić od góry.
Jeśli temperatura będzie rosła bardzo pomału i zacznie się też nagrzewać chłodnica zanim dojdzie do 70 to masz uwalony termostat.
Inna metoda zagrzej auto na postoju przed jakimś kawałkiem długiej prostej.
Stój taj długo aż zauważysz że wskazówka dojdzie do pewnego momentu w którym będzie stała w miejscu. Z tego co opisujesz w twoim przypadku to jest około 80 stopni. Oczywiście ogrzewanie wyłączone. Bacznie obserwuj bo temperatura może jeszcze pójść wyżej tylko nie dostrzegasz tego bo możesz nie robić takich dystansów by się lepiej zagrzał. Jak już maksymalnie wejdzie w górę zapodaj D i przegoń auto na prostej. Jeśli podczas jazdy wskazówka zacznie opadać to oznacza że termostat nie działa prawidłowo i płyn goniony jest całym obiegiem, przez co pęd powietrza podczas jazdy zbija mu temp.
1. U mnie wlasnie ubywa co jakis czas troche plynu (od pol roku), a od kilku dni wskazowka temp silnika nie przekracza 50 stopni podczas jazdy, natomiast nagrzewa sie dobrze na postoju.ernesto pisze:nie zauważyłeś ubywania płynu?
Stara metoda handlarzy na uszkodzoną uszczelkę jest wiercenie dziury w termostacie by nie bił ciśnienia w układ tylko pomału gonił obieg razem z chłodnica. Ale to tylko sugestie.
Tez podejrzewam termostat ale sprawdzilem dzisiaj vagiem i wyskoczyl mi blad 16500 czyli czujnik G62 - temp plynu chlodniczego (dodatkowo jest blad czujnika G42 - powietrza zasysanego) czyli to tylko czujnik i o termostat moge byc spokojny ?
2. Czy ten czujnik powietrza zasysanego jest sprawca problemow z pierwszym uruchomieniem silnika, bo zawsze z rana musze odpalac kilka razy auto zeby zatrybil silnik... ?
Th0mekk, zacznij od wymiany czujnika temperatury płynu. Zrób test jak rano odpalisz auto jak wyżej opisywałem. Poszukaj nieszczelności bo jak w plusowych temperaturach ubywa to w minusowych będzie bardziej spitalać. Rożnica temperatur. Dokładnie wymacaj wszelkie łączenia, opaski, zobacz czy dywaniki masz suche z przodu bo może nagrzewnica puszczać. Dobry sposób jest jak nie masz osłony silnika rozłożenie białego prześcieradła pod autem na noc. Pod całą komorą. Jeśli są wycieki to rano powinny zostać plamy na prześcieradle. Mniej więcej będziesz wiedział gdzie szukać.