części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 02 4.0TDI ] Największe problemy, najczęstsze usterki

xMCSx
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 1
Rejestracja: 03 lis 2013, 12:27
Lokalizacja: Amsterdam

[D3 02 4.0TDI ] Największe problemy, najczęstsze usterki

Post autor: xMCSx » 08 gru 2013, 12:05

Witam.
Jestem nowym forumowiczem i nie ukrywam, ze moja wiedza na temat d3 nie jest powalająca, dlatego ten temat. Mam nadzieje, ze pomożecie mi rozwiać wszelkie wątpliwości dotyczące silnika 4.0tdi. Od kilku ostatnich dni szukam informacji o awaryjności tej jednostki. Generalnie większość informacji się powiela, a najczęstsze komentarze to "nie warto" albo informacje dotyczące konieczności wyjęcia silnika zęby wymienić rozrząd. Ponadto najwięcej kłopotów przysparzają układy wtryskowe i elementy osprzętu łańcucha rozrządu.
Luzujące się klapy w kolektorze ssącym.
I tutaj generalnie kończy się wszystko co udało mi się ustalić, proszę was jako doświadczonych użytkowników d3 o dodatkowe informacje. Co jeszcze sprawia duże problemy w tym silniku?


Dziękuję za pomoc poświęcony czas oraz wasza wiedzę.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 31 gru 2013, 12:51 przez xMCSx, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
labas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 843
Rejestracja: 15 maja 2009, 09:56
Lokalizacja: Pieniny

Post autor: labas » 08 gru 2013, 14:15

Usterki które wymieniłeś, wystarczą żeby puścić właściciela z torbami.

Awatar użytkownika
wolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 797
Rejestracja: 17 maja 2010, 09:21
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: wolek » 08 gru 2013, 14:24

Dochodzą jeszcze sterowniki turbin a reszta to sporadycznie i często na własne życzenie. Jak ktoś nie zadba o wtryski i zaczną lać to w konsekwencji zrobią dziurę w tłoku itd. Pewnych usterek się nie bagatelizuje. Nie zmienisz rozrządu na czas to przeskoczy i głowica albo dwie do roboty. Itd...
Ostatnio zmieniony 15 gru 2013, 09:54 przez wolek, łącznie zmieniany 1 raz.
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 08 gru 2013, 14:25

xMCSx samo te że ten silnik został zastąpiony 4.2 to już o czymś świadczy.

Awatar użytkownika
wolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 797
Rejestracja: 17 maja 2010, 09:21
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: wolek » 08 gru 2013, 14:53

no nie krzychu nie dokońca tak jak mówisz, bo idac twoim tokiem to silnik bfm (MPI) zastąpiono technologią FSI i co na lepsze? :P dalej nie rozwizali problemu z kolektorami, sterownikami turbin czy nawet wtryskiwaczy. silnik 4.2tdi zastąpił 4.0 głównie na nie spełnianie normy emisji spalin a przy tym przekonstruowano sporo podzespołów jego osprzętu czy na leprze kwestia sporna.

[ Dodano: 2013-12-09, 19:44 ]
a propos tego tematu dorzucam z ost. chwili :-)

jak myślicie co tu jest nie tak i dlaczego ? :P (pytanie podchwytliwe) hehe co wam mówią te dane i jakie niosą za sobą konsekwencje... taka mała zabawa panowie diagności :-)Obrazek
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.

shaqal
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 594
Rejestracja: 13 kwie 2012, 14:55
Lokalizacja: Grudziądz / Gdańsk

Post autor: shaqal » 09 gru 2013, 20:44

4.2 TDI ma praktycznie bezawaryjne wtryskiwacze. Mozna je z powodzeniem montowac w 3.0TDI gdzie są wyjatkowo awaryjne.

Awatar użytkownika
labas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 843
Rejestracja: 15 maja 2009, 09:56
Lokalizacja: Pieniny

Post autor: labas » 09 gru 2013, 21:00

wolek pisze:jak myślicie co tu jest nie tak i dlaczego ? :P (pytanie podchwytliwe) hehe co wam mówią te dane i jakie niosą za sobą konsekwencje.
Jestem laikiem, przeładowanie?

Awatar użytkownika
wolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 797
Rejestracja: 17 maja 2010, 09:21
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: wolek » 09 gru 2013, 21:12

Nie wartosc doladowaia jest równa atmosferycznemu bo jest na wolnych. Podpowiem temperatura ropy...
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.

shaqal
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 594
Rejestracja: 13 kwie 2012, 14:55
Lokalizacja: Grudziądz / Gdańsk

Post autor: shaqal » 09 gru 2013, 22:21

Temp. paliwa troche wysoka, przy szybkiej jeździe na autostradzie może dojść do 120-150 stopni. Przy normalnej jeździe temperatura powinna być w granicach 40-60 stopni.

Awatar użytkownika
wolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 797
Rejestracja: 17 maja 2010, 09:21
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: wolek » 09 gru 2013, 22:33

Dokladnie... A taka osiąga przy normalny poruszaniu sie po czym ucina dawke wtrysku i przechodzi do awaryjnego. A przyczyna? :)
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.

ernesto

Post autor: ernesto » 10 gru 2013, 22:55

diesel nie jest moją mocną strona. Strzelam: uszkodzona, lub zapchana chłodnica paliwa.
Wiem jedynie że są montowane na powrotach do zbiornika by rozgrzane paliwo nie trafiało do zbiornika?

Awatar użytkownika
wolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 797
Rejestracja: 17 maja 2010, 09:21
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: wolek » 10 gru 2013, 23:29

Uszkodzony zawór obiegu paliwa. Znajduje sie w filtrze paliwa, na lini powrotu. Gdy silnik jest zimny dziala jak podgrzewacz kierując powracające paliwo z silnika spowrotem. Zawór dziala trochę jak termostat i otwiera sie gdy temp. Paliwa jest dostatecznie duza i puszcza paliwo na chłodnicę. Tak mniej wiecej.
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.

shaqal
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 594
Rejestracja: 13 kwie 2012, 14:55
Lokalizacja: Grudziądz / Gdańsk

Post autor: shaqal » 11 gru 2013, 09:31

Rozgrzane paliwo moze trafic do zbiornik, to nie jest problem. Niższa temperatura jest wymagana gdy paliwo dostarczane jest do wtryskiwaczy. Przy zbyt wysokiej traci swoje własciwości.

Awatar użytkownika
wolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 797
Rejestracja: 17 maja 2010, 09:21
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: wolek » 11 gru 2013, 10:52

Tak rozgrzana ropa zaczyna bąbelkować co jest niszczące dla pompy i wtryskiwaczy. Ponadto dużo trudniej ja sprężyć... Dlatego bardzo trudno odpalić rozgrzany silnik a zimny pali na strzala.
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.

bart89
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 6
Rejestracja: 15 gru 2013, 07:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: bart89 » 15 gru 2013, 08:35

ja podpiąłbym się do zapytania kolegi, ale w kwestii czy polecacie czy nie, bo prawda taka że jak się o silnik nie dba to każdy się zepsuje. Stąd pytanie czy jak się ustrzeli "zdrowy" model i będzie się o niego dbało to czy usterki tu wymienione się pokażą (mankament tych silników?!). Trochę off topowo, ale mniejsza awaryjność benzyna czy diesel ? Również dziękuje za czas i wiedze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl