Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 00 4.2PB/LPG ] Co to za wężyk?

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

[D2 00 4.2PB/LPG ] Co to za wężyk?

Post autor: beyer28 » 11 gru 2013, 19:02

Witam wszystkich. Panowie mam pytanko. Otóż przy misce olejowej od skrzyni znajduje się wężyk-lewa strona. Wychodzi gdzieś z góry (nie moge dojrzeć skąd) i wzdłóż miski. Problem jest w tym, że spadają mi z niego krople oleju z asb. Jest on w jakiejś otoczce z materiału :) (nie wiem jak to określić), która jest cała nasączona olejem. Codziennie rano mam 2cm plamke pod nim. Od czego to jest?w jaki sposób do naprawić, uszczelnić?pozdro
Ostatnio zmieniony 11 gru 2013, 23:12 przez beyer28, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 11 gru 2013, 19:48

moze chodzi Ci o ten wezyk, badz przewod / kable, ktore sa wlasnie z lewej strony w tej otoczce z materiału.

Obrazek

Obrazek

U mnie tak wlasnie bylo jak mialem nieszczelna miske z lewej strony i lecialo mi wlasnie do tej otoczki z kablami! Przy wymianie oleju jak to nacisnalem to strumien oleju wylecial z tego :)

no a teraz jak olej wymieniony i miska szczelna to suchutkooo <hura> ...tak wiec moze micha nieszczelna u Ciebie <niewiem>
to nie jest zwykły napęd...to

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 11 gru 2013, 20:40

Dzięki kolego. Wygląda na to, że to ten, bo w tej otoczce jest właśnie kilka takich cienkich kabelków. Odnośnie nieszczelnej miski to mam ten problem, bo poci mi się w łączeniu ze skrzynią i to właśnie w tym miejscu. A co najlepsze 2 tyg temu miałem wymieniany olej w skrzyni z powodu cieknącego korka spustowego. Pojechałem do wielce promowanego na forum mid-partsu w wawie, fakt z korka nie leci, ale za to poci się teraz na łączeniu. Zadzwoniłem dziś do szefa i mówi, że skoro poci się to trzeba dać silikon na uszczelkę, a jak to nic nie da-miska do wymiany. Trochę to dziwne, bo przed wymianą łączenie było ok. Tylko tak się zastanawiam, czy lekko puszczająca miska byłaby w stanie tak zalać znajdujący się kilka cm obok kabel...

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 11 gru 2013, 20:59

oj byla by, byla ;) ja mialem identyczny przypadek...pojechalem do kolesia ktory tylko auta gruy VAG naprawia, ale ze sam tego nierobil tylko jego uczen to mi lipnie uszczelnil i cieklo. :/

w koncu pojechalem do mojego mechanika, ktory w koncu mial troche czasu i wymienilem olej raz jeszcze i uszczelnilismy miche na paste REINZa i juz od roku spokój. <hura>

a tez mi cieklo kropelkowo, ale jednak....niestety mam kolejny wyciek miedzy skrzynia a torsenem ;(
to nie jest zwykły napęd...to

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 12 gru 2013, 20:20

martin_rs4 pisze: w koncu pojechalem do mojego mechanika, ktory w koncu mial troche czasu i wymienilem olej raz jeszcze i uszczelnilismy miche na paste REINZa i juz od roku spokój. <hura>


w poniedziałek jadę znów, na poprawkę i mam nadzieje, że zakończy się to tak samo. Mi za to poci się półoś przy torsenie, uszczelnienie też mnie czeka. Przynajmniej zbiorę się wkońcu do wymiany oleju w dyfrze. Apropos masz może jakieś rysunki odnośnie korków wlewowych w dyfrach. Z tego co wyczytałem, to w naszych autach są 3 takowe. Ale gdy zapytałem o to mechanika, to mnie wyśmiał i stwierdził, że u mnie jest tylko 1 dyfer z tyłu, a 3 dyfry to tylko w terenówkach...
Ostatnio zmieniony 12 gru 2013, 21:01 przez beyer28, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 12 gru 2013, 20:44

w naszych autach sa 3 miejsca w skrzyni w których jest olej:

* w mechanizmie roznicowym przod skrzyni
* w skrzyni biegow (srodek)
* w mechanizmie roznicowym tyl skrzyni

a to fotki gdzie jest olej w skrzyni 5hp24



Obrazek

Obrazek

na czerwono masz po ktorej stronie jest korek welwowy i gdzie sie go wlewa!

UWAGA do mechanizmu roznicowego wlewa sie inny olej niz do skrzyni!!! To jest bodajze 75W90 ten co do tylnego mostu... ;)
to nie jest zwykły napęd...to

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 12 gru 2013, 21:07

martin_rs4 pisze:w naszych autach sa 3 miejsca w skrzyni w których jest olej:

* w mechanizmie roznicowym przod skrzyni
* w skrzyni biegow (srodek)
* w mechanizmie roznicowym tyl skrzyni

Ok, czyli:
* w mechanizmie różnicowym przód skrzyni idzie 75w90 (to ten, który leje się gdzieś przy półosi?)
* w skrzyni biegów (środek) jest atf
* w mechanizmie różnicowym tył skrzyni jest 75w90
i do tego jeszcze jest tylny dyfer (torsen) i tam leje się też 75w90?
a te rysunki, które mi przedstawiłeś odnoszą się mechanizmów różnicowych, czy oleju w skrzyni-atf?
Sory, ale trochę jestem laikowaty w tych tematach, a chciałbym to sam ogarnąć i muszę mieć pewność :)
Ostatnio zmieniony 12 gru 2013, 21:34 przez beyer28, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 12 gru 2013, 21:21

te na czerwono sa tylko mechanizmy roznicowe...do samej skrzyni nie zanznaczylem bo raczej wiesz gdzie sie tam go wlewa...a jak nie to polecam : http://www.a8team.pl/all-tiptronic-zf-z ... f-vt76.htm

Roznicowy przod - dokladnie leje sie kolo polosi z prawej strony

roznicowy tyl - na samym kocu skrzyni (przed wałem kardana) z prawej strony u gory jest wlew

w tylnym moscie powinien byc tez z prawej strony (przynajmniej w A4 tak mialem ) ;)

a tu masz numery serwisowe po ktorych bedziesz mogl dobrac odpowiedni olej.

do skrzyni oraz mechanizmu roznicowego

Obrazek

do tylnego mostu

Obrazek

powinno Ci lub Twojemu mechanikowi pomoc !! <okioki>
to nie jest zwykły napęd...to

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 12 gru 2013, 21:54

Ok dzięki kolego za rozjaśnienie tematu <okioki> Teraz już raczej wszystko jest jasne, pogląd już na to mam i zakumałem <hura> . A Ty wymieniałeś te oleje, może mógłbyś jakiś polecić, najlepszy?pozdro

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 12 gru 2013, 22:04

do skrzyni bezposrednio lalem mobil atf lt 71141 natomiast do roznicowych mobilube 1 shc 75w-90 i to mysle ze wystarzcy w zupelnosci! <tak>
to nie jest zwykły napęd...to

jarogmur
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 78
Rejestracja: 16 lut 2015, 18:23
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jarogmur » 16 mar 2017, 06:40

odgrzeję kotleta.
Czy przy wyjmowaniu automatycznej skrzyni biegów (5HP24), olej w przednim mechanizmie różnicowym zostaje czy część wycieka i należy go później uzupełnić?
Z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam Jaro

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 16 mar 2017, 09:13

Zostaje. Tam jest inny olej niż w samej skrzyni
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl