
![]() |
![]() |
[D2 00 4.2PB/LPG ] Co to za wężyk?
[D2 00 4.2PB/LPG ] Co to za wężyk?
Witam wszystkich. Panowie mam pytanko. Otóż przy misce olejowej od skrzyni znajduje się wężyk-lewa strona. Wychodzi gdzieś z góry (nie moge dojrzeć skąd) i wzdłóż miski. Problem jest w tym, że spadają mi z niego krople oleju z asb. Jest on w jakiejś otoczce z materiału
(nie wiem jak to określić), która jest cała nasączona olejem. Codziennie rano mam 2cm plamke pod nim. Od czego to jest?w jaki sposób do naprawić, uszczelnić?pozdro

Ostatnio zmieniony 11 gru 2013, 23:12 przez beyer28, łącznie zmieniany 1 raz.
moze chodzi Ci o ten wezyk, badz przewod / kable, ktore sa wlasnie z lewej strony w tej otoczce z materiału.
U mnie tak wlasnie bylo jak mialem nieszczelna miske z lewej strony i lecialo mi wlasnie do tej otoczki z kablami! Przy wymianie oleju jak to nacisnalem to strumien oleju wylecial z tego
no a teraz jak olej wymieniony i miska szczelna to suchutkooo <hura> ...tak wiec moze micha nieszczelna u Ciebie <niewiem>
U mnie tak wlasnie bylo jak mialem nieszczelna miske z lewej strony i lecialo mi wlasnie do tej otoczki z kablami! Przy wymianie oleju jak to nacisnalem to strumien oleju wylecial z tego

no a teraz jak olej wymieniony i miska szczelna to suchutkooo <hura> ...tak wiec moze micha nieszczelna u Ciebie <niewiem>
to nie jest zwykły napęd...to
Dzięki kolego. Wygląda na to, że to ten, bo w tej otoczce jest właśnie kilka takich cienkich kabelków. Odnośnie nieszczelnej miski to mam ten problem, bo poci mi się w łączeniu ze skrzynią i to właśnie w tym miejscu. A co najlepsze 2 tyg temu miałem wymieniany olej w skrzyni z powodu cieknącego korka spustowego. Pojechałem do wielce promowanego na forum mid-partsu w wawie, fakt z korka nie leci, ale za to poci się teraz na łączeniu. Zadzwoniłem dziś do szefa i mówi, że skoro poci się to trzeba dać silikon na uszczelkę, a jak to nic nie da-miska do wymiany. Trochę to dziwne, bo przed wymianą łączenie było ok. Tylko tak się zastanawiam, czy lekko puszczająca miska byłaby w stanie tak zalać znajdujący się kilka cm obok kabel...
oj byla by, byla
ja mialem identyczny przypadek...pojechalem do kolesia ktory tylko auta gruy VAG naprawia, ale ze sam tego nierobil tylko jego uczen to mi lipnie uszczelnil i cieklo.
w koncu pojechalem do mojego mechanika, ktory w koncu mial troche czasu i wymienilem olej raz jeszcze i uszczelnilismy miche na paste REINZa i juz od roku spokój. <hura>
a tez mi cieklo kropelkowo, ale jednak....niestety mam kolejny wyciek miedzy skrzynia a torsenem ;(


w koncu pojechalem do mojego mechanika, ktory w koncu mial troche czasu i wymienilem olej raz jeszcze i uszczelnilismy miche na paste REINZa i juz od roku spokój. <hura>
a tez mi cieklo kropelkowo, ale jednak....niestety mam kolejny wyciek miedzy skrzynia a torsenem ;(
to nie jest zwykły napęd...to
martin_rs4 pisze: w koncu pojechalem do mojego mechanika, ktory w koncu mial troche czasu i wymienilem olej raz jeszcze i uszczelnilismy miche na paste REINZa i juz od roku spokój. <hura>
w poniedziałek jadę znów, na poprawkę i mam nadzieje, że zakończy się to tak samo. Mi za to poci się półoś przy torsenie, uszczelnienie też mnie czeka. Przynajmniej zbiorę się wkońcu do wymiany oleju w dyfrze. Apropos masz może jakieś rysunki odnośnie korków wlewowych w dyfrach. Z tego co wyczytałem, to w naszych autach są 3 takowe. Ale gdy zapytałem o to mechanika, to mnie wyśmiał i stwierdził, że u mnie jest tylko 1 dyfer z tyłu, a 3 dyfry to tylko w terenówkach...
Ostatnio zmieniony 12 gru 2013, 21:01 przez beyer28, łącznie zmieniany 1 raz.
w naszych autach sa 3 miejsca w skrzyni w których jest olej:
* w mechanizmie roznicowym przod skrzyni
* w skrzyni biegow (srodek)
* w mechanizmie roznicowym tyl skrzyni
a to fotki gdzie jest olej w skrzyni 5hp24
na czerwono masz po ktorej stronie jest korek welwowy i gdzie sie go wlewa!
UWAGA do mechanizmu roznicowego wlewa sie inny olej niz do skrzyni!!! To jest bodajze 75W90 ten co do tylnego mostu...
* w mechanizmie roznicowym przod skrzyni
* w skrzyni biegow (srodek)
* w mechanizmie roznicowym tyl skrzyni
a to fotki gdzie jest olej w skrzyni 5hp24
na czerwono masz po ktorej stronie jest korek welwowy i gdzie sie go wlewa!
UWAGA do mechanizmu roznicowego wlewa sie inny olej niz do skrzyni!!! To jest bodajze 75W90 ten co do tylnego mostu...

to nie jest zwykły napęd...to
martin_rs4 pisze:w naszych autach sa 3 miejsca w skrzyni w których jest olej:
* w mechanizmie roznicowym przod skrzyni
* w skrzyni biegow (srodek)
* w mechanizmie roznicowym tyl skrzyni
Ok, czyli:
* w mechanizmie różnicowym przód skrzyni idzie 75w90 (to ten, który leje się gdzieś przy półosi?)
* w skrzyni biegów (środek) jest atf
* w mechanizmie różnicowym tył skrzyni jest 75w90
i do tego jeszcze jest tylny dyfer (torsen) i tam leje się też 75w90?
a te rysunki, które mi przedstawiłeś odnoszą się mechanizmów różnicowych, czy oleju w skrzyni-atf?
Sory, ale trochę jestem laikowaty w tych tematach, a chciałbym to sam ogarnąć i muszę mieć pewność

Ostatnio zmieniony 12 gru 2013, 21:34 przez beyer28, łącznie zmieniany 1 raz.
te na czerwono sa tylko mechanizmy roznicowe...do samej skrzyni nie zanznaczylem bo raczej wiesz gdzie sie tam go wlewa...a jak nie to polecam : http://www.a8team.pl/all-tiptronic-zf-z ... f-vt76.htm
Roznicowy przod - dokladnie leje sie kolo polosi z prawej strony
roznicowy tyl - na samym kocu skrzyni (przed wałem kardana) z prawej strony u gory jest wlew
w tylnym moscie powinien byc tez z prawej strony (przynajmniej w A4 tak mialem )
a tu masz numery serwisowe po ktorych bedziesz mogl dobrac odpowiedni olej.
do skrzyni oraz mechanizmu roznicowego
do tylnego mostu
powinno Ci lub Twojemu mechanikowi pomoc !! <okioki>
Roznicowy przod - dokladnie leje sie kolo polosi z prawej strony
roznicowy tyl - na samym kocu skrzyni (przed wałem kardana) z prawej strony u gory jest wlew
w tylnym moscie powinien byc tez z prawej strony (przynajmniej w A4 tak mialem )

a tu masz numery serwisowe po ktorych bedziesz mogl dobrac odpowiedni olej.
do skrzyni oraz mechanizmu roznicowego
do tylnego mostu
powinno Ci lub Twojemu mechanikowi pomoc !! <okioki>
to nie jest zwykły napęd...to