![]() |
![]() |
![]() |
[D2 preFL 4.2] Przeróbka silnika ABZ (299) na AHC (340)
-
- Super Klubowicz
- Posty: 511
- Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
- Lokalizacja: Pomorskie
U mnie po staremu. Tak jak mówisz ciągnie wilka do lasu. Ja cały czas choruje na S4 B6 avant 344 KM oczywiście w manualu. Szukam różnych samochodów kierując się rozsądkiem i ekonomią a zawsze kończę na stronach z S4. Ciężko się wyleczyć z V8. Narazie walczę ale jak przegram i nabędę jakąś sztukę to się pochwalę. Sorki za OT
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
Bardzo dobre pytanie :-D Otóż gdybym to wiedział, też by mi to teraz pomogło. Nie wiem. Gdyby zwiększały się to ustawiłbym na 0,1, a tak celuję w środek i nawet gdyby malały to ustawiłbym na 0,15.
W A8 jest jest hydraulika na wszystkich zaworach więc na bieżąco wszystkie luzy się kasują i nie wymaga to regulacji. Jest to najlepsze rozwiązanie, choć jak widać inżynierowie w S8 zastosowali płytki na ssących. Najprawdopodobniej uznali, że masa zaworu ssącego wraz z ciężkim hydropopychaczem przy większych wzniosach krzywek będzie zbyt bezwładna do obrotów ponad 7tyś/min :roll: Na wydechach jest trochę inna sytuacja bo i zawory są lżejsze ze względu na mniejsze grzybki i wałki są o takich samych krzywkach jak w ABZ. Także tam stwierdzili że hydraulika zda egzamin a i tak odchudzili zawory wydechowe wzg. ABZ-a
W A8 jest jest hydraulika na wszystkich zaworach więc na bieżąco wszystkie luzy się kasują i nie wymaga to regulacji. Jest to najlepsze rozwiązanie, choć jak widać inżynierowie w S8 zastosowali płytki na ssących. Najprawdopodobniej uznali, że masa zaworu ssącego wraz z ciężkim hydropopychaczem przy większych wzniosach krzywek będzie zbyt bezwładna do obrotów ponad 7tyś/min :roll: Na wydechach jest trochę inna sytuacja bo i zawory są lżejsze ze względu na mniejsze grzybki i wałki są o takich samych krzywkach jak w ABZ. Także tam stwierdzili że hydraulika zda egzamin a i tak odchudzili zawory wydechowe wzg. ABZ-a
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2013, 23:20 przez Mucholejkolator, łącznie zmieniany 2 razy.
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
Wiadomość dla gtfan i ogółu ;-) Czujnik przepływomierza w ABZ i AHC/AKH ma inny numer. Jednak po przekładce nie czuć żadnego spadku osiągów.
Podobnia kwestia tyczy się wtryskiwaczy benzynowych. Na ECU z AHC i wtryskiwaczami od ABZ silnik pracuje tak samo. Różnica wyszła by pewnie na hamowni. Natomiast po założeniu komputera od ABZ pod silnik z głowicami od AHC/AKH zupełnie to nie chce działać prawidłowo :-> Silnik się dławi, ciężko wkręca się na obroty.
Ja będzie wykres z hamowni to od razu wrzucam
[ Dodano: 2013-10-30, 11:03 ]
Rozwiązaniem jest wrzuceni skrzyni manualnej od A6, A4 2,5 TDI quattro.
Dwa pierwsze biegi są odpowiednikiem tych z 6 GANG od S8. Od trójki już każdy bieg jest dłuższy. Nawet piątka jest dłuższa od szóstego biegu w skrzyni S8. Oczywiście skrzynia S8 najlepiej wykorzystuje pełny potencjał silnika, przez to szóstka jest stosunkowo krótka.
Z drugiej strony pełny ogień na dwóch pierwszych biegach pozostaje na skrzyni 2.5 tdi, o mega długa szóstka daje możliwość ekonomicznej jazdy :-D
Podobnia kwestia tyczy się wtryskiwaczy benzynowych. Na ECU z AHC i wtryskiwaczami od ABZ silnik pracuje tak samo. Różnica wyszła by pewnie na hamowni. Natomiast po założeniu komputera od ABZ pod silnik z głowicami od AHC/AKH zupełnie to nie chce działać prawidłowo :-> Silnik się dławi, ciężko wkręca się na obroty.
Ja będzie wykres z hamowni to od razu wrzucam
[ Dodano: 2013-10-30, 11:03 ]
Gabriel pisze:A więc jeżdżę zdecydowanie na niższych obrotach (jak tak kulam się za innymi autami), co za tym idzie spalanie niższe ( w moim przypadku jakieś 2-3l / 100km) Bardzo fajnie reaguje na gaz, dodajesz lekko a od razu reakcja że samochód idzie do przodu, właśnie na niskich obrotach to fajnie czuć.Mucholejkolator pisze:Gabriel, powiedz jakiem masz wrażenia i odczucia z jazdy manualem?
No i to co lubię najbardziej to pełny ogień na drugim biegu :evil: 120km/h i trójka.
Czasami zerkasz w lusterko i z 6 na 2 i but. Po prostu samochód ja prowadzę i czuję przyjemność z dynamicznej jazdy. Piękna sprawa to start z pod świateł taką krową (u mnie troszkę lipa, bo sprzęgło już dogorywa a i tak lepiej to wychodzi niż w automacie) Po prostu lubisz dynamicznie to manual i tyle w temacie.
W weekend majowy odwiedziłem zoo we wrocławiu i całą A4 na 6 biegu przeleciałem w 4 dorosłe osoby w aucie + małe dziecko i ni razu nie zredukowałem a prędkości przeróżne od 80 do 180km/h. Komfortowo i wygodnie też był, jak by ktoś myślał że uciążliwe może być mieszanie w biegach. W mieście tak samo 2 i jedziesz lub 3 i problemu nie ma.
Jedynie 5 bym wymontował bo tego nie używam wcale :-P nie ma takiej potrzeby, a lżejsze auto by było :mrgreen:
Jedno co troszkę mnie irytuje (tak jak pisałem ze na niższych obrotach jeżdżę) to 6 zdecydowanie dłuższy by mógł być, taki autostradowy, to 5 by się sprawdziła, a tak to jest jak jest.
Rozwiązaniem jest wrzuceni skrzyni manualnej od A6, A4 2,5 TDI quattro.
Dwa pierwsze biegi są odpowiednikiem tych z 6 GANG od S8. Od trójki już każdy bieg jest dłuższy. Nawet piątka jest dłuższa od szóstego biegu w skrzyni S8. Oczywiście skrzynia S8 najlepiej wykorzystuje pełny potencjał silnika, przez to szóstka jest stosunkowo krótka.
Z drugiej strony pełny ogień na dwóch pierwszych biegach pozostaje na skrzyni 2.5 tdi, o mega długa szóstka daje możliwość ekonomicznej jazdy :-D
-
- Forum Audi A8
- Posty: 73
- Rejestracja: 14 paź 2012, 20:18
- Lokalizacja: wkz
-
- Forum Audi A8
- Posty: 1
- Rejestracja: 13 sie 2014, 01:55
- Lokalizacja: polkowice
-
- Forum Audi A8
- Posty: 90
- Rejestracja: 24 lip 2014, 19:13
- Lokalizacja: Katowice
Dla potomności:Mucholejkolator pisze:
Płytki (regulatory luzu zaworowego) da się zdobyć tylko przez ASO. Zamówione 16 sztuk, idą z Niemiec i na wtorek/środa mają być w Lbn.
Płytki występują w grubościach co 0,05mm od 1,90 d0 2,90mm
Cena to 42/szt. Przy 16 płytkach daje to kwotę 672 zł :-?
[ Dodano: 2013-08-22, 10:17 ]
Ciekawe ilu klubowiczów ma rozstrojone luzy na ssakach nie będąc świadomym, że w ogóle jest tam regulacja :->
Płytki regulacyjne zaworów ssących od marca 2014 niedostępne w ASO
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
Chciałbym sprostować spostrzeżenia po przeróbce silnika ABZ na AHC bez wymiany tłoków o wyższej kompresji.
- różnica w mocy praktycznie niezauważalna (nie zmierzone na hamowni)
- zdecydowanie większe spalanie, na pewno nie mniej niż 15 %
- zbyt bogata mieszanka - smród niedopalonych spalin zarówno na benzynie jaki i LPG.
Na pewno zabrakło zestrojenia ECU pod te konkretne przeróbki ale i tak uważam, że bez zmiany tłoków przedsięwzięcie to nie ma sensu
Oczywiście po kilku miesiącach w silniku zostały z powrotem założone wałki ssące od ABZ.
Ale przygoda była fajna![:]](https://a8team.pl/images/smilies/kwadr.gif)
- różnica w mocy praktycznie niezauważalna (nie zmierzone na hamowni)
- zdecydowanie większe spalanie, na pewno nie mniej niż 15 %
- zbyt bogata mieszanka - smród niedopalonych spalin zarówno na benzynie jaki i LPG.
Na pewno zabrakło zestrojenia ECU pod te konkretne przeróbki ale i tak uważam, że bez zmiany tłoków przedsięwzięcie to nie ma sensu

Ale przygoda była fajna
![:]](https://a8team.pl/images/smilies/kwadr.gif)