[D2 94 4.2PB/LPG ] Znak OT na kole pasowym a 1-tłok
Chłopaki. Na jeden obrót wałka przypadają dwa obroty wału korbowego. Tak więc jak obrócisz silnik o 180 stopni to znaki na wałkach też będą się zgrywały , tyle że na odwrót, na zewnątrz
Po to jest blokada na wale, a wałki najlepiej ustawiać tak jak ustawiasz, czyli na kropki na kołach łańcuchowych w głowicy, tak jest najdokładniej.
A pierwszy i piąty cylinder z tego co pamiętam mają OT w tym samym punkcie.
Po to jest blokada na wale, a wałki najlepiej ustawiać tak jak ustawiasz, czyli na kropki na kołach łańcuchowych w głowicy, tak jest najdokładniej.
A pierwszy i piąty cylinder z tego co pamiętam mają OT w tym samym punkcie.
Elektronika samochodowa.
Kolego przyjrzyj się zdjęciu i powiedz jak w przytoczonym silniku V gdy na jednym wykorbieniu jest 1 oraz 5 cylinder w tym samym położeniu walu oba tłoki będą w GMP. Bo mi sie to nie dodaje
Ostatnio zmieniony 29 gru 2013, 14:48 przez SenatorS8, łącznie zmieniany 1 raz.
w SSP wyczytałem, iż OT na kole pasowym wału wskazuje 5 cylinder ale dla silników 5-zaworowych
Dodam jeszcze, że kumpel kupił silnik gdzie koło pasowe było aluminiowe z oznaczeniami
tylko O/T, które nie wskazywały ani 1-go ani 5-go cylindra... Koło pasuje idealnie na
wał, otwory na dokręcenie koła zębatego napędu paska rozrządu. W innym miejscu jest klin lub znak O/T. Zależy jak na to patrzeć.
Bo tak ABZ ma "O/T B" oznaczenie na kole.
Dodam jeszcze, że kumpel kupił silnik gdzie koło pasowe było aluminiowe z oznaczeniami
tylko O/T, które nie wskazywały ani 1-go ani 5-go cylindra... Koło pasuje idealnie na
wał, otwory na dokręcenie koła zębatego napędu paska rozrządu. W innym miejscu jest klin lub znak O/T. Zależy jak na to patrzeć.
Bo tak ABZ ma "O/T B" oznaczenie na kole.
Dalsze info dla ABZ-to podobnych silników.
Mam aktualnie na warsztacie dwa koła pasowe (aluminiowe) i znaki OT nie pokrywają
się z GMP 1 cyl.
Jedno koło ma przestawione o 180 st czyli pokazje GMP 4-cyl.
Drugie koło przestawienie o jakieś 15 st.
Powód:
Obwód koła, na którym jest znak OT jest połączony z resztą koła przez
łącze gumowe. Nastąpiło przesunięcie tej części na pierścieniu gumowym
i znak OT wskazuje niewłaściwy kąt wału korbowego.
Czyli pamiętać, 1 cyl w GMP i OT ma się pokrywać, jeżeli nie (a jest aluminiowe koło, częściej ten problem występuje) to znaczy, że koło pasowe jest przestawione.
Tak dla potomnych...
Mam aktualnie na warsztacie dwa koła pasowe (aluminiowe) i znaki OT nie pokrywają
się z GMP 1 cyl.
Jedno koło ma przestawione o 180 st czyli pokazje GMP 4-cyl.
Drugie koło przestawienie o jakieś 15 st.
Powód:
Obwód koła, na którym jest znak OT jest połączony z resztą koła przez
łącze gumowe. Nastąpiło przesunięcie tej części na pierścieniu gumowym
i znak OT wskazuje niewłaściwy kąt wału korbowego.
Czyli pamiętać, 1 cyl w GMP i OT ma się pokrywać, jeżeli nie (a jest aluminiowe koło, częściej ten problem występuje) to znaczy, że koło pasowe jest przestawione.
Tak dla potomnych...
Kolejne info by zweryfikować czy koło pasowe się nie obkręciło.
Na kanale lub podnośniku, ustawiamy wcześniej OT na kole
Następnie idziemy pod auto i patrzymy w lewą prowadnicę do przykręcenia
dużej miski olejowej do flanszy z tylnym uszczelniaczem.
Zdjęcie znaków
Oczywiście można ustawiać rozrząd na ten znak (nawet dokładniej to wyjdzie, ponieważ
średnica koła jest większa).
Na kanale lub podnośniku, ustawiamy wcześniej OT na kole
Następnie idziemy pod auto i patrzymy w lewą prowadnicę do przykręcenia
dużej miski olejowej do flanszy z tylnym uszczelniaczem.
Zdjęcie znaków
Oczywiście można ustawiać rozrząd na ten znak (nawet dokładniej to wyjdzie, ponieważ
średnica koła jest większa).
A klin wału do czego chcesz odnieść by wiedzieć, że jest GMP 1 tłoka?
Klin wału nie pokrywa się z żadnym punktem na przedniej obudowie.
Druga sprawa wał ma za małą średnicę by ustawić to dobrze.
Zasada jest prosta, im większej średnicy mamy koło ze znakiem tym dokładniej
ustawimy i odwrotnie, czym mniejsze mamy koło ze znakiem tym mniej dokładnie
ustawimy GMP.
Klin wału nie pokrywa się z żadnym punktem na przedniej obudowie.
Druga sprawa wał ma za małą średnicę by ustawić to dobrze.
Zasada jest prosta, im większej średnicy mamy koło ze znakiem tym dokładniej
ustawimy i odwrotnie, czym mniejsze mamy koło ze znakiem tym mniej dokładnie
ustawimy GMP.
karol208 pisze:Bo tak sobie myśle jak ustawiałem rozrząd to na kole pasowym ustawiłem znaki ale czy było to rzeczywiste TDC to teraz nie wiem
A czujesz, że silnik nie pracuje tak jak trzeba? Mniejsza moc, nierówna praca
na biegu jałowym?
Chociaż z tym biegiem jałowym to często wyciągnięte łańcuszki napędu wałka rozrządu.
Dopiero ja się je wymieniło to silnik przestawał podskakiwać co jakiś czas na jałowym.
Sprawdź na znaki na kole "zamachowym". Patrz na wcześniejsze posty. jest zdjęcie.