części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 94 4.2PB/LPG ] Znak OT na kole pasowym a 1-tłok

Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 29 gru 2013, 10:51

Chłopaki. Na jeden obrót wałka przypadają dwa obroty wału korbowego. Tak więc jak obrócisz silnik o 180 stopni to znaki na wałkach też będą się zgrywały , tyle że na odwrót, na zewnątrz :)
Po to jest blokada na wale, a wałki najlepiej ustawiać tak jak ustawiasz, czyli na kropki na kołach łańcuchowych w głowicy, tak jest najdokładniej.
A pierwszy i piąty cylinder z tego co pamiętam mają OT w tym samym punkcie.
Elektronika samochodowa.

SenatorS8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 25 gru 2013, 12:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: SenatorS8 » 29 gru 2013, 12:34

Kolego przyjrzyj się zdjęciu i powiedz jak w przytoczonym silniku V gdy na jednym wykorbieniu jest 1 oraz 5 cylinder w tym samym położeniu walu oba tłoki będą w GMP. Bo mi sie to nie dodaje
Ostatnio zmieniony 29 gru 2013, 14:48 przez SenatorS8, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 29 gru 2013, 15:56

Masz rację moja gapa, jak piąty jest w górze pierwszy jest niżej.
Elektronika samochodowa.

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 29 gru 2013, 21:25

Ale pierwszy będzie tuż w fazie pracy a piąty właśnie skończył wypychać spaliny a to różnica.

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 21 sty 2014, 10:03

w SSP wyczytałem, iż OT na kole pasowym wału wskazuje 5 cylinder ale dla silników 5-zaworowych

Obrazek


Dodam jeszcze, że kumpel kupił silnik gdzie koło pasowe było aluminiowe z oznaczeniami
tylko O/T, które nie wskazywały ani 1-go ani 5-go cylindra... Koło pasuje idealnie na
wał, otwory na dokręcenie koła zębatego napędu paska rozrządu. W innym miejscu jest klin lub znak O/T. Zależy jak na to patrzeć.

Bo tak ABZ ma "O/T B" oznaczenie na kole.

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 18 mar 2014, 07:25

Dalsze info dla ABZ-to podobnych silników.

Mam aktualnie na warsztacie dwa koła pasowe (aluminiowe) i znaki OT nie pokrywają
się z GMP 1 cyl.

Jedno koło ma przestawione o 180 st czyli pokazje GMP 4-cyl.
Drugie koło przestawienie o jakieś 15 st.

Powód:

Obwód koła, na którym jest znak OT jest połączony z resztą koła przez
łącze gumowe. Nastąpiło przesunięcie tej części na pierścieniu gumowym
i znak OT wskazuje niewłaściwy kąt wału korbowego.

Czyli pamiętać, 1 cyl w GMP i OT ma się pokrywać, jeżeli nie (a jest aluminiowe koło, częściej ten problem występuje) to znaczy, że koło pasowe jest przestawione.

Tak dla potomnych...

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 20 mar 2014, 10:38

Kolejne info by zweryfikować czy koło pasowe się nie obkręciło.

Na kanale lub podnośniku, ustawiamy wcześniej OT na kole
Następnie idziemy pod auto i patrzymy w lewą prowadnicę do przykręcenia
dużej miski olejowej do flanszy z tylnym uszczelniaczem.

Zdjęcie znaków

Oczywiście można ustawiać rozrząd na ten znak (nawet dokładniej to wyjdzie, ponieważ
średnica koła jest większa).

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 20 mar 2014, 17:58

a nie lepiej brać pod uwagę klin wału ?

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 20 mar 2014, 18:58

A klin wału do czego chcesz odnieść by wiedzieć, że jest GMP 1 tłoka?
Klin wału nie pokrywa się z żadnym punktem na przedniej obudowie.

Druga sprawa wał ma za małą średnicę by ustawić to dobrze.

Zasada jest prosta, im większej średnicy mamy koło ze znakiem tym dokładniej
ustawimy i odwrotnie, czym mniejsze mamy koło ze znakiem tym mniej dokładnie
ustawimy GMP.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 21 mar 2014, 07:14

no tak ale np w fordzie jak jest klin bo w tych nowszych nie ma :D
to zawsze można sprawdzić bo jest on na godzinę 12
nie wiem jak jest w audi bo ja robiłem na blokadach to nie wnikałem bo po co

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 21 mar 2014, 10:58

Blokady przecież używane są do wałków rozrządu.

Wał trzeba odpowiednio ustawić. I tutaj jest czasami problem ze znakiem OT.
Nie zawsze jest w GMP 1 cylindra...

Dlatego podałem sposób by to zweryfikować. Znakami na kole "zamachowym".

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 21 mar 2014, 18:02

marekp750 pisze: Wał trzeba odpowiednio ustawić. I tutaj jest czasami problem ze znakiem OT.
Nie zawsze jest w GMP 1 cylindra...

Dlatego podałem sposób by to zweryfikować. Znakami na kole "zamachowym".
CZy w ABZ nie ma miejsca w bloku na taki trzpień blokujący wał jak w V6?

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 21 mar 2014, 18:47

No właśnie nie ma możliwości zblokowania jak w V6.

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 21 mar 2014, 19:05

Bo tak sobie myśle jak ustawiałem rozrząd to na kole pasowym ustawiłem znaki ale czy było to rzeczywiste TDC to teraz nie wiem :(

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 24 mar 2014, 10:10

karol208 pisze:Bo tak sobie myśle jak ustawiałem rozrząd to na kole pasowym ustawiłem znaki ale czy było to rzeczywiste TDC to teraz nie wiem :(

A czujesz, że silnik nie pracuje tak jak trzeba? Mniejsza moc, nierówna praca
na biegu jałowym?

Chociaż z tym biegiem jałowym to często wyciągnięte łańcuszki napędu wałka rozrządu.
Dopiero ja się je wymieniło to silnik przestawał podskakiwać co jakiś czas na jałowym.

Sprawdź na znaki na kole "zamachowym". Patrz na wcześniejsze posty. jest zdjęcie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl