Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 01 3.3TDI ] Nie chodzi na jeden cylinder

Patry
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 19
Rejestracja: 21 sty 2013, 23:00
Lokalizacja: Łódź

[D2 01 3.3TDI ] Nie chodzi na jeden cylinder

Post autor: Patry » 30 gru 2013, 23:27

Witajcie

Wyłysiałem, jeszcze bardziej, przez to, co się dzieje z moją ósemką.. a mianowicie :

Zaczęło się niewinnie, stojąc na światłach poczułem podrygiwanie silnika tak jakby co jakiś czas wyłączał się jeden wtrysk, dosłownie na pół sekundy, później wszystko było OK. Olałem temat i czekałem na rozwój wydarzeń.

I nastąpił. Po około tygodniu auto przestało pracować na pierwszym cylindrze stojąc przodem do silnika w lewej głowicy. Pomyślałem że padł wtrysk, OK, zdarza się. Dostałem od znajomego mechanika osiem innych wtryskiwaczy na podmiankę. Podmieniłem siedem ale objaw nie ustąpił, jak nie działał tak nie działał. Myślę "niemożliwe". Wyjąłem sąsiedni wtrysk (dobry na 100%) i zamieniłem je miejscami. Nic się nie zmieniło. Czyli to nie wtrysk.

Pomyślałem "wiązka". Odszukałem Przewody przy kompie (tym wtryskiem steruje komp "slave" i puściłem nowe, wraz z nową kostką na krótko od kompa do wtrysku...

ZADZIAŁAŁO :D


Zadowolony z siebie uznałem temat za zamknięty. Zmieniłem przepływki na nowe i przejechałem około 300km.. niestety po tygodniu... zdechł... w wigilię <hura> po tym jak zaczął się telepać, zgasiłem, odpaliłem i było dobrze przez 5 sekund, później telepał się od samego rozruchu.

Tym razem pomyślałem "sterownik" więc kupiłem drugi z takimi samymi oznaczeniami. Dzisiaj go założyłem i co ? i pstro, nie działa. Już chciałem wbić siekierę w dach ale się powstrzymałem <onie>

Sprawdziłem Jeszcze raz wtrysk, podmieniłem na inny, sprawdziłem przejście we wtyczce i przewodach, jeszcze raz zamieniłem komputery i nic to nie dało.

Auto odpala normalnie, ale wciąż się telepie. Nie chodzi tylko ten jeden cylinder i to ewidentnie jest wina braku paliwa, bo wtrysk się nie otwiera. Wałki były wymieniane., więc to nie to...

Ma ktoś pomysł, co jeszcze ma wpływ na pracę tego konkretnego wtrysku, jakiś czujnik czy cuś ? Może to jakiś ukryty tryb awaryjny że silnikiem telepie ?

Vag pokazuje :

17647.P1239 Zawór/dysza wtryskowa 3, tak 3, przerwany obwód prądowy -N32

Ciekawe skąd to "3" Bo jak bym nie liczył, ten cylinder to 1 lub 2. Ewentualnie 7 lub 8. ;)

Czy ktoś ma jakikolwiek pomysł o co tu chodzi ? Gdzie szukać?

PLEASE HELP ;(
Ostatnio zmieniony 31 gru 2013, 03:52 przez Patry, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 30 gru 2013, 23:40

17647/P1239 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32): Open Circuit
Possible Symptoms

MIL On / Check
Poor engine performance / Słabe osiągi

Possible Causes

Fuse for injector / Bezpiecznik wtryskiwacza
Wiring harness issue / Wiązka wtryskiwacza
Failed injector / Wadliwy wtryskiwacz
Failed ECM / Wadliwy sterownik

Possible Solutions

Inspect fuse for injector / Spr. bezpiecznik
Inspect wiring to and from injector, see repair manual / Sprawdzić wiązkę
Ohm test injector, replace if needed, see repair manual / Spr oporność wtryskiwacza



Po wymianie ECU dopasowałeś immobilizer?? Do vw polo kupiłem ECU na podmiankę i zaraz po uruchomieniu immo wyłączało silnik i zostawał błąd. Po dopasowaniu śmigał.

[ Dodano: 2013-12-30, 23:42 ]
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Patry
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 19
Rejestracja: 21 sty 2013, 23:00
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Patry » 31 gru 2013, 00:04

Dziękuje za opis :)

Nic nie kodowałem, po wymianie zostawiłem auto a minutę z przekręconym kluczykiem na pierwszą pozycję, później skasowałem błędy i odpaliłem normalnie. Silnik chodzi auto jeździ ale dalej telepie na ten jeden gar. Nie sądzę że potrzebna jest kalibracja immo w przypadku wymiany komputera pomocniczego,co innego w przypadku mastera...

PS. Są jakieś bezpieczniki wtryskiwaczy ?? Tak jak podałeś w prawdopodobnych usterkach ?

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 31 gru 2013, 00:52

Nie wiem gdzie szukać tych bezpieczników.
Obrazek

Patry
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 19
Rejestracja: 21 sty 2013, 23:00
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Patry » 01 sty 2014, 23:07

Zagadka rozwiązana :D

Nie było styku w kostce trzeciego wtryskiwacza w lewej głowicy patrząc od przodu auta. Przez to komp pokazywał błąd trzeciego wtrysku i przy tym odłączał pierwszy wtrysk,na którym się skupiłem, czego już vag nie widział. Po poprawieniu konekcji problemu ustały.

Z tego wynika że auto chodziło na 6 z 8 cylindrów :p

Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 02 sty 2014, 09:16

dla potomnych - immobilizer jest w komputerze master. Slave można sobie dowolnie wymieniać.
Elektronika samochodowa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl