części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 96 4.2PB/LPG ] Stukanie lewa strona silnika filmik

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 08 sty 2014, 19:58

chicken20091986 pisze:po zdjęciu pokrywy będe mógł go odpalić i sprawdzac??
Jasne że tak , tylko nie na długo , bo cały olej wydmucha z silnika :D
I potem niezapomnij komory silnika umyć ;)

Żartowałem NIE RÓB TEGO .

czedi87
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 13 kwie 2010, 23:24
Lokalizacja: Ełk/Telford

Post autor: czedi87 » 08 sty 2014, 20:42

chicken20091986 pisze:
czedi87 pisze:jeszcze takie pytanie czy dzwiek jest taki sam pod obcciazeniem silnika w tym samym zakresie obrotow jak napisales wyzej?
ciężko powiedzieć nie za bardzo słychać podczas obciążenia bo maska wygłuszona itd. a co sugerujesz pod obciążeniem??
Właśnie tą panewkę też znajomy kolega wykluczył bo już dawno by się rozsypało a sam koleś po kupnie zrobił z tym stukaniem ok 500km, i nie wieadomo ile zrobił poprzedni włąściciel.
Czy tam na łańcuszku jest napinacz ?? i czy zawsze??
o ile sie nie myle gdyby byl to lancuszek to pod obciazeniem halas by sie nasilal.

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 08 sty 2014, 21:01

Widziałem i słyszałem V8 z wyciągniętymi łańcuszkami (ABZ) i to mocno wyciągniętymi.
Nie było takich dźwięków. Stanowczo za głośno i często.

Odpalałem silniki V8 bez pokrywy zaworów. Nic ciekawego się nie zaobserwuje poza
wywalaniem sporych ilości oleju przez łańcuszki wałków rozrządu, reszta aż tak mocno nie chlapie.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 08 sty 2014, 21:26

ja odpalałem
mam gdzieś nawet to nakręcone :D

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 09 sty 2014, 07:45

czyli jaka ostatnia propozycja gdzie to ugryźć.? jakis dobry mechanik , kogos polecacie w szczecinie albo okolicach?

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 09 sty 2014, 09:01

Sam grzebiesz przy aucie? Czy tylko mechanicy?

1. sprawdź ciśnienie oleju - manometr wpiąć w miejsce czujnika ciśnienia oleju
Silnik dobrze nagrzany, ciśnienie na wolnych obrotach przy 3 tyś i 5 tyś rpm.

2. zdjąć pokrywę klawiatury - zobaczyć co tam widać, kręcąc wałem silnika, lusterko do ręki lub mała kamera, sprawdzić luz między wałkiem a popychaczem, może będzie na tyle duży, że da się to zaobserwować.

W zależności od tego co wyjdzie w tych dwóch przypadkach podjąć dalsze kroki.

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 09 sty 2014, 10:09

marekp750 pisze:Sam grzebiesz przy aucie? Czy tylko mechanicy?

1. sprawdź ciśnienie oleju - manometr wpiąć w miejsce czujnika ciśnienia oleju
Silnik dobrze nagrzany, ciśnienie na wolnych obrotach przy 3 tyś i 5 tyś rpm.


2. zdjąć pokrywę klawiatury - zobaczyć co tam widać, kręcąc wałem silnika, lusterko do ręki lub mała kamera, sprawdzić luz między wałkiem a popychaczem, może będzie na tyle duży, że da się to zaobserwować.

W zależności od tego co wyjdzie w tych dwóch przypadkach podjąć dalsze kroki.
ok tak zrobię, bo sam robię a z czym takim nie miałem do czynienia , odezwę sie jak sprawdze

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 09 sty 2014, 10:18

Sprawa nie związana z Twoim problemem.

Jeżeli leci olej z pod uszczelki głowicy (silnik się mocno poci od uszczelki w dół) to
dokręć śruby głowicy na 105Nm (wg kolejności tak jak nową uszczelkę byś montował).

Zauważyłem, że większość uszczelek siada (lub śruby się rozciągają) w nastoletnich silnikach V8 audi, nie trzyma szczelności. Trzeba dociągnąć głowicę (wg serwisu audi nie trzeba...). Jak już dekiel będzie ściągnięty. Fachowo to nowe śruby powinny być ale to koszt 100 zł na stronę.

Jeżeli okaże się problem z głowicą, to możesz zrobić coś takiego...
Regeneracja głowicy (prowadnice, szlifowanie zaworów, gniazd, planowanie, uszczelniacze trzonków zaworowych, sprawdzenie szczelności).

Obrazek

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 09 sty 2014, 15:14

lekko gejowskie kolory ;)

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 09 sty 2014, 17:15

pepi pisze:lekko gejowskie kolory ;)
nie gejowskie tylko aparat tak odzwierciedla ten kolor, w rzeczywistości to czerwony (ferrari)

+40KM na stronę tylko od koloru :)

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 09 sty 2014, 18:37

Przypomniałem sobie takie zdarzenie a mianowicie : jak padła mi skrzynia i czekałem na termin naprawy, ponieważ był okres urlopowy to auto nie odpalane stało ponad miesiąc .Przed wyjazdem do warsztatu doładowałem aku na wszelki wypadek i zalałem sporą dawkę paliwka i postanowiłem odpalić auto ,no i właśnie pojawił mi się identyczny stukot jak na twoim filmiku . silnik popracował z 10 minut nabrał temperatury i w tedy kilka razy na pedał gazu i wszystko ucichło .Dlatego sądzę że jednak regulator,tylko że w tym przypadku może być uszkodzony.

czedi87
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 13 kwie 2010, 23:24
Lokalizacja: Ełk/Telford

Post autor: czedi87 » 10 sty 2014, 09:32

hmm... chyba bez rozbierania sie nie obejdzie. ale poki co ja bym zaczal od sprawdzenia lozyskowania wszystkich rolek. czasami takie blache rzeczy moga nas zaskoczyc. z doswiadczenia wiem ze dzwiek sie lubi rozchodzic w komorze silnika.

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 10 sty 2014, 10:30

Tak posłuchałem tego jeszcze raz... kolega wyżej ma rację, zacznij od paska wielorowkowego,
ściągnij go z rolki koło kompresora klimy. Odpal silnik, posłuchaj.

To raczej na padające łożysko wygląda (ale to ostro padające łożysko)... ale wiadomo jak to jest z zapisywaniem dźwięku i odtwarzaniem go później na kompie, jest całkiem inny.

Rozrząd kiedy był zmieniany?
Coś przy prowadzeniu paska wielorowkowego było robione?
Ostatnio zmieniony 10 sty 2014, 10:32 przez marekp750, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 10 sty 2014, 10:31

Tak zgoda ,ale nie taki nawet na tym filmie słychać że to z okolic 4-tego cylindra .

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 10 sty 2014, 10:42

Ciężko coś ustalić po samym dźwięku... dźwięki po metalu rozchodzą się ładnie i mogą w konia robić.

Co do tego 4-go cylindra... to ja tak tego jednoznacznie nie słyszę ale każdy ma swój poziom czułości na dźwięk (i intuicję). Zobaczymy kto trafi w sedno.

Trzeba sprawdzać po kolei i tyle.

Najlepiej od rzeczy, które najmniej wysiłku i finansów wymagają.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl