[S8 D2 FL] Spalanie... Jakie jest Wasze ?
Witam
Panowie jak ma się w waszych autkach spalanie na fisie a realne spalanie?
Swojego czasu czytałem trochę o tym, jednak większość piszę że fis ostro kłamie.
Jednak po swoim przykładnie mogę powiedzieć co innego
Przez rok jeździłem na pb i odziwo fis nie robił wielkiego przekłamania
(mierzone od pełnego po korek - do pełnego po korek).
Na gazie jest zupełnie inaczej, fis wtedy kłamie 2,5 do 3 l
Jak jest w waszych ósemkach?
Panowie jak ma się w waszych autkach spalanie na fisie a realne spalanie?
Swojego czasu czytałem trochę o tym, jednak większość piszę że fis ostro kłamie.
Jednak po swoim przykładnie mogę powiedzieć co innego
Przez rok jeździłem na pb i odziwo fis nie robił wielkiego przekłamania
(mierzone od pełnego po korek - do pełnego po korek).
Na gazie jest zupełnie inaczej, fis wtedy kłamie 2,5 do 3 l
Jak jest w waszych ósemkach?
-
- Super Klubowicz
- Posty: 347
- Rejestracja: 04 lip 2011, 20:43
- Lokalizacja: Łódź
Jeśli chodzi o mnie to zawsze tankując do pełna kasuje wskazania FIS, czyli zeruje średnie spalanie, czas przejazdu i zeruję licznik. Jeżdżę do oporu. Jeśli tankuje, ale nie do pełna to nic nie ruszam. Chyba że wejdzie mi do pełna i wtedy przeliczam sobie całość. W moim przypadku tak robiąc rozbieżność FIS a real jest jakieś 0,5 - 1 l oczywiście lpg
Wcześniej jeździłem nie kasując FIS-a przez kilka tankowań to miałem rozbieżności nawet do 5 litrów.
Wcześniej jeździłem nie kasując FIS-a przez kilka tankowań to miałem rozbieżności nawet do 5 litrów.
FIS nie przelicza średniego spalania od ostatniego tankowania czy po z-zerowaniu licznika kilometrów dziennych. Tylko od czasu ostatniego skasowania jego samego przez liczbę przejechanych kilometrów i chwilowego spalania.
Prosty przykład:
skasuj wskazania FIS ( średnie spalanie, czas przejazdu ) i zrób trasę spokojnie jakieś 200 km FIS pokaże Ci że niunia spaliła średnio ( strzelam ) 11 l / 100 km Zatankuj do pełna i zobaczysz że Ci się mniej więcej potwierdzi.
Jeśli nie skasujesz wskazań FIS i zatankujesz do pełna on dalej będzie przeliczał, biorąc pod uwagę ten wcześniejszy. Zrobisz 100 km w mieście i zatankujesz wyjdzie Ci z obliczeń że spalił 18 l ale nie zauważyłeś że FIS przelicza to od ostatniego resetu. I jemu będzie wychodziło że przejechałeś 300 km i nie tankowałeś ( przeliczy wszystko ) i dajmy na to trasy było 200 miasto 100 i jemu wyjdzie że spaliła 14 l i stąd bierze się ta różnica.
Prosty przykład:
skasuj wskazania FIS ( średnie spalanie, czas przejazdu ) i zrób trasę spokojnie jakieś 200 km FIS pokaże Ci że niunia spaliła średnio ( strzelam ) 11 l / 100 km Zatankuj do pełna i zobaczysz że Ci się mniej więcej potwierdzi.
Jeśli nie skasujesz wskazań FIS i zatankujesz do pełna on dalej będzie przeliczał, biorąc pod uwagę ten wcześniejszy. Zrobisz 100 km w mieście i zatankujesz wyjdzie Ci z obliczeń że spalił 18 l ale nie zauważyłeś że FIS przelicza to od ostatniego resetu. I jemu będzie wychodziło że przejechałeś 300 km i nie tankowałeś ( przeliczy wszystko ) i dajmy na to trasy było 200 miasto 100 i jemu wyjdzie że spaliła 14 l i stąd bierze się ta różnica.
Co do perolu to nie wypowiem się bo używam do odpalania, lub krótkich odcinków. Co do porównania FIS kontra real to możemy tu napisać dobrą książkę. Trzeba brać pod uwagę to że każdy z nas ma inny styl jazdy, inny samochód, inna instalację. Jednemu wpadają jakieś błędy innemu nie, jeden ma sprawne sondy drugi nie, jeden ma szczelny układ lpg, drugiemu delikatnie gdzieś puszcza. Gaz też ma wiele do gadania i jego jakość. Na spalanie średnie wchodzi tyle różnych rzeczy że musieli byśmy zrównać się do tego samego stanu i poziomu by się wszystko zrównało. Niestety jest to nie realne. dlatego będą nam wychodzić rozbieżności co do pozostałych użytkowników.
Ważne żeby być świadomym spalania, to jest osiem garów a nie cztery. Jeśli auto chodzi poprawnie i co każde tankowanie wychodzi ok to nie ma się czego czepiać. Chyba że wyjdzie jakieś dziwne, wtedy można dedykować że coś jest nie tak. Ważne też by brać pod uwagę to jak się jeździło w tym okresie, czy bywało się w korkach, czy trasa, spokojna czy ostra, czy to były krótkie odcinki itd. No książka dosłownie PWN kilku tomowa
Ważne żeby być świadomym spalania, to jest osiem garów a nie cztery. Jeśli auto chodzi poprawnie i co każde tankowanie wychodzi ok to nie ma się czego czepiać. Chyba że wyjdzie jakieś dziwne, wtedy można dedykować że coś jest nie tak. Ważne też by brać pod uwagę to jak się jeździło w tym okresie, czy bywało się w korkach, czy trasa, spokojna czy ostra, czy to były krótkie odcinki itd. No książka dosłownie PWN kilku tomowa
mi szczerze mowiac to calkiem dokladnie pokazuje Fis na trasie oczywiscie PB. w miescie to juz roznie 15, 17litrow rozny styl jazdy. ale na trasie zdarza sie ze mnie mi spali troszku mniej niz Fis pokaze <hura>
Ernest a jak jedziesz autem to mozesz sie spotkac z pijanym kierowcą czego nikomu nie zycze, zlodzieja czychajacego az zaparkujesz auto w ciemnym miejscu, atrakcyjna pania na przystanku za ktora sie ogladasz, ryzyko zlamania nogi podczas drogi do samochodu i spoznienie do pracy przez korki rowniez <lipa>
Ernest a jak jedziesz autem to mozesz sie spotkac z pijanym kierowcą czego nikomu nie zycze, zlodzieja czychajacego az zaparkujesz auto w ciemnym miejscu, atrakcyjna pania na przystanku za ktora sie ogladasz, ryzyko zlamania nogi podczas drogi do samochodu i spoznienie do pracy przez korki rowniez <lipa>
Ostatnio zmieniony 10 sty 2014, 21:52 przez danielos8, łącznie zmieniany 1 raz.
dare to be great
spocona pacha robotnika z nastawni kolejowej..... staruszka charcząca nad uchem jeżeli przypadkiem usiądziesz na jej miejscu.....ernesto pisze:ale jadąc swoim samochodem omija Cię wiele rzeczy: choroby, pijani, naciągacze, złodzieje, jakaś atrakcyjna pani, ryzyko złamania nogi podczas wsiadania do autobusu, spóźnienia do pracy.maciu pisze: = 13 biletów x 4,4 = 57,2pln
maciu życie ci ucieka przed oczami a Ty nawet o tym nie wiesz.
maciu, ernesto ma rację.... niby żyjesz w społeczeństwie ale cały folklor życia społecznego toczy się poniekąd obok ciebie....... takiej straty nie nadrobisz na internetowych forach
:-D :-D :-D :-D :-D
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-