Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 01 ] Magiel z servotronikiem do auta bez servotronika

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

[D2 01 ] Magiel z servotronikiem do auta bez servotronika

Post autor: krzychu22.p1i » 19 wrz 2013, 17:39

Czy ten magiel spasuje do A8 bez servotronica? Maglownica sprawna, bez stuków, a czy wspomaganie chodziło leciutko?
Ostatnio zmieniony 12 paź 2013, 17:57 przez krzychu22.p1i, łącznie zmieniany 3 razy.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3525
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 19 wrz 2013, 22:15

bez servo będzie działać tylko nie stwierdzę ci czy tak samo lekko na postoju
jak zwykła chociaż jest szansa że tak bo logiczne by było że zrobili
tak że w razie awarii servotronica będzie się zachowywać jak normalna
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

kmicic-lt
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 25 paź 2011, 16:55
Lokalizacja: 3-miasto/Oslo

Post autor: kmicic-lt » 20 wrz 2013, 12:06

bez sercotronica nie bedzie lekko chodzic, na postoju musisz krecic oboma rekoma (w czasie jazdy prawie OK), chyba ze przygazujesz wtedy bedzie lzej chodzic. Tego typu magiel bez serva lekko tylko dziala jak ma wieksze obroty. U mnie wlasnie padl ten servotronic i byla tragedia, wiec wymienilem caly magiel.

Gość

Post autor: Gość » 20 wrz 2013, 12:20

kmicic-lt pisze:bez sercotronica nie bedzie lekko chodzic, na postoju musisz krecic oboma rekoma
Ok 3 lata jeździłem bez servotronica bo był padnięty zaworek i dowiedziałem sie o tym jak już całkiem przerdzewiał i wypluł płyn. Kreciłem kiera normalnie bez żadnego ale. Po naprawie zobaczyłem co to jest i jak lekko potrafiła w A8 kiera sie obracać ale dzis albo złapałem przyzwyczajenie albo to znowu nie działa bo nie wyczuwam żadnej róznicy :)

kmicic-lt
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 25 paź 2011, 16:55
Lokalizacja: 3-miasto/Oslo

Post autor: kmicic-lt » 20 wrz 2013, 15:27

Apophis musial ci do konca nie pasć ten servotrnik. U mnie byl calkowicie kabelek zerwany i w ogole nie dzialal, zona jak miala na postoju krecic to dla niej byla maskra jakas - pozniej ja sie sam przekonalem ze lekko nie jest i czasami musialem oboma rekoma krecic ale pomagalem sobie obrotami silnika. Zalozlem nowy servotronik do tej maglownicy i wtedy jak reka odjal. Fakt czasami po jezdzie to w miare bylo dosc lekko zaparkowac auto, ale po paru minutach wracalo do stanu pierwotnego. Wiec wydaje mi sie ze twoj servotronic musial w jakims malym procencie dzialac.

Gość

Post autor: Gość » 21 wrz 2013, 09:17

kmicic-lt pisze:Wiec wydaje mi sie ze twoj servotronic musial w jakims malym procencie dzialac.
Urwany był przewód i jak sie okazało od dawna bo cały zgnity i prawie bez izolacji :shock:
Dorabiałem nowy przewód do tego zaworka-więc myslisz że zaworek jakoś działał jeszcze?? Bo ja uważam że dobre 2 lata jeździłem bez sprawnego servotronica.

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 21 wrz 2013, 11:33

Dodam fotkę przekażnika servotronika
Zdjęcie user IT
Obrazek

+ user Labiss od s6 ale sadze ze działanie takie samo
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2013, 18:52 przez karol208, łącznie zmieniany 2 razy.

kmicic-lt
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 25 paź 2011, 16:55
Lokalizacja: 3-miasto/Oslo

Post autor: kmicic-lt » 21 wrz 2013, 12:07

Apophis nie chce nic sugerowac, byc moze twoj zaworek zatrzymal sie w jakims neutralnym polozeniu i bylo w miare ok - ale nie wiem i nie bede drażyl tematu, u mnie to byla jakas masakra chyba ze ja mam jakis specyficzny rodzaj pojazdu :lol:

Gość

Post autor: Gość » 21 wrz 2013, 17:07

Qrde ale sie temat rozwinął :mrgreen:
A tak do tego jak wmontowałem magiel po wymianie tego zaworka i podłaczeniu go to kiera hasała jak marzenie a teraz chyba wróciła do swej dawnej normy bo ja nie czuje żeby tak lekkuśno jak wcześniej na postoju latała. Błedów jak zawsze brak :roll:

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 17 sty 2014, 23:23

Widzę, że mój post został wydzielony z innego tematu :)
kmicic-lt pisze:bez sercotronica nie bedzie lekko chodzic, na postoju musisz krecic oboma rekoma (w czasie jazdy prawie OK), chyba ze przygazujesz wtedy bedzie lzej chodzic. Tego typu magiel bez serva lekko tylko dziala jak ma wieksze obroty.
To już wiem dlaczego e eSce tak pięknie na postoju się kiera kręciła.
Aby założyć servotronic do auta bez, potrzebuje magla z serwem, przekaźnika i zrobienie miejsca dla niego, dorobienie wiązki, dłożenie bezpiecznika 10A.. Odczyt prędkości patrząc po schemacie idzie z skrzyni.
Jest sens bawić się w to?

adrian949

Post autor: adrian949 » 18 sty 2014, 09:18

krzychu22.p1i pisze:Widzę, że mój post został wydzielony z innego tematu :)
kmicic-lt pisze:bez sercotronica nie bedzie lekko chodzic, na postoju musisz krecic oboma rekoma (w czasie jazdy prawie OK), chyba ze przygazujesz wtedy bedzie lzej chodzic. Tego typu magiel bez serva lekko tylko dziala jak ma wieksze obroty.
To już wiem dlaczego e eSce tak pięknie na postoju się kiera kręciła.
Aby założyć servotronic do auta bez, potrzebuje magla z serwem, przekaźnika i zrobienie miejsca dla niego, dorobienie wiązki, dłożenie bezpiecznika 10A.. Odczyt prędkości patrząc po schemacie idzie z skrzyni.
Jest sens bawić się w to?
A jesteś pewien że nie masz serva?

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3525
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 18 sty 2014, 11:34

wszystko to pikuś, najgorsze jest przeprowadzenie wiązki do kabiny
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 18 sty 2014, 12:08

Adrian949, jestem tego pewien. Kod wyposażenia 1N1 - power steering, a wspomaganie z servotroniciem ma 1N3. Brak przekaźnika pod nogami pasażera, brak kostki za osłoną lewego koła, brak czujnika przy maglu.

Maciu, będę darł całą deskę to jakoś bym się z tym uporał.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3525
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 18 sty 2014, 15:28

to dorabiaj przy okazji bo bardzo fajny patent
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 24 lut 2014, 20:43

Rozpoznanie zrobione, stary magiel wyjęty, listwa dobrze wygląda nie ciekła (o dziwo po 315kkm ;) ). Wymieniłem drążki i końcówki.
Węże ciśnieniowe dałem do ponownego zakucia:
Obrazek

Jak się okazało jest zwężka w wężu ciśnieniowym (od pompy do maglownicy) Niestety jak widać na zdjęciu nie została ona przełożona, niby nie powinno mieć to wpływu na pracę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl