Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 94 4.2PB/LPG ] Ślizganie się skrzyni podczas jazdy

Awatar użytkownika
Chowix
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 99
Rejestracja: 11 wrz 2013, 21:56
Lokalizacja: Śląsk - Lędziny

[D2 94 4.2PB/LPG ] Ślizganie się skrzyni podczas jazdy

Post autor: Chowix » 23 sty 2014, 14:44

Witam,

jako, że jest to mój pierwszy post w dziale technicznym wytłumaczę pokrótce o co mi chodzi :)

Zakupiłem auto i powoli usuwam mankamenty kolejny już zaawansowany i potrzebuje Waszej pomocy. Jadąc autem dodając gazu nieregularnie zaczyna się jakby ślizgać na skrzyni. Tak jakby w manualu kończyło się sprzęgło.

Tak czytając forum dowiedziałem się że może być to:
- Olej w skrzyni
- Konwerter - sprzęgło hydrokinetyczne

Czy możecie nieco mi przybliżyć w co można by było celować ? Od czego zacząć ?

krystek78
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 209
Rejestracja: 21 mar 2013, 16:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: krystek78 » 23 sty 2014, 15:10

Stan oleju i podpiac vaga czy nie ma bledow.jak wrzucisz na d i puscisz hamulec auto jedzie?

Awatar użytkownika
Chowix
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 99
Rejestracja: 11 wrz 2013, 21:56
Lokalizacja: Śląsk - Lędziny

Post autor: Chowix » 23 sty 2014, 15:11

Wrzucam na D auto normalnie rusza. Dziś podepnę vaga i zobacze czy są błędy !

ernesto

Post autor: ernesto » 23 sty 2014, 16:42

Sprawdź błędy w skrzyni biegów. Najprawdopodobniej wyskoczy Ci błąd konwertera. Czy ślizganie masz na wszystkich biegach czy tylko na poszczególnych? czy dzieje się to tylko na zimnym czy na ciepłym również.

Awatar użytkownika
Lukasz4441
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 18 wrz 2013, 21:59
Lokalizacja: Radom

Post autor: Lukasz4441 » 23 sty 2014, 16:43

Przerzuć na tiptronic i dodawaj gwałtownie gazu na każdym z 4-ech biegów. Jeżeli na pierwszym biegu jest ok, a na 3 i 4 (przykładowo) wyczuwasz poślizg tzn. że spalone są tarczki w jednym z koszy, który akurat na pierwszym biegu jest rozpięty.

Mogą to być też pierwsze objawy słabego konwertera, a w przypadku 4 biegowej skrzyni myślę że największy moment obrotowy działa na konwerter na 2gim i 3cim biegu.

Zapnij Drive wciśnij hamulec lewą nogą mocno i dodaj gazu, obroty w przypadku zdrowego konwertera nie powinny przekroczyć 1700rpm, niby do 2500rpm to jeszcze jest dobrze ale jak pójdą na 4000 tzn że jest do wymiany.

Tyle z własnego doświadczenia z automatami mogę doradzić. Pzdr. :)

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 23 sty 2014, 18:30

A jak długo jeździsz na tym poślizgu? Myślę że dolewanie czy też wymiana oleju nie pomoże , a jeżeli to tylko doraźnie i chwilowo . Konwerter oddaj do regeneracji ,skrzynia na stół w dobrym warsztacie albo jak wolisz nie pewną używkę .W moim aucie było to samo ; na początek śliznł się na 4 biegu jeździłem jeszcze pół roku .Po czym zaczęła się ślizgać na wszystkich po kolei aż przestała ciągnąć.

krystek78
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 209
Rejestracja: 21 mar 2013, 16:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: krystek78 » 23 sty 2014, 20:11

Jak konwektera poczatki zlego to trza wymienic bo skrzynie dojedzie

Awatar użytkownika
Chowix
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 99
Rejestracja: 11 wrz 2013, 21:56
Lokalizacja: Śląsk - Lędziny

Post autor: Chowix » 23 sty 2014, 21:52

Witam. Zrobiłem ten test z dnia na dzień i ruszeniem na hamulcu. Nie doszło nawet do 2tys tak kolo tysiąca obrotów.
Boje się to nie będzie konwerter. Na ile jest to pewne. W sumie ślizga na wszystkich biegach na 1 nie sprawdzałem. Na zimnym jest lepiej a na ciepłym gorzej.
Ostatnio zmieniony 24 sty 2014, 08:43 przez Chowix, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Lukasz4441
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 18 wrz 2013, 21:59
Lokalizacja: Radom

Post autor: Lukasz4441 » 23 sty 2014, 22:04

Brak oleju raczej objawiał by się nie przerzucaniem biegów na wyższe lub przeciąganiem. Ale różnie to jest, ja bym zaczął od uzupełnienia stanu.

Później pojedź do kogoś kto ma trochę pojęcia, podłącz pod kompa i sprawdźcie różnice prędkości na czujniku przy wejściu do skrzyni oraz na wałku wyjściowym. Jeżeli będą to proporcje 6:1 tzn że tarczki do wywalenia - proporcje podaje przykładowo a w rzecz. jest chyba ok. 650 na wejściu więc po puszczeniu ham. Na wyjściu powinno być ok 500 bo konwerter ma 10% poślizgu więc jak będzie 650:100 to jest lipa... - cały ten zabieg na rozgrzanej skrzyni

Może się okazać że w skrzyni nie ma prześlizgu, a jest on na konwerterze, wtedy zaoszczędzisz 2000zł więc warto sprawdzić :)

Jak zadzwonisz do warsztatu co naprawia skrzynie nie spodziewaj się innej odp. jak remont skrzyni i regeneracja sprzęgła hydrokinetycznego. Pzdr.


Nie piszemy z caps lockiem.
Ostatnio zmieniony 24 sty 2014, 08:40 przez Lukasz4441, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Lukasz4441
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 18 wrz 2013, 21:59
Lokalizacja: Radom

Post autor: Lukasz4441 » 23 sty 2014, 22:07

Nie widziałem kolego poprzedniego postu bo pisałem... Jeżeli trzyma 1000rpm to jest raczej zdrowy.

Jeżeli na zimnym jest lepiej wszystko wskazuje na koniec któregoś z koszy, czyli prześlizg na tarczkach - to już jest remont skrzyni.

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 23 sty 2014, 22:07

Kolego jak chcesz ja będę swoją skrzynię miał na sprzedaż - wkładam manuala od A6 2.5 TDI. Moja skrzynia jest w bardzo dobrym stanie. Sam ją kupiłem z auta sprowadzonego z Niemiec 2 lata temu. Miała niski przebieg i jest po 3 wymianach statycznych oleju i filtra. Pozakładane ma wszędzie nowe uszczelniacze. Olej w skrzyni jak kupiłem był czysty i nieprzepalony. Wymiana oleju jej nie zaszkodziła więc polata jeszcze długo :) Jeśli jesteś zainteresowany to pisz na PW.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Chowix
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 99
Rejestracja: 11 wrz 2013, 21:56
Lokalizacja: Śląsk - Lędziny

Post autor: Chowix » 24 sty 2014, 08:19

Z relacji kolegi 1 ogień, 2 lekko szarpie, 3 i 4 ślizga. Co do tej skrzyni kolegi to 400km mam do Ciebie i niestety muszę poszukać bliżej albo kurier.. ale to na pewno nie w lutym tylko zapewne w marcu..
Audi a8 d2 95r
4.2 ABZ PB + LPG 299KM / 4hp24 CML
_________
Audi a4 b5 -> Audi a8 d2 -> Audi a8 d2 :)

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 24 sty 2014, 13:23

Dobra rada starych klubowiczów ! Nie dobijać uszkodzonej skrzyni bo zniszczenia będą większe a koszty napraw wyższe .

Awatar użytkownika
Chowix
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 99
Rejestracja: 11 wrz 2013, 21:56
Lokalizacja: Śląsk - Lędziny

Post autor: Chowix » 24 sty 2014, 13:27

Na ten czas autko stoi i czeka na diagnozę - ale raczej wymienię skrzynię niż pakować bez sensu kasę :/

Dzis jeszcze przetestuje czy na zimnym jest ok i potestuje każdy bieg, sprawdzę vagiem błędy przed jazdą i po jezdzie

Dzwoniłem do serwisu z mysłowic chcą 100zł za sprawdzenie kablem i 800 za rozbrojenie skrzyni i sprawdzenie. Koszt remontu 5500zł.
Audi a8 d2 95r
4.2 ABZ PB + LPG 299KM / 4hp24 CML
_________
Audi a4 b5 -> Audi a8 d2 -> Audi a8 d2 :)

Awatar użytkownika
Chowix
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 99
Rejestracja: 11 wrz 2013, 21:56
Lokalizacja: Śląsk - Lędziny

Post autor: Chowix » 24 sty 2014, 17:22

Błędy na vagu:

sKRZYNIA

1 Znalazłem Błąd:
00526 - ćônW%\Ô~ľ}h;(%In{*$
03-00 - Unknown Error Elaboration

SILNIK
4 Znalazłem Błąd:
00750 - 6ƒo˘JD_H.x$V
31-00 - Unknown Error Elaboration
00532 - 9&qKş_XôqY j|@OÁ
06-10 - Unknown Error Elaboration - Intermittent
16500 - 4Oźa ‚&jaČJƒˇ_ŢHUĽRtS,(Bq_$ł¨©v"–QXk0.=~TXNF}Ey,AY>rY
35-10 - Unknown Error Elaboration - Intermittent
17799 - {&wg9wsŽ«ëqhQÂaĽz«y6p‹2p)›`xew]-fgcOOĄEmµFvw6~jśtMWAH”
35-10 - Unknown Error Elaboration - Intermittent


WSKAZNIKI

1 Znalazłem Błąd:
00771 - cy>#~h~^_:H?):/-e}uX
30-10 - Unknown Error Elaboration - Intermittent
Audi a8 d2 95r
4.2 ABZ PB + LPG 299KM / 4hp24 CML
_________
Audi a4 b5 -> Audi a8 d2 -> Audi a8 d2 :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl