Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 00 4.2PB/LPG ] Luźny pasek rozrządu AQF

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 04 lut 2014, 18:09

szeryfisch pisze:Z kolei on ma dzialanie jednostronne, wiec pasek powinien byc zawsze napiety.
-ale go można wcisnąć ?
jak się tak motor zatrzyma że go powoli wciśnie to masz luz tylko u jednego to ok
a jak było widać na filmie to można było pasek palcami zdjąć
to już nie ok

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 04 lut 2014, 18:37

W momencie gdy jest luźny, jak bym się nie siłował to palcami go nie zdejmę. Odpalę na sekunde, po wyłączeniu, napięty odpowiednio. Dziwne, bo skoro luźny, to czyż nie powinien on być taki cały czas...

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 04 lut 2014, 21:04

pepi pisze:
szeryfisch pisze:Z kolei on ma dzialanie jednostronne, wiec pasek powinien byc zawsze napiety.
-ale go można wcisnąć ?
jak się tak motor zatrzyma że go powoli wciśnie to masz luz tylko u jednego to ok
a jak było widać na filmie to można było pasek palcami zdjąć
to już nie ok
Tak, mozna ale musisz uzyc klucza, inaczej nie da rady.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 04 lut 2014, 21:47

napinacz go napina ;)

Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 04 lut 2014, 22:32

Troszkę tam luźny moze byc. Zależy jak sie silnik zatrzyma, czasem sprężyny zawodowe minimalnie cofna walek w będzie minimalny luz. Pol obrotu rozrusznikiem i luzu nie będzie. Poza tym w Aqf rozrząd nie przeskoczy, na każdym kole górnym i malym dolnym oslony rozrządu są tak wykonane, ze nie zmieści sie pasek jak spadnie z kola (na grubość)..
żeby byc pewnym koniecznosci poprawki zamieść screen z grupy 93 z vaga/vasa.
Elektronika samochodowa.

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 10 lut 2014, 22:31

k44761 pisze:Troszkę tam luźny moze byc. Zależy jak sie silnik zatrzyma, czasem sprężyny zawodowe minimalnie cofna walek w będzie minimalny luz. Pol obrotu rozrusznikiem i luzu nie będzie. Poza tym w Aqf rozrząd nie przeskoczy, na każdym kole górnym i malym dolnym oslony rozrządu są tak wykonane, ze nie zmieści sie pasek jak spadnie z kola (na grubość)..
żeby byc pewnym koniecznosci poprawki zamieść screen z grupy 93 z vaga/vasa.
Mieliście rację.W moim przypadku okazało się, że ten luz jest w normie. Mechanik już wmawiał, że tak nie może być i abym nie myślał, aby tak jeździć. Czytając Wasze posty wiedziałem, że min luz może być. Mając jeden wielki mętlik w głowie zadzwoniłem do fachmana nr1 w wawie, czyli kolegi FOSSa. Przyjechał do mnie i ku mej radości oznajmił, że tak to powinno wyglądać <okioki> Kamień z serca, bo jak pomyślę, że bezsensownie miałbym wydać ok.1000zł na poprawę, to aż mnie krew zalewa <onie> Wiem jedno, czas na zmianę mechanika, teraz ze wszystkim do FOSSa :D dzięki za pomoc.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 11 lut 2014, 13:55

co niektórzy inaczej pisali :)

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 11 lut 2014, 18:06

pepi pisze:co niektórzy inaczej pisali :)
Słuchałem się przede wszystkim Ciebie :) Foss mówił, że w normie i jeździć, to jeżdżę. Chociaż na vagu wyszły rozbieżności rzędu 7-8kw. Ale musiał być już tak ustawiony przy wymianie

Awatar użytkownika
puzzel1
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 14 lip 2013, 10:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: puzzel1 » 22 wrz 2015, 23:03

Wczoraj szukając wycieku z prawej klawiatury, zdjąłem prawą osłonę paska rozrządu, i pasek był sporo luźny (rozrząd zmieniałem rok temu / 18tys km temu, włacznie z napinaczem paska), kolega posiadacz c5 2.7bit złapał się za głowę jak zobaczył ten luz, mówiąc że zaraz mi pasek przeskoczy - dobrze że wszedłem na forum i przeczytałem ten temat że tak ma być, zaraz odpaliłem na sekundę silnik, zgasilem i juz pasek byl napięty. Jego brat zaraz zdjął u siebie osłonę w d3 4.2mpi, i tak samo pasek luźny, po odpaleniu silnika już napięty. Te auta nigdy nie przestaną zaskakiwać :D

Gość

Post autor: Gość » 22 wrz 2015, 23:07

No niby byc nie powinno ale rózni twierdza inaczej. Zapytałem o to wprost szeryfisha przy jakiejs tam okazji i mówił że stare ABZty to owszem ale nie lifty. No coż....

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 25 wrz 2015, 02:35

Apophis pisze:No niby byc nie powinno ale rózni twierdza inaczej. Zapytałem o to wprost szeryfisha przy jakiejs tam okazji i mówił że stare ABZty to owszem ale nie lifty. No coż....
Ja twierdzę inaczej.
W po liftach AQF, AVP i inne pochodne czy później w D3 BFM jest możliwe aby pasek rozrządu miał niewielki luz i zależy to od tego w jakiej pozycji silnik się zatrzyma :)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Gość

Post autor: Gość » 25 wrz 2015, 10:59

No widac co człek to inne opinie a to nie jest ok....

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 25 wrz 2015, 11:09

Ja też uważam tak jak kolega FOSS, Wydaje mi się że jest to spowodowane zastosowaniem w tych silnikach nastawnika (napinacza) do łańcuszka rozrządu.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 25 wrz 2015, 17:23

a co to ma do tego ?
jak motor się ustawi to wałki na krzywkach się cofają a tłumik drgań powoli się cofa :]
po co jakoś ideologie dorabiać ?

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 26 wrz 2015, 07:48

pepi, to wyjaśnij to w swój sposób skoro np w ABZ jest inaczej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl