[D3 05 3.0TDI ] Sterownik hamulca postojowego
-
- Forum Audi A8
- Posty: 21
- Rejestracja: 29 paź 2013, 17:48
- Lokalizacja: wyspa
[D3 05 3.0TDI ] Sterownik hamulca postojowego
Siema, autko po wymianie prawego tylnego zacisku, wyswietla bledy i pokazuje zaniki napiecia pradu, drze pyszczydlo jak diabli (piszczy kontrolka w kabinie), i kto moze wie gdzie znajde modul od recznego hamulca, sprawa BARDZO pilna!!!
kazda podpowiedz sie przyda
pozdrawiam
kazda podpowiedz sie przyda
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 16 lut 2014, 14:53 przez krzysztof 1959, łącznie zmieniany 2 razy.
Sprawdz kable od zacisku do modulu czy jest przejscie jest bo czesto jest to przyczyna :-)
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 21
- Rejestracja: 29 paź 2013, 17:48
- Lokalizacja: wyspa
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Krzysztof szukaj po prawej stronie w bagażniku
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
-
- Forum Audi A8
- Posty: 21
- Rejestracja: 29 paź 2013, 17:48
- Lokalizacja: wyspa
-
- Forum Audi A8
- Posty: 21
- Rejestracja: 29 paź 2013, 17:48
- Lokalizacja: wyspa
Ciekawostka, musialem niestety jechac do pracy, jakies 350 km i co sie okazalo po dojechaniu na miejsce? cala choinka kontrolek na desce gdzies sie podziala, wola tylko o zmiane klockow, cuda jakies...wyglada na to ze "sam" sie doprowadzil do porzadku...
jednak kiedy dotre do domeczku, co bedzie mialo miejsce w sobote, kolega zapnie autko pod kompa i sprawdzimy raz jeszcze wszystko, plus wymiana klockow...i przy okazji, klocki maja spoko jakies 8mm, czy to mozliwe by komputer juz wolal o ich wymiane?
pozdrawiam
jednak kiedy dotre do domeczku, co bedzie mialo miejsce w sobote, kolega zapnie autko pod kompa i sprawdzimy raz jeszcze wszystko, plus wymiana klockow...i przy okazji, klocki maja spoko jakies 8mm, czy to mozliwe by komputer juz wolal o ich wymiane?
pozdrawiam
Jeśli woła o wymianę klocków to też może być wina modułu hamulca ręcznego. Albo sprawdzić prawdziwą grubość klocków albo podpiąć drugi moduł.krzysztof 1959 pisze:Ciekawostka, musialem niestety jechac do pracy, jakies 350 km i co sie okazalo po dojechaniu na miejsce? cala choinka kontrolek na desce gdzies sie podziala, wola tylko o zmiane klockow, cuda jakies...wyglada na to ze "sam" sie doprowadzil do porzadku...
jednak kiedy dotre do domeczku, co bedzie mialo miejsce w sobote, kolega zapnie autko pod kompa i sprawdzimy raz jeszcze wszystko, plus wymiana klockow...i przy okazji, klocki maja spoko jakies 8mm, czy to mozliwe by komputer juz wolal o ich wymiane?
pozdrawiam
Bądź dobry jak chleb.
U mnie pokazywało od kupna zd klocki do wymiany :-) zadne kalibracje itd nie pomagały. Dzisiaj zmienilem modul recznego i wszystko hula az milo zero bledow :-)
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 21
- Rejestracja: 29 paź 2013, 17:48
- Lokalizacja: wyspa
Siema,
ciąg dalszy, jako, ze wołał o zmianę klocków, i mimo, że klocki miały jeszcze "dobre" 8mm, postanowiliśmy z kolegą wymienić te klocki, i jak zaplanowaliśmy, tak zrobiliśmy
robota poszła sprawnie, po zakończeniu zabawa z kompem, wszystko zgodnie z instrukcjami wszelkimi,... i oczywiście choinka da desce
poszliśmy na kaweczke, gadulec jakieś 2 godzinki i pojechałem do domu, po przejechaniu 300m jak magiczne dotkniecie, NIC!!! na desce, ZERO!! kontrolek, no normalnie bajeczny widok, i jaka cisza w środku!!! czyli jakieś 4 miechy po kupnie, po wymianie trzech łożysk ( prawy przód, prawy i lewy tył) oraz prawego zacisku jest fajnie, zobaczymy na jak długo <hura> a autko miało przejechane tylko lub aż, jak kto woli, 160tys km ...
pozdrawiam i raz jeszcze dzieki za pomoc i podpowiedzi wszelkie
ciąg dalszy, jako, ze wołał o zmianę klocków, i mimo, że klocki miały jeszcze "dobre" 8mm, postanowiliśmy z kolegą wymienić te klocki, i jak zaplanowaliśmy, tak zrobiliśmy
robota poszła sprawnie, po zakończeniu zabawa z kompem, wszystko zgodnie z instrukcjami wszelkimi,... i oczywiście choinka da desce
poszliśmy na kaweczke, gadulec jakieś 2 godzinki i pojechałem do domu, po przejechaniu 300m jak magiczne dotkniecie, NIC!!! na desce, ZERO!! kontrolek, no normalnie bajeczny widok, i jaka cisza w środku!!! czyli jakieś 4 miechy po kupnie, po wymianie trzech łożysk ( prawy przód, prawy i lewy tył) oraz prawego zacisku jest fajnie, zobaczymy na jak długo <hura> a autko miało przejechane tylko lub aż, jak kto woli, 160tys km ...
pozdrawiam i raz jeszcze dzieki za pomoc i podpowiedzi wszelkie
Ostatnio zmieniony 16 lut 2014, 13:45 przez krzysztof 1959, łącznie zmieniany 1 raz.
Z tego co wiem, to grubość klocków hamulcowych jest mierzona regularnie co ok. 500 km, na postoju, gdy hamulec postojowy nie jest zaciśnięty. Sterownik dosuwa klocki z położenia spoczynkowego (krańcowego) do tarczy hamulcowej i na podstawie informacji czujnika hallotronowego w silniku (liczby obrotów silniczka) wylicza skok tłoka, a z niego grubość klocków. Pomiar odbywa się w samochodzie zaparkowanym z zablokowaną kierownicą, gdy hamulec nie jest zaciśnięty. W sterowniku zapisano algorytm pozwalający na bieżące wyliczanie temperatury tarczy hamulcowej, gdyż siła zacisku jest samoczynnie korygowana podczas postoju, kiedy to tarcza hamulcowa stygnie. Wychodzi na to, że sterownik zmierzył co należy i zapisał to do pamięci, a skoro pomiar mieści się w założonych granicach, zniknęła informacja o błędzie (z tablicy). Na wszelki wypadek warto zrobić odczyt VAGiem, dla pewności.
Bądź dobry jak chleb.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 21
- Rejestracja: 29 paź 2013, 17:48
- Lokalizacja: wyspa
jestem pewien, ze to dobry pomysl i na 100% bedzie to mialo miejsce...pebo pisze:Z tego co wiem, to grubość klocków hamulcowych jest mierzona regularnie co ok. 500 km, na postoju, gdy hamulec postojowy nie jest zaciśnięty. Sterownik dosuwa klocki z położenia spoczynkowego (krańcowego) do tarczy hamulcowej i na podstawie informacji czujnika hallotronowego w silniku (liczby obrotów silniczka) wylicza skok tłoka, a z niego grubość klocków. Pomiar odbywa się w samochodzie zaparkowanym z zablokowaną kierownicą, gdy hamulec nie jest zaciśnięty. W sterowniku zapisano algorytm pozwalający na bieżące wyliczanie temperatury tarczy hamulcowej, gdyż siła zacisku jest samoczynnie korygowana podczas postoju, kiedy to tarcza hamulcowa stygnie. Wychodzi na to, że sterownik zmierzył co należy i zapisał to do pamięci, a skoro pomiar mieści się w założonych granicach, zniknęła informacja o błędzie (z tablicy). Na wszelki wypadek warto zrobić odczyt VAGiem, dla pewności.
narka