części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 05 3.0TDI ] Sterownik hamulca postojowego

krzysztof 1959
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 21
Rejestracja: 29 paź 2013, 17:48
Lokalizacja: wyspa

[D3 05 3.0TDI ] Sterownik hamulca postojowego

Post autor: krzysztof 1959 » 11 lut 2014, 16:20

Siema, autko po wymianie prawego tylnego zacisku, wyswietla bledy i pokazuje zaniki napiecia pradu, drze pyszczydlo jak diabli (piszczy kontrolka w kabinie), i kto moze wie gdzie znajde modul od recznego hamulca, sprawa BARDZO pilna!!!
kazda podpowiedz sie przyda
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 16 lut 2014, 14:53 przez krzysztof 1959, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Lukas134
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 12 paź 2009, 22:18
Lokalizacja: Łosice

Post autor: Lukas134 » 11 lut 2014, 17:07

Sprawdz kable od zacisku do modulu czy jest przejscie jest bo czesto jest to przyczyna :-)
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.

krzysztof 1959
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 21
Rejestracja: 29 paź 2013, 17:48
Lokalizacja: wyspa

Post autor: krzysztof 1959 » 11 lut 2014, 17:17

ale gdzie jest ten modul?
prosze, gdzie?

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 11 lut 2014, 17:28

Krzysztof szukaj po prawej stronie w bagażniku
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

krzysztof 1959
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 21
Rejestracja: 29 paź 2013, 17:48
Lokalizacja: wyspa

Post autor: krzysztof 1959 » 11 lut 2014, 17:43

i to juz jest jakas informacja, dzieki wielkie
tak powoli mam dosc tego auteczka, trzeba miec bardzo mocne nerwy...
narka

Awatar użytkownika
PABLO200
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 758
Rejestracja: 31 sie 2009, 14:16
Lokalizacja: Śląski

Post autor: PABLO200 » 11 lut 2014, 21:52

jest pod akumlatorem a jakie sa bledy ?

krzysztof 1959
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 21
Rejestracja: 29 paź 2013, 17:48
Lokalizacja: wyspa

Post autor: krzysztof 1959 » 13 lut 2014, 09:59

Ciekawostka, musialem niestety jechac do pracy, jakies 350 km i co sie okazalo po dojechaniu na miejsce? cala choinka kontrolek na desce gdzies sie podziala, wola tylko o zmiane klockow, cuda jakies...wyglada na to ze "sam" sie doprowadzil do porzadku...
jednak kiedy dotre do domeczku, co bedzie mialo miejsce w sobote, kolega zapnie autko pod kompa i sprawdzimy raz jeszcze wszystko, plus wymiana klockow...i przy okazji, klocki maja spoko jakies 8mm, czy to mozliwe by komputer juz wolal o ich wymiane?
pozdrawiam

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 15 lut 2014, 19:20

krzysztof 1959 pisze:Ciekawostka, musialem niestety jechac do pracy, jakies 350 km i co sie okazalo po dojechaniu na miejsce? cala choinka kontrolek na desce gdzies sie podziala, wola tylko o zmiane klockow, cuda jakies...wyglada na to ze "sam" sie doprowadzil do porzadku...
jednak kiedy dotre do domeczku, co bedzie mialo miejsce w sobote, kolega zapnie autko pod kompa i sprawdzimy raz jeszcze wszystko, plus wymiana klockow...i przy okazji, klocki maja spoko jakies 8mm, czy to mozliwe by komputer juz wolal o ich wymiane?
pozdrawiam
Jeśli woła o wymianę klocków to też może być wina modułu hamulca ręcznego. Albo sprawdzić prawdziwą grubość klocków albo podpiąć drugi moduł.
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
Lukas134
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 12 paź 2009, 22:18
Lokalizacja: Łosice

Post autor: Lukas134 » 15 lut 2014, 21:32

U mnie pokazywało od kupna zd klocki do wymiany :-) zadne kalibracje itd nie pomagały. Dzisiaj zmienilem modul recznego i wszystko hula az milo zero bledow :-)
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 16 lut 2014, 10:22

Lukas134 pisze:U mnie pokazywało od kupna zd klocki do wymiany :-) zadne kalibracje itd nie pomagały. Dzisiaj zmienilem modul recznego i wszystko hula az milo zero bledow :-)
Taką sytuację miałem na myśli.
Bądź dobry jak chleb.

krzysztof 1959
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 21
Rejestracja: 29 paź 2013, 17:48
Lokalizacja: wyspa

Post autor: krzysztof 1959 » 16 lut 2014, 12:09

Siema,
ciąg dalszy, jako, ze wołał o zmianę klocków, i mimo, że klocki miały jeszcze "dobre" 8mm, postanowiliśmy z kolegą wymienić te klocki, i jak zaplanowaliśmy, tak zrobiliśmy
robota poszła sprawnie, po zakończeniu zabawa z kompem, wszystko zgodnie z instrukcjami wszelkimi,... i oczywiście choinka da desce <onie>
poszliśmy na kaweczke, gadulec jakieś 2 godzinki i pojechałem do domu, po przejechaniu 300m jak magiczne dotkniecie, NIC!!! na desce, ZERO!! kontrolek, no normalnie bajeczny widok, i jaka cisza w środku!!! czyli jakieś 4 miechy po kupnie, po wymianie trzech łożysk ( prawy przód, prawy i lewy tył) oraz prawego zacisku jest fajnie, zobaczymy na jak długo <hura> a autko miało przejechane tylko lub aż, jak kto woli, 160tys km ...
pozdrawiam i raz jeszcze dzieki za pomoc i podpowiedzi wszelkie
Ostatnio zmieniony 16 lut 2014, 13:45 przez krzysztof 1959, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 16 lut 2014, 13:19

Z tego co wiem, to grubość klocków hamulcowych jest mierzona regularnie co ok. 500 km, na postoju, gdy hamulec postojowy nie jest zaciśnięty. Sterownik dosuwa klocki z położenia spoczynkowego (krańcowego) do tarczy hamulcowej i na podstawie informacji czujnika hallotronowego w silniku (liczby obrotów silniczka) wylicza skok tłoka, a z niego grubość klocków. Pomiar odbywa się w samochodzie zaparkowanym z zablokowaną kierownicą, gdy hamulec nie jest zaciśnięty. W sterowniku zapisano algorytm pozwalający na bieżące wyliczanie temperatury tarczy hamulcowej, gdyż siła zacisku jest samoczynnie korygowana podczas postoju, kiedy to tarcza hamulcowa stygnie. Wychodzi na to, że sterownik zmierzył co należy i zapisał to do pamięci, a skoro pomiar mieści się w założonych granicach, zniknęła informacja o błędzie (z tablicy). Na wszelki wypadek warto zrobić odczyt VAGiem, dla pewności.
Bądź dobry jak chleb.

krzysztof 1959
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 21
Rejestracja: 29 paź 2013, 17:48
Lokalizacja: wyspa

Post autor: krzysztof 1959 » 16 lut 2014, 14:33

pebo pisze:Z tego co wiem, to grubość klocków hamulcowych jest mierzona regularnie co ok. 500 km, na postoju, gdy hamulec postojowy nie jest zaciśnięty. Sterownik dosuwa klocki z położenia spoczynkowego (krańcowego) do tarczy hamulcowej i na podstawie informacji czujnika hallotronowego w silniku (liczby obrotów silniczka) wylicza skok tłoka, a z niego grubość klocków. Pomiar odbywa się w samochodzie zaparkowanym z zablokowaną kierownicą, gdy hamulec nie jest zaciśnięty. W sterowniku zapisano algorytm pozwalający na bieżące wyliczanie temperatury tarczy hamulcowej, gdyż siła zacisku jest samoczynnie korygowana podczas postoju, kiedy to tarcza hamulcowa stygnie. Wychodzi na to, że sterownik zmierzył co należy i zapisał to do pamięci, a skoro pomiar mieści się w założonych granicach, zniknęła informacja o błędzie (z tablicy). Na wszelki wypadek warto zrobić odczyt VAGiem, dla pewności.
jestem pewien, ze to dobry pomysl i na 100% bedzie to mialo miejsce...
narka

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl