Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 97 4.2PB/LPG ] Tryb awaryjny skrzyni

dziku88
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 41
Rejestracja: 03 gru 2013, 16:24
Lokalizacja: nowa sol

[D2 97 4.2PB/LPG ] Tryb awaryjny skrzyni

Post autor: dziku88 » 17 lut 2014, 15:00

witam Panowie
ratujcie poradą
mianowicie wsiadam rano do auta a tu tryb awaryjny wywaliło ciagle 3 bieg
i dwa błędy

17087
P0703
Torque Converter/Brake Switch B Circ Malfunction

17145
P0761
Shift Solenoid C Performance or Stuck Off

co robic ?
dodam ze skrzynia lekko poszarpywała z 3 na 4
i tydzień temu wymieniłem olej i filtr
Ostatnio zmieniony 25 sie 2014, 01:45 przez dziku88, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
danielos8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 472
Rejestracja: 20 sie 2012, 20:09
Lokalizacja: Polska

Post autor: danielos8 » 17 lut 2014, 15:54

pare tematow jest na temat skrzyń..
JAk Ci szarpało wcześniej to rózne przyczyny mogą być albo konwerter albo za mało oleju albo zły olej
JAk po wymianie jest tryb awaryjny to pewnie znany scenariusz, ze skrzynia do roboty ; /

ernesto

Post autor: ernesto » 17 lut 2014, 16:32

17087 P0703 42BF Przełącznik światła hamulca > błąd elektryczny w przepływie prądu
Pierwszy błąd wyskakuje zawsze kiedy auto jest podłączane do VAGa bez wciśniętego hamulca. Zawsze trzymaj wciśnięty hamulec i ten błąd się nie pokaże.

17145 - - - - - 42F9 Zawór przełącznika 3=> cewka 3 N90 - otwarty obieg/ zwarcie do masy

Podobne ale nie do końca:
http://www.a8team.pl/d2-01-33tdi-tip-bl ... ?highlight

Coś mi się wydaje że ta wymiana przyspieszyła tylko nieuniknione. Poczytaj o trybach awaryjnych powiązanych z wymianą oleju. Sporo było o tym na forum.

dziku88
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 41
Rejestracja: 03 gru 2013, 16:24
Lokalizacja: nowa sol

Post autor: dziku88 » 17 lut 2014, 17:55

kurde siedziałem teraz w kanale bo postanowiłem sprawdzić ile ten mechanior oleju wlał bo wydawało mi sie ze mało z 8 L które mu dałem jeszcze 3 mi oddał wiec miałem zapas

i wyszlo na to ze jeszcze około litra dolałem przy temp oleju 35 stopni

czy brak tego litra mógł to spowodować ??
tak na chłopski rozum chyba nie mogło sie zapowietrzyc nie ?
moze jakis brud sie oderwał i zatrzymal zawór ?

jak myslicie jak bym wykrecił płyte sterujaca i wyczyscił ewentualnie ja wymienił to teoretycznnie w jednym z tych zaworków lezy problem nie ?

Łukasz10
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 38
Rejestracja: 05 lut 2014, 20:17
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Łukasz10 » 17 lut 2014, 20:22

Witam. Ja miałem podobny problem w trakcie jazdy zapaliła mi się kontrolka od oleju auto jechało normalnie i zachowywało się normalnie ale jak zrobiłem 3 godzinny postój to już ruszyć ponownie miało ciężko a jak ruszyło to przeszło w tryb awaryjny i chodziło tylko na 3 biegu, co później się okazało że rozwaliło koszyczek i musiałem generalke skrzyni zrobić
Łukasz10

dziku88
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 41
Rejestracja: 03 gru 2013, 16:24
Lokalizacja: nowa sol

Post autor: dziku88 » 17 lut 2014, 22:10

zastanawiam sie nad wymiana tego zaworku 3 - N90
zobacze czy nic sie nie poprawi przez dwa dni zamówie go zleje olej wyciagne płyte sterujaca i go wymienie i ewentualnie wyczyszcze płyte.
problem moze byc z uszczelka pomiedzy płytami :/ bo sam takiej napewno nie dotne

pytanie tylko takie czy ktos jest w stanie mi powiedziec ktory to zawór ?

poleca ktos jakies dobre warsztaty ASB w okolicy Zielonej góry ?? najblizej i jedyny jaki znam to w bytomiu odrzanskim chyba

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 17 lut 2014, 22:32

Zawór n90 jest do regulacji ciśnienia. Zaglądnij tutaj: http://forum.a8parts.co.uk/showthread.php?t=7323
Powinieneś sprawdzić zawór MV3. Patrząc na tą fotkę to powinien być ten ostatni po prawej stronie. Zamień je miejscami i zobacz czy błąd przeskoczy.

dziku88
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 41
Rejestracja: 03 gru 2013, 16:24
Lokalizacja: nowa sol

Post autor: dziku88 » 18 lut 2014, 06:42

dzięki kolego krzychu22.p1i
bardzo przydatny link jako ze jestem elektronikiem i lubię grzebać w aucie z zamiłowania :)

jak narazie nie dotykam bo błąd ustąpił pod wpływem takiego manewru ze uzupełniłem olej w skrzyni (teraz już wiem ze mechanik któremu oddałem do wymiany tego nie umie bo brakowało około litra) i odłączyłem klemę na cala noc :)

wsiadam rano i mile zaskoczenie bo biegi się znalazły :)

ernesto

Post autor: ernesto » 18 lut 2014, 08:32

dziku88, kontroluj czy nie masz jeszcze wycieku oleju. I... już wiesz jak to jest z mechanikami.

dziku88
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 41
Rejestracja: 03 gru 2013, 16:24
Lokalizacja: nowa sol

Post autor: dziku88 » 18 lut 2014, 10:35

wiem wiem jak to z nimi jest
wierzyć ze jest dobrze zrobione można niestety tylko sobie

sam chciałem wymienić olej, bo nie jest to wielce skomplikowane jak się wie co i jak ale ktoś kiedyś miskę złożył na jakąś maść i żadna z tych wszystkich śrub na misce nie chciała się ruszyć dlatego postanowiłem oddać do warsztatu żeby się pomęczyli

tomek808
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 192
Rejestracja: 26 mar 2013, 16:25
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: tomek808 » 18 lut 2014, 14:20

u mnie brakowało też litr oleju ale jest mały wyciek i postanowiłem sprawdzić ,przed dolaniem było tak samo jak po dolaniu , może bardziej miękko wchodzą .

piotrek1980
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 41
Rejestracja: 19 maja 2011, 13:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: piotrek1980 » 18 lut 2014, 16:25

oby to było tylko to,że oleju było mało bo ceny za naprawę tych skrzyń są naprawdę spore.Sam się o tym jakis czas temu przekonałem

dziku88
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 41
Rejestracja: 03 gru 2013, 16:24
Lokalizacja: nowa sol

Post autor: dziku88 » 24 lut 2014, 15:39

witam koledzy
muszę jednak przeprosić mechanika
wczoraj skrzynia znowu weszła w awaryjny odkręcam kolek a tam echo
dolałem 700ml oleju znowu odłączyłem aku na noc i wróciły biegi

najgorsze to ze nie widać jakiegoś strasznego wycieku :/ a tu znika 100ml na dzień
ale zauważyłem dzisiaj krople oleju na korku wlewowym

pytanie czy oring na tym korku można wymienić czy nowy korek trzeba kupić ?

ernesto

Post autor: ernesto » 24 lut 2014, 16:18

dziku88, zostaw na noc pod autem spory karton. Tak żeby obejmował wypust wału, skrzynię i kawałek silnika. Jak już go podłożysz to odpal autko i pobaw się troszkę biegami, niech rozprowadzi olej po układzie. Skoro znika stówka dziennie to na pewno na kartonie coś się pojawi. Będziesz widział gdzie szukać wycieku. Przy wlewie czasami może być delikatne zapocenie bo nie każdy wyciera do sucha po dolewce i może Ci się też wydawać że tam ucieka.
Archaiczny sposób ale czasami pomaga.
Pozdrowionka ;)

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 24 lut 2014, 17:00

dziku88 pisze:pytanie czy oring na tym korku można wymienić czy nowy korek trzeba kupić ?
W wlewowym wystarczy oring wymienić, z reguły tylko korek spustowy się wymienia w całości. A jeśli miałeś miskę założoną na pastę, to mechanik złożył to w ten sam sposób? tzn. uszczelnił. Bo może miska trochę krzywa, nie dał uszczelnienia i leje się na łączeniu, rzuć okiem, czy nie zapocone.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl