![]() |
![]() |
[D2 95 4.2PB/LPG ] Temperatura inna na czujniku i wskaźnik
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
A jak rozróżnię podróbkę od ori. ? No i jeden kolega poleca też SKF , która lepsza/pewniejsza. Zajrzałem na stronę intercars i deficyt jednej i drugiej . I jeszcze pytanie czy termowłącznik wentylatora to jest ten czujnik , który daje temperature na wskaznik? Chce kupić ale intercars ma tylko helli. Gdzie jescze moge znalezć te rzeczy?
Panowie pompa wymieniona z chinszczyzny na dobry zamiennik, termostat tez wymieniony , a efekt żaden. Pozostaje czujnik , który dzis chyba zamontuje i ewentualnie sprawdzenie wskaznika na desce. Auto sie nie gotuje, płynu nie ubywa i masła pod korkiem oleju ani na bagnecie nie ma. No i małe sprostowanie jednego z kolegów - wiatrak załącza termowyłącznik na chłodnicy , a nie czujnik od wskaznika. Pozdrawiam
Zegary włączają wentylator przez przekaźnik J135.
Jak wykonasz test elementów wykonawczych zegarów to jeden z testów włączy
wentylator.
Nigdzie nie napisałem, że to jest jedyny sposób na włączenie wentylatora.
1 i 2 bieg wentylatora jest odpalany z termowłacznika w chłodnicy F18 i F54.
3 bieg z zegarów.
Tak samo jak włączysz klimę wentylator też jest od razu odpalany.
Skoro napisałeś, że ECU silnika widzi w miare normalną temperaturę a zegary
dużo więcej to logiczne się wydaje, że zadziałał tutaj mechanizm odpalenia wiatraka
przez zegary a nie przez termowłącznik w chłodnicy.
Sprawdź jeszcze ten kolor czujnika temperatury na zegary.
Pisałem o tym wczesniej. A Ty się rzucasz na pompę wody i termostat.
Dla rocznika 1995 czujnik ma być czarny (prawdopodobnie masz wsadzony niebieski).
Na niebieskim zegary w tym roczniku pokazują dużo więcej niż jest realnie powodując
włączenie 3 biegu wentylatora... nieźle hałasuje pracując.
![Obrazek]()
Jak wykonasz test elementów wykonawczych zegarów to jeden z testów włączy
wentylator.
Nigdzie nie napisałem, że to jest jedyny sposób na włączenie wentylatora.
1 i 2 bieg wentylatora jest odpalany z termowłacznika w chłodnicy F18 i F54.
3 bieg z zegarów.
Tak samo jak włączysz klimę wentylator też jest od razu odpalany.
Skoro napisałeś, że ECU silnika widzi w miare normalną temperaturę a zegary
dużo więcej to logiczne się wydaje, że zadziałał tutaj mechanizm odpalenia wiatraka
przez zegary a nie przez termowłącznik w chłodnicy.
Sprawdź jeszcze ten kolor czujnika temperatury na zegary.
Pisałem o tym wczesniej. A Ty się rzucasz na pompę wody i termostat.
Dla rocznika 1995 czujnik ma być czarny (prawdopodobnie masz wsadzony niebieski).
Na niebieskim zegary w tym roczniku pokazują dużo więcej niż jest realnie powodując
włączenie 3 biegu wentylatora... nieźle hałasuje pracując.
Zwracam honor , bije się w pierś ( objawia się moja ograniczona wiedza na temat A8 ). I kolejny raz przyznaje racje - czujnik mam niebieski - będzie zmieniony. Jeśli chodzi o pompę i
termostat to warto je było zmienić mimo wszystko - rachunek od poprzedniego właściciela za pompę 190zl i termostat coś koło 30 kazały wątpić w ich jakość - po wymontowaniu okazało się ,że termostat był " tuningowany " - musiał nie do końca pasować , a pompa była najprawdopodobniej chińska - żadnych oznaczeń na pompie , wirnik plastikowy - więc nie żałuje wymiany. Nie bierz do siebie kolego mojego "sprostowania". Następnym razem zanim kogoś poprawie dziesięć razy sprawdzę czy nie odwalam maniany. Pozdrawiam
termostat to warto je było zmienić mimo wszystko - rachunek od poprzedniego właściciela za pompę 190zl i termostat coś koło 30 kazały wątpić w ich jakość - po wymontowaniu okazało się ,że termostat był " tuningowany " - musiał nie do końca pasować , a pompa była najprawdopodobniej chińska - żadnych oznaczeń na pompie , wirnik plastikowy - więc nie żałuje wymiany. Nie bierz do siebie kolego mojego "sprostowania". Następnym razem zanim kogoś poprawie dziesięć razy sprawdzę czy nie odwalam maniany. Pozdrawiam
Dodam jeszcze, iż jeżdżąc kilkoma A8 i obserwując wskazania
temp. do ECU silnika i wskazania na zegary, zaobserwowałem, że
temp. do ECU silnika zawsze jest wyższa od tego co wskazują zegary.
I to od 8-12 st. C.
W Twoim przypadku było inaczej. Znacznie inaczej.
Temat wcześniej przerabiałem z czujnikami temp. na zegary (niebieski, czarny).
temp. do ECU silnika i wskazania na zegary, zaobserwowałem, że
temp. do ECU silnika zawsze jest wyższa od tego co wskazują zegary.
I to od 8-12 st. C.
W Twoim przypadku było inaczej. Znacznie inaczej.
Temat wcześniej przerabiałem z czujnikami temp. na zegary (niebieski, czarny).
Co do koloru czujnika - jaki przypada do mojego modelu 1994 ? Też mam problem z temperaturą na zegarach..
Nie ma to różnicy że mam a8 i licznik z s8 ? Autko tak kupiłem dlatego pytam
Czujnik też wymieniłem ale nie zwracałem uwagi na kolor nasadki ale raczej miałem biały..
Na liczniku pokazuje mi max 70*C a nawet 60*C jakby ktoś doradził jak sprawdzić rzeczywistą temperaturę na 2 czujniku ?
Pozdrawiam
Nie ma to różnicy że mam a8 i licznik z s8 ? Autko tak kupiłem dlatego pytam

Czujnik też wymieniłem ale nie zwracałem uwagi na kolor nasadki ale raczej miałem biały..
Na liczniku pokazuje mi max 70*C a nawet 60*C jakby ktoś doradził jak sprawdzić rzeczywistą temperaturę na 2 czujniku ?
Pozdrawiam
Audi a8 d2 95r
4.2 ABZ PB + LPG 299KM / 4hp24 CML
_________
Audi a4 b5 -> Audi a8 d2 -> Audi a8 d2
4.2 ABZ PB + LPG 299KM / 4hp24 CML
_________
Audi a4 b5 -> Audi a8 d2 -> Audi a8 d2

A możesz podać który kanał odpowiada za temperaturę cieczy z obu czujników ?
Ale tak jak mówisz prawdopodobnie będzie potrzebny z niebieską wtyczką bo akurat mi brakuje do 90* a niebieska z tego co wyczytałem podnosi temp.
Ale tak jak mówisz prawdopodobnie będzie potrzebny z niebieską wtyczką bo akurat mi brakuje do 90* a niebieska z tego co wyczytałem podnosi temp.
Audi a8 d2 95r
4.2 ABZ PB + LPG 299KM / 4hp24 CML
_________
Audi a4 b5 -> Audi a8 d2 -> Audi a8 d2
4.2 ABZ PB + LPG 299KM / 4hp24 CML
_________
Audi a4 b5 -> Audi a8 d2 -> Audi a8 d2
