Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 95 4.2PB/LPG ] Temperatura inna na czujniku i wskaźnik

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 10 lut 2014, 21:08

Polecana pompa to DOLZ a termostat WAHLER, oczywiście ori nie podróbki.

patr1
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 27
Rejestracja: 30 gru 2013, 08:13
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: patr1 » 10 lut 2014, 21:39

A jak rozróżnię podróbkę od ori. ? No i jeden kolega poleca też SKF , która lepsza/pewniejsza. Zajrzałem na stronę intercars i deficyt jednej i drugiej . I jeszcze pytanie czy termowłącznik wentylatora to jest ten czujnik , który daje temperature na wskaznik? Chce kupić ale intercars ma tylko helli. Gdzie jescze moge znalezć te rzeczy?

patr1
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 27
Rejestracja: 30 gru 2013, 08:13
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: patr1 » 18 lut 2014, 09:24

Panowie pompa wymieniona z chinszczyzny na dobry zamiennik, termostat tez wymieniony , a efekt żaden. Pozostaje czujnik , który dzis chyba zamontuje i ewentualnie sprawdzenie wskaznika na desce. Auto sie nie gotuje, płynu nie ubywa i masła pod korkiem oleju ani na bagnecie nie ma. No i małe sprostowanie jednego z kolegów - wiatrak załącza termowyłącznik na chłodnicy , a nie czujnik od wskaznika. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 18 lut 2014, 09:47

Zegary włączają wentylator przez przekaźnik J135.
Jak wykonasz test elementów wykonawczych zegarów to jeden z testów włączy
wentylator.
Nigdzie nie napisałem, że to jest jedyny sposób na włączenie wentylatora.

1 i 2 bieg wentylatora jest odpalany z termowłacznika w chłodnicy F18 i F54.
3 bieg z zegarów.

Tak samo jak włączysz klimę wentylator też jest od razu odpalany.

Skoro napisałeś, że ECU silnika widzi w miare normalną temperaturę a zegary
dużo więcej to logiczne się wydaje, że zadziałał tutaj mechanizm odpalenia wiatraka
przez zegary a nie przez termowłącznik w chłodnicy.

Sprawdź jeszcze ten kolor czujnika temperatury na zegary.
Pisałem o tym wczesniej. A Ty się rzucasz na pompę wody i termostat.

Dla rocznika 1995 czujnik ma być czarny (prawdopodobnie masz wsadzony niebieski).
Na niebieskim zegary w tym roczniku pokazują dużo więcej niż jest realnie powodując
włączenie 3 biegu wentylatora... nieźle hałasuje pracując.

Obrazek

patr1
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 27
Rejestracja: 30 gru 2013, 08:13
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: patr1 » 20 lut 2014, 19:52

Zwracam honor , bije się w pierś ( objawia się moja ograniczona wiedza na temat A8 ). I kolejny raz przyznaje racje - czujnik mam niebieski - będzie zmieniony. Jeśli chodzi o pompę i
termostat to warto je było zmienić mimo wszystko - rachunek od poprzedniego właściciela za pompę 190zl i termostat coś koło 30 kazały wątpić w ich jakość - po wymontowaniu okazało się ,że termostat był " tuningowany " - musiał nie do końca pasować , a pompa była najprawdopodobniej chińska - żadnych oznaczeń na pompie , wirnik plastikowy - więc nie żałuje wymiany. Nie bierz do siebie kolego mojego "sprostowania". Następnym razem zanim kogoś poprawie dziesięć razy sprawdzę czy nie odwalam maniany. Pozdrawiam

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 20 lut 2014, 21:01

ja za pompę płaciłem 99 pln
i nie była z plastikowym wiatrakiem
w chinach teraz robi nawet audi dla aso zabawki <niewiem>

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 21 lut 2014, 20:39

Dodam jeszcze, iż jeżdżąc kilkoma A8 i obserwując wskazania
temp. do ECU silnika i wskazania na zegary, zaobserwowałem, że
temp. do ECU silnika zawsze jest wyższa od tego co wskazują zegary.
I to od 8-12 st. C.

W Twoim przypadku było inaczej. Znacznie inaczej.
Temat wcześniej przerabiałem z czujnikami temp. na zegary (niebieski, czarny).

Awatar użytkownika
Chowix
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 99
Rejestracja: 11 wrz 2013, 21:56
Lokalizacja: Śląsk - Lędziny

Post autor: Chowix » 28 lut 2014, 12:32

Co do koloru czujnika - jaki przypada do mojego modelu 1994 ? Też mam problem z temperaturą na zegarach..

Nie ma to różnicy że mam a8 i licznik z s8 ? Autko tak kupiłem dlatego pytam ;)

Czujnik też wymieniłem ale nie zwracałem uwagi na kolor nasadki ale raczej miałem biały..

Na liczniku pokazuje mi max 70*C a nawet 60*C jakby ktoś doradził jak sprawdzić rzeczywistą temperaturę na 2 czujniku ?

Pozdrawiam
Audi a8 d2 95r
4.2 ABZ PB + LPG 299KM / 4hp24 CML
_________
Audi a4 b5 -> Audi a8 d2 -> Audi a8 d2 :)

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 28 lut 2014, 12:37

Zegary determinują jaki ma być założony czujnik temp.

Z jakiego roku masz zegary?

Jeżeli od 97 --> to niebieski czujnik (przeniesie wskazania z 60 - 70 na 80-90 czyli tak jak
powinno być).

Awatar użytkownika
Chowix
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 99
Rejestracja: 11 wrz 2013, 21:56
Lokalizacja: Śląsk - Lędziny

Post autor: Chowix » 28 lut 2014, 12:38

Oj kolego nie wiem jaki to rocznik - po czym można poznać który rok :)
Mam fis i 3 rzędy kontrolek :)
Audi a8 d2 95r
4.2 ABZ PB + LPG 299KM / 4hp24 CML
_________
Audi a4 b5 -> Audi a8 d2 -> Audi a8 d2 :)

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 28 lut 2014, 12:46

VAG - odczytać temperaturę do ECU silnika
oraz co pokazują zegary.


Na podstawie tego będzie można coś poradzić bez uwzględniania rocznika zegarów.

Awatar użytkownika
Chowix
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 99
Rejestracja: 11 wrz 2013, 21:56
Lokalizacja: Śląsk - Lędziny

Post autor: Chowix » 28 lut 2014, 12:48

A możesz podać który kanał odpowiada za temperaturę cieczy z obu czujników ?

Ale tak jak mówisz prawdopodobnie będzie potrzebny z niebieską wtyczką bo akurat mi brakuje do 90* a niebieska z tego co wyczytałem podnosi temp.
Audi a8 d2 95r
4.2 ABZ PB + LPG 299KM / 4hp24 CML
_________
Audi a4 b5 -> Audi a8 d2 -> Audi a8 d2 :)

Awatar użytkownika
Chowix
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 99
Rejestracja: 11 wrz 2013, 21:56
Lokalizacja: Śląsk - Lędziny

Post autor: Chowix » 28 lut 2014, 12:55

I jeszcze macie może nr katalogowy tego czujnika niebieskiego ?
Audi a8 d2 95r
4.2 ABZ PB + LPG 299KM / 4hp24 CML
_________
Audi a4 b5 -> Audi a8 d2 -> Audi a8 d2 :)

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 28 lut 2014, 12:59

Blok pomiarowy 3.

Trzecia wartość=temp. ---> ECU silnika

Awatar użytkownika
Chowix
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 99
Rejestracja: 11 wrz 2013, 21:56
Lokalizacja: Śląsk - Lędziny

Post autor: Chowix » 02 mar 2014, 21:52

Temperatura w czasie jazdy 90.0*C na postoju 92*C wg tego kanału.

Czyli na pewno będzie to ten czujnik z niebieską wtyczką.
Audi a8 d2 95r
4.2 ABZ PB + LPG 299KM / 4hp24 CML
_________
Audi a4 b5 -> Audi a8 d2 -> Audi a8 d2 :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl