[D3 04 4.2MPI ] Ile nas kosztuje napęd quattro
[D3 04 4.2MPI ] Ile nas kosztuje napęd quattro
Ile nas tak naprawdę kosztuje napęd quattro?
Czy nie lepiej wybrać napęd tylko na przód,lub tylko na tył?
Z moich spostrzeżeń wynika że quattro kosztuje ok.1-1.5L spalania więcej,czy to warto w stosunku rocznym,sam nie wiem,są chwile że naprawdę warto,natomiast jest wiele chwil w życiu codziennym w którym quattro jest nie potrzebne.
Nie wiem czy ktoś z Was jeździł Subaru Imprezą,tam jest niesamowity przełącznik regulujący stosunek napędu ;przód/tył.
Nie wiem dlaczego Audi nie wprowadza tego rozwiązania,swego czasu jako auto zastępcze dostałem Subaru Imprezę,jak pojeździłem min. po parkingu szutrowym i pobawiłem się przełącznikiem napędu to zobaczyłem co to za bayer, generalnie super,można się bawić napędem,my takiej opcji nie mamy.
Czy nie lepiej wybrać napęd tylko na przód,lub tylko na tył?
Z moich spostrzeżeń wynika że quattro kosztuje ok.1-1.5L spalania więcej,czy to warto w stosunku rocznym,sam nie wiem,są chwile że naprawdę warto,natomiast jest wiele chwil w życiu codziennym w którym quattro jest nie potrzebne.
Nie wiem czy ktoś z Was jeździł Subaru Imprezą,tam jest niesamowity przełącznik regulujący stosunek napędu ;przód/tył.
Nie wiem dlaczego Audi nie wprowadza tego rozwiązania,swego czasu jako auto zastępcze dostałem Subaru Imprezę,jak pojeździłem min. po parkingu szutrowym i pobawiłem się przełącznikiem napędu to zobaczyłem co to za bayer, generalnie super,można się bawić napędem,my takiej opcji nie mamy.
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2014, 10:07 przez skipper, łącznie zmieniany 1 raz.
Tylko A8 i Jachty Motorowe.
- dice111
- Moderator
- Posty: 6010
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Re: Ile nas kosztuje napęd Quattro
Nie.skipper pisze:Czy nie lepiej wybrać napęd tylko na przód,lub tylko na tył?
Zgadza sie, ale malo mnie to interesuje przy srednim spalaniu 15lskipper pisze:Z moich spostrzeżeń wynika że quattro kosztuje ok.1-1.5L spalania
Warto, nie raz ratowalo mi dupe. Nawet jakby mialo raz na rok. A, ze mieszkam w terenie gorzystym, tym bardziej.skipper pisze:czy to warto w stosunku rocznym,sam nie wiem,
są chwile że naprawdę warto,natomiast jest wiele chwil w życiu codziennym w którym quattro jest nie potrzebne.
Do jakis malych Sek, czy RSów ok, ale do A8 ? Po co ?skipper pisze:Nie wiem dlaczego Audi nie wprowadza tego rozwiązania,swego czasu jako auto zastępcze dostałem Subaru Imprezę,jak pojeździłem min. po parkingu szutrowym i pobawiłem się przełącznikiem napędu to zobaczyłem co to za bayer, generalnie super,można się bawić napędem,my takiej opcji nie mamy.
Ostatnio zmieniony 07 mar 2014, 22:05 przez dice111, łącznie zmieniany 1 raz.
Black Cars Matters
Marek przydaje się tylko tego się nie odczuwa w codziennym użytkowaniu.
To była moja pierwsza zima z Q i nawet jak każdy stał czy się grzebał to z Q idziesz do przodu. Pewność w prowadzeniu, wiadomo nie jest to 50/50 ale daje radę Osobiście nie zmienił bym już na ośkę nawet kosztem tych około 2l na setkę
To była moja pierwsza zima z Q i nawet jak każdy stał czy się grzebał to z Q idziesz do przodu. Pewność w prowadzeniu, wiadomo nie jest to 50/50 ale daje radę Osobiście nie zmienił bym już na ośkę nawet kosztem tych około 2l na setkę
Ernestoernesto pisze:Marek przydaje się tylko tego się nie odczuwa w codziennym użytkowaniu.
To była moja pierwsza zima z Q i nawet jak każdy stał czy się grzebał to z Q idziesz do przodu. Pewność w prowadzeniu, wiadomo nie jest to 50/50 ale daje radę Osobiście nie zmienił bym już na ośkę nawet kosztem tych około 2l na setkę
Jeździłeś Subaru?
Napęd Quattro znam już od 10 lat,nie twierdzę że Subaru jest lepsze,(jest podobne) natomiast ma coś co nie ma Audi.
Technologia idzie do przodu ,może w Audi trzeba coś ulepszyć,
Szefowie Audi dajcie nam możliwość regulacji siły rozkładu napędu,to jest rewelacja,widziałem na Automianiaku jak były "Stig" się tym bawił!
Oglądnij sobie na Top Gear pojedynek BMW M3 -Audi RS5
Tylko A8 i Jachty Motorowe.
Marek miałem przyjemność jeździć Imprezą Lancerem i troszkę poszaleć nimi ale starszymi typami, nie nowymi. Fakt napędy są inne ale to z kolei są auta z rodu rajdowego no a z drugiej strony Q zaczynało swoją historię w rajdach
Wydaje mi się że rozkład mocy 50/50 byłby dobrym rozwiązaniem. Tylko czy nie wpływało by to na trakcje bardzo. W subaru jest lekki silnik u nas jest ciężka V-ka i może w ten sposób chcieli zapobiec wylatywania przodem.
Sądzę że audi nie pudzie w kierunku by kierowca miał możliwość ingerencji w rozkład mocy na poszczególne osie indywidualnie od potrzeb użytkownika.
Wydaje mi się że rozkład mocy 50/50 byłby dobrym rozwiązaniem. Tylko czy nie wpływało by to na trakcje bardzo. W subaru jest lekki silnik u nas jest ciężka V-ka i może w ten sposób chcieli zapobiec wylatywania przodem.
Sądzę że audi nie pudzie w kierunku by kierowca miał możliwość ingerencji w rozkład mocy na poszczególne osie indywidualnie od potrzeb użytkownika.
Piszac o przelaczniku w imprezie, masz pewnie na mysli DCCD i tylko zmienia stopien spiecia (propocji) napedu przod/tyl i tez z tego powodu wiecej spala. Ten wlacznik nie odlaczy ci napedu z jednej oski (to nie haldex). Poza tym DCCD jest dostepne w topowych imprezach STI, w zwyklej czy WRX brak. Podobny bajer ma tez EVO, tam masz do wyboru rodzaj nawierzchni. Quattro z toresenem jest zaliczany do scislej czolowki napedow na 4 kola. Rozwiazanie subaru tez ma swoje wady.
Tu piekna rozpiska, rozwiazan napedow, ich wad i zalet (tabelka na dole):
http://www.wojdas.24x7.pl/naped.html
http://www.wojdas.24x7.pl/naped.html
Dostałem auto z wypożyczalni żadne cudo model 2007(ponoć brzydki) z suwakiem koło lewarka,po lewej stronie.Korton pisze:Piszac o przelaczniku w imprezie, masz pewnie na mysli DCCD i tylko zmienia stopien spiecia (propocji) napedu przod/tyl i tez z tego powodu wiecej spala. Ten wlacznik nie odlaczy ci napedu z jednej oski (to nie haldex). Poza tym DCCD jest dostepne w topowych imprezach STI, w zwyklej czy WRX brak. Podobny bajer ma tez EVO, tam masz do wyboru rodzaj nawierzchni. Quattro z toresenem jest zaliczany do scislej czolowki napedow na 4 kola. Rozwiazanie subaru tez ma swoje wady.
Na Subaru się nie znam i te auta nie robią na mnie wrażenia.
Tylko A8 i Jachty Motorowe.
To napewno nie miales tam zmiany rozdzialu napedu, w wersji wolnossacej mogl byc reduktor, lub ustawienia skrzyny/auta sport #, zwykla itpskipper pisze: Dostałem auto z wypożyczalni żadne cudo model 2007(ponoć brzydki) z suwakiem koło lewarka,po lewej stronie.
Na Subaru się nie znam i te auta nie robią na mnie wrażenia.
Tj dzwignia reduktora, w subaru nie ma przestawiania napedu na jedna os. Dziwne, ze nie odczules, ze cos sie biegi skrocilyskipper pisze:Dźwignia wygląda jak na zdjęciu(obok hamulca ręcznego) i rzeczywiście działa,ja nie neguje napędu quattro,ale sądzę że Subaru też ma niezły napęd.
Ciekaw jestem ,jak pisze kolega powyżej czy po przestawieniu na jedną oś spada spalanie.