części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 04 4.2MPI ] Ile nas kosztuje napęd quattro

Awatar użytkownika
skipper
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 128
Rejestracja: 05 wrz 2010, 17:03
Lokalizacja: Małopolska i Mazury

[D3 04 4.2MPI ] Ile nas kosztuje napęd quattro

Post autor: skipper » 07 mar 2014, 19:24

Ile nas tak naprawdę kosztuje napęd quattro?
Czy nie lepiej wybrać napęd tylko na przód,lub tylko na tył?
Z moich spostrzeżeń wynika że quattro kosztuje ok.1-1.5L spalania więcej,czy to warto w stosunku rocznym,sam nie wiem,są chwile że naprawdę warto,natomiast jest wiele chwil w życiu codziennym w którym quattro jest nie potrzebne.
Nie wiem czy ktoś z Was jeździł Subaru Imprezą,tam jest niesamowity przełącznik regulujący stosunek napędu ;przód/tył.
Nie wiem dlaczego Audi nie wprowadza tego rozwiązania,swego czasu jako auto zastępcze dostałem Subaru Imprezę,jak pojeździłem min. po parkingu szutrowym i pobawiłem się przełącznikiem napędu to zobaczyłem co to za bayer, generalnie super,można się bawić napędem,my takiej opcji nie mamy.
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2014, 10:07 przez skipper, łącznie zmieniany 1 raz.
Tylko A8 i Jachty Motorowe.

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6010
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Re: Ile nas kosztuje napęd Quattro

Post autor: dice111 » 07 mar 2014, 22:00

skipper pisze:Czy nie lepiej wybrać napęd tylko na przód,lub tylko na tył?
Nie.
skipper pisze:Z moich spostrzeżeń wynika że quattro kosztuje ok.1-1.5L spalania
Zgadza sie, ale malo mnie to interesuje przy srednim spalaniu 15l
skipper pisze:czy to warto w stosunku rocznym,sam nie wiem,
są chwile że naprawdę warto,natomiast jest wiele chwil w życiu codziennym w którym quattro jest nie potrzebne.
Warto, nie raz ratowalo mi dupe. Nawet jakby mialo raz na rok. A, ze mieszkam w terenie gorzystym, tym bardziej.
skipper pisze:Nie wiem dlaczego Audi nie wprowadza tego rozwiązania,swego czasu jako auto zastępcze dostałem Subaru Imprezę,jak pojeździłem min. po parkingu szutrowym i pobawiłem się przełącznikiem napędu to zobaczyłem co to za bayer, generalnie super,można się bawić napędem,my takiej opcji nie mamy.
Do jakis malych Sek, czy RSów ok, ale do A8 ? Po co ?
Ostatnio zmieniony 07 mar 2014, 22:05 przez dice111, łącznie zmieniany 1 raz.
Black Cars Matters

ernesto

Post autor: ernesto » 07 mar 2014, 22:00

Marek ;) przydaje się tylko tego się nie odczuwa w codziennym użytkowaniu.
To była moja pierwsza zima z Q i nawet jak każdy stał czy się grzebał to z Q idziesz do przodu. Pewność w prowadzeniu, wiadomo nie jest to 50/50 ale daje radę ;) Osobiście nie zmienił bym już na ośkę nawet kosztem tych około 2l na setkę ;)

Awatar użytkownika
skipper
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 128
Rejestracja: 05 wrz 2010, 17:03
Lokalizacja: Małopolska i Mazury

Post autor: skipper » 07 mar 2014, 22:47

ernesto pisze:Marek ;) przydaje się tylko tego się nie odczuwa w codziennym użytkowaniu.
To była moja pierwsza zima z Q i nawet jak każdy stał czy się grzebał to z Q idziesz do przodu. Pewność w prowadzeniu, wiadomo nie jest to 50/50 ale daje radę ;) Osobiście nie zmienił bym już na ośkę nawet kosztem tych około 2l na setkę ;)
Ernesto
Jeździłeś Subaru?
Napęd Quattro znam już od 10 lat,nie twierdzę że Subaru jest lepsze,(jest podobne) natomiast ma coś co nie ma Audi.
Technologia idzie do przodu ,może w Audi trzeba coś ulepszyć,
Szefowie Audi dajcie nam możliwość regulacji siły rozkładu napędu,to jest rewelacja,widziałem na Automianiaku jak były "Stig" się tym bawił!
Oglądnij sobie na Top Gear pojedynek BMW M3 -Audi RS5
Tylko A8 i Jachty Motorowe.

ernesto

Post autor: ernesto » 07 mar 2014, 23:50

Marek miałem przyjemność jeździć Imprezą Lancerem i troszkę poszaleć nimi ale starszymi typami, nie nowymi. Fakt napędy są inne ale to z kolei są auta z rodu rajdowego ;) no a z drugiej strony Q zaczynało swoją historię w rajdach
Wydaje mi się że rozkład mocy 50/50 byłby dobrym rozwiązaniem. Tylko czy nie wpływało by to na trakcje bardzo. W subaru jest lekki silnik u nas jest ciężka V-ka i może w ten sposób chcieli zapobiec wylatywania przodem.
Sądzę że audi nie pudzie w kierunku by kierowca miał możliwość ingerencji w rozkład mocy na poszczególne osie indywidualnie od potrzeb użytkownika.

Korton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 515
Rejestracja: 20 sie 2013, 14:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Korton » 07 mar 2014, 23:51

Piszac o przelaczniku w imprezie, masz pewnie na mysli DCCD i tylko zmienia stopien spiecia (propocji) napedu przod/tyl i tez z tego powodu wiecej spala. Ten wlacznik nie odlaczy ci napedu z jednej oski (to nie haldex). Poza tym DCCD jest dostepne w topowych imprezach STI, w zwyklej czy WRX brak. Podobny bajer ma tez EVO, tam masz do wyboru rodzaj nawierzchni. Quattro z toresenem jest zaliczany do scislej czolowki napedow na 4 kola. Rozwiazanie subaru tez ma swoje wady.

Korton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 515
Rejestracja: 20 sie 2013, 14:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Korton » 07 mar 2014, 23:54

Tu piekna rozpiska, rozwiazan napedow, ich wad i zalet (tabelka na dole):
http://www.wojdas.24x7.pl/naped.html

Awatar użytkownika
skipper
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 128
Rejestracja: 05 wrz 2010, 17:03
Lokalizacja: Małopolska i Mazury

Post autor: skipper » 08 mar 2014, 00:16

Korton pisze:Piszac o przelaczniku w imprezie, masz pewnie na mysli DCCD i tylko zmienia stopien spiecia (propocji) napedu przod/tyl i tez z tego powodu wiecej spala. Ten wlacznik nie odlaczy ci napedu z jednej oski (to nie haldex). Poza tym DCCD jest dostepne w topowych imprezach STI, w zwyklej czy WRX brak. Podobny bajer ma tez EVO, tam masz do wyboru rodzaj nawierzchni. Quattro z toresenem jest zaliczany do scislej czolowki napedow na 4 kola. Rozwiazanie subaru tez ma swoje wady.
Dostałem auto z wypożyczalni żadne cudo model 2007(ponoć brzydki) z suwakiem koło lewarka,po lewej stronie.
Na Subaru się nie znam i te auta nie robią na mnie wrażenia.
Tylko A8 i Jachty Motorowe.

Korton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 515
Rejestracja: 20 sie 2013, 14:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Korton » 08 mar 2014, 11:41

skipper pisze: Dostałem auto z wypożyczalni żadne cudo model 2007(ponoć brzydki) z suwakiem koło lewarka,po lewej stronie.
Na Subaru się nie znam i te auta nie robią na mnie wrażenia.
To napewno nie miales tam zmiany rozdzialu napedu, w wersji wolnossacej mogl byc reduktor, lub ustawienia skrzyny/auta sport #, zwykla itp

Awatar użytkownika
skipper
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 128
Rejestracja: 05 wrz 2010, 17:03
Lokalizacja: Małopolska i Mazury

Post autor: skipper » 08 mar 2014, 17:01

Dźwignia wygląda jak na zdjęciu(obok hamulca ręcznego) i rzeczywiście działa,ja nie neguje napędu quattro,ale sądzę że Subaru też ma niezły napęd.
Ciekaw jestem ,jak pisze kolega powyżej czy po przestawieniu na jedną oś spada spalanie.
Tylko A8 i Jachty Motorowe.

Awatar użytkownika
labas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 843
Rejestracja: 15 maja 2009, 09:56
Lokalizacja: Pieniny

Post autor: labas » 08 mar 2014, 17:30

skipper pisze:Ciekaw jestem ,jak pisze kolega powyżej czy po przestawieniu na jedną oś spada spalanie.
W moim pojeździe spada o 2 litry, napęd jest na tył a przód włączam lub wyłączam przyciskiem.

Awatar użytkownika
skipper
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 128
Rejestracja: 05 wrz 2010, 17:03
Lokalizacja: Małopolska i Mazury

Post autor: skipper » 08 mar 2014, 18:19

labas pisze:
skipper pisze:Ciekaw jestem ,jak pisze kolega powyżej czy po przestawieniu na jedną oś spada spalanie.
W moim pojeździe spada o 2 litry, napęd jest na tył a przód włączam lub wyłączam przyciskiem.
Z ciekawości co to za auto?
Tylko A8 i Jachty Motorowe.

Awatar użytkownika
labas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 843
Rejestracja: 15 maja 2009, 09:56
Lokalizacja: Pieniny

Post autor: labas » 08 mar 2014, 18:33

skipper pisze:Z ciekawości co to za auto?
Zgadnij :P :D

Awatar użytkownika
skipper
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 128
Rejestracja: 05 wrz 2010, 17:03
Lokalizacja: Małopolska i Mazury

Post autor: skipper » 08 mar 2014, 18:36

labas pisze:
skipper pisze:Z ciekawości co to za auto?
Zgadnij :P :D
Nie mam pojęcia.
Tylko A8 i Jachty Motorowe.

Korton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 515
Rejestracja: 20 sie 2013, 14:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Korton » 08 mar 2014, 18:47

skipper pisze:Dźwignia wygląda jak na zdjęciu(obok hamulca ręcznego) i rzeczywiście działa,ja nie neguje napędu quattro,ale sądzę że Subaru też ma niezły napęd.
Ciekaw jestem ,jak pisze kolega powyżej czy po przestawieniu na jedną oś spada spalanie.
Tj dzwignia reduktora, w subaru nie ma przestawiania napedu na jedna os. Dziwne, ze nie odczules, ze cos sie biegi skrocily :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl