Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 99 4.2PB/LPG ] Dławienie na zimnym silniku

tomek808
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 192
Rejestracja: 26 mar 2013, 16:25
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: tomek808 » 14 lis 2013, 21:48

marek ma zakład koło kurowa nazwiska nie pamiętam

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

Post autor: hipcio » 14 lis 2013, 22:11

Wtrysk lpg puszcza albo regulacja do bani. Jedz do gazownika a jak masz Vaga to sprawdz blok 10 pierwszą i drugą pozycje i się pochwal

Jak sobie nie poradzi Pan Marek to zapraszam do mnie

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 15 lis 2013, 07:53

nie znam
bardziej znam lublin :-D

tomek808
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 192
Rejestracja: 26 mar 2013, 16:25
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: tomek808 » 15 lis 2013, 08:24

będę robił zbierzność w przyszłym tygodniu i zczytam błedy ,nie mam niestety programu bo już dawno bym to zrobił ,w czerwcu wyjmowałem zegary żeby do klapki się dostać przy rozłaczonym aku i ktoś pisał że coś może się tak przestawić ale nie wiem ...ten silnik miał 13 błedów ale spowodowane były rozładowanym aku (tak że lampki nie paliły się i tak samochód stał tydzień ) teraz pojadę i zobaczymy co wyskoczy za bład i od tego trzeba zacząć naprawy ...

[ Dodano: 2013-11-25, 19:11 ]
robiłem diagnostykę silnika i żadnych błędów więc obstawiam czujnik temperatury .

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 02 mar 2014, 16:33

Witam , staram się ustawić mapę gazu Stag 300. Oczywiście najpierw klemy z aku, autokalibracja, jazda na Pb , no i na LPG. Później korekty podczas jazdy . Problem leży w przestawianiu tych kropek nie szczęsnych powiedzmy mam 8 kropek na mapie i nie wiem co która kropka zrobi jak ją podniosę lub opuszczę jak się zachowa wtedy wykres . Czy jak będę miał kierowcę i siądę obok z laptopem to czy podczas jazdy ruszając kropkami na mapie wykres zielony czyli lpg będzie się przesuwał i nakieruję go aby się pokrył z mapą pb?

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 02 mar 2014, 18:24

chicken20091986 pisze:Witam , staram się ustawić mapę gazu Stag 300. Oczywiście najpierw klemy z aku, autokalibracja, jazda na Pb , no i na LPG. Później korekty podczas jazdy . Problem leży w przestawianiu tych kropek nie szczęsnych powiedzmy mam 8 kropek na mapie i nie wiem co która kropka zrobi jak ją podniosę lub opuszczę jak się zachowa wtedy wykres . Czy jak będę miał kierowcę i siądę obok z laptopem to czy podczas jazdy ruszając kropkami na mapie wykres zielony czyli lpg będzie się przesuwał i nakieruję go aby się pokrył z mapą pb?
... tak będzie się przesuwał ale


podłącz się VAGiem i poleć na kanał 11 (korekty krótkoterminowe), na korekty ustawiaj,
jak najbliżej 0.

Powiem tak, że zauważyłem, że jak się poleci na +6% to skrzynia ładniej pracuje, bardziej miękko. Jak polecimy, że korekty będą skracać czas wtrysku np. -5% to skrzynie częściej szarpią. Sprawdzone na kilku autach.

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 02 mar 2014, 18:46

marekp750 pisze:Powiem tak, że zauważyłem, że jak się poleci na +6% to skrzynia ładniej pracuje, bardziej miękko. Jak polecimy, że korekty będą skracać czas wtrysku np. -5% to skrzynie częściej szarpią. Sprawdzone na kilku autach.
O kurde teraz to dopiero kombinacja, w vagu mam coś przestawiać ?? bo trochę bardzo nie rozumiem co napisałeś :)
a i na 11 mam lambda 2:05 min filmu


Dodano 15min później
Już powoli kumam , w dwóch pierwszych oknach 11 bloku podczas jazdy jechać w ten sposób żeby było ok. +6% i w tym momencie robić korekty gazu. A czy robiąc korekty mam jechać na tipie czy na D jazda spokojna czy mieszana ?? I coś nie mogę wejść w ac gas synchro 1.14.1.0 w zakładkę odchyłka klikam i nie otwiera się.
Ostatnio zmieniony 08 mar 2014, 20:37 przez chicken20091986, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 02 mar 2014, 20:28

chicken20091986 pisze:Już powoli kumam , w dwóch pierwszych oknach 11 bloku podczas jazdy jechać w ten sposób żeby było ok. +6% i w tym momencie robić korekty gazu. A czy robiąc korekty mam jechać na tipie czy na D jazda spokojna czy mieszana ?? I coś nie mogę wejść w ac gas synchro 1.14.1.0 w zakładkę odchyłka klikam i nie otwiera się.
Tak, zaczynasz dobrze kumać.

Jazda z takimi obciążeniami (długość wtrysku benzyny) by dokładnie móc ustawić
punkt mnożnika na wykresie.

Np. dla 4 ms, 6, 8, 10 ms i tak co 2 ms. Zazwyczaj jeżdżę na TIP (4 bieg)

na stagu możesz ustawiać punkty (przesuwając kursorami lewo-prawo)
można dodać punkt (klawisz: insert).

Musisz jeszcze wiedzieć, iż korekty latają non stop po kilka %+/-, musisz umieć dostrzec
ich uśrednione wartości. Polatasz i poobserwujesz to będziesz wiedział o co chodzi.

Ale jest mały zoonk w tym ustawianiu. Po 12 ms (czas wtrysku benzyny)
sterownik zamyka loopa (nie bierze pod uwagę wskazań sondy lambda, korekty ustawia na 0, leci z mapy w ECU).

I teraz pytanie czy jest za bogato czy za ubogo przy danym mnożniku?

Tutaj tylko sonda szerokopaskowa w wydech i ustawianie na jej wskazania.
Nie ma innej opcji. Wtedy jest fachowo ustawiona instalka.

Nie mówimy tutaj o ISA2 czy innych sterownikach, które porównują czas wtrysku benzyny na gazie i czas wtrysku benzyny na benzynie by ustawić właściwy przelicznik.

(masło maślane ale ma sens, przeczytać uważnie).

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 08 mar 2014, 14:03

Kurde coś nie tak mam z wtryskami, przy autokalibracji wyskakuje błąd brak wtrysku na wtryskiwaczy nr.6 auto zaczyna kuleć i CAT . zamieniałem wężyk razem z wiązką na sąsiedni wtrysk gazu i dalej to samo . Auto chodzi normalnie na pb i na lpg lecz nie mogę zrobić autokaloibracji . Przy wtryskach od bęzyny nic nie kombinowałem .

Dodano
ok, moja wina :D wężyki od gazu były zamienione miedzy 6 a 7 baniakiem :/ skalibrowałem już :) a 600 km zrobiłem na takim myku, problem był tylko podczas przełączania na lpg ale myślałem że to wina regenerowanych wtrysków i braku ponownej autokalibracji :)

Dodano
Możecie ocenić tą mapkę ?? w sumie ustawiłem podczas jazdy lecz zbytnio ruszanie tymi kropkami nie przesuwało mi mapy gazu. Co daje przesunięcie kropki w górę ( podniesienie wykresu zielonego czy jak to działa ??)

Proszę staraj się edytować wcześniejsze posty a nie pisać jednego pod drógim
Ostatnio zmieniony 08 mar 2014, 20:33 przez chicken20091986, łącznie zmieniany 2 razy.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 08 mar 2014, 14:07

a gdzie ona jest ?

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 08 mar 2014, 14:11

sory za zdjęcie strasznie kombinowałem żeby wkleić . Odczytasz coś z tego ??

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 08 mar 2014, 14:12

chicken20091986 pisze: miedzy 6 a 7 baniakiem
- nie wężyk tylko masz starą wiązkę i jest pomylone w niej właśnie tak :)

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 08 mar 2014, 14:22

pepi pisze: nie wężyk tylko masz starą wiązkę i jest pomylone w niej właśnie tak
Wężyk już jest ok wszystko chodzi ( pomyliłem wężyk tak jak pisałem wyżej nie w ten wtryskiwacz go podpiąłem ) Ale co z mapką jest ok??

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 08 mar 2014, 14:37

gdzie ją można zobaczyć ? :)

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 09 mar 2014, 13:34

Obrazek

Nowa mapka jak by ktoś mógł ocenić . I zauważyłem że ciśnienie robocze po autokalibracji się zwiększyło a wcześniej nie spojrzałem teraz już jest na 1,04.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl