części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 04 4.2MPI ] Ile nas kosztuje napęd quattro

Korton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 515
Rejestracja: 20 sie 2013, 14:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Korton » 08 mar 2014, 18:48

labas pisze:
skipper pisze:Z ciekawości co to za auto?
Zgadnij :P :D
obstawiam suva jakiegos, bo w osobowkach nie kojarze takiego patentu.

Awatar użytkownika
labas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 843
Rejestracja: 15 maja 2009, 09:56
Lokalizacja: Pieniny

Post autor: labas » 08 mar 2014, 18:49

skipper pisze:
labas pisze:
skipper pisze:Z ciekawości co to za auto?
Zgadnij :P :D
Nie mam pojęcia.
Suzuki

DarthKaker
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 1
Rejestracja: 31 mar 2014, 20:40
Lokalizacja: Łódź

Post autor: DarthKaker » 31 mar 2014, 20:51

Uważam że quattro to najlepszy napęd jaki miałem. Do zabawy wole na tył, ale na codzien jednak 4x4. Miałem taka fajna sytuację teraz jak pojechałem w góry na narty. Ja allroadem wszedzie na luzie a merce i bawarki na łańcuchach :D aż mi się łezka w oku zakręciła jak sobie przypomniałem jak swoją 7er kiedys próbowałem w góry wjechac.
Co to za życie jak spędzasz je w dieslu.

Endrju_b
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 09 sty 2014, 10:40
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: Endrju_b » 02 lip 2014, 15:11

lepszy napęd miałem tylko w terenówce (land cruiser prado) ale to inne zastosowanie
do codziennej jazdy nigdy nie kupił bym audi bez quattro

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 02 lip 2014, 20:03

Endrju_b pisze:do codziennej jazdy nigdy nie kupił bym audi bez quattro
Sorki Endrju, ale jeszcze nie spotkałem kogoś, kto miałby audi w quattro i kolejnego auta szukał w ośce. Chyba potwierdzasz regułę, że coś w tym jest. Oczywiście, mam na myśli międzyosiowego torsen'a a nie jakieś tam wynalazki.
Bądź dobry jak chleb.

piotras87
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 14 wrz 2013, 12:32
Lokalizacja: Rawa Maz.

Post autor: piotras87 » 11 wrz 2014, 17:40

Hej, oprócz spalania dochodzi też koszt opon. Kto z was chociaż raz w sezonie zmienia opony przód na tył i odwrotnie? Opony szybciej się zużywają. Dodatkowo koszt oleju w dyfrach, podpora wału, droższe łożyska, przeguby, droższe zawieszenie itd. Mimo wszystko tylko Quattro :) Osobiście uważam, że jest bezawaryjne. Rzadko się słyszy, że komuś poleciał torsen. A inne mechanizmy w innych autach wypchane elektroniką sypią się non stop nie mówiąc już o autach które maja ponad 10-15lat.

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 11 wrz 2014, 17:57

piotras87 pisze:Hej, oprócz spalania dochodzi też koszt opon. Kto z was chociaż raz w sezonie zmienia opony przód na tył i odwrotnie? Opony szybciej się zużywają. Dodatkowo koszt oleju w dyfrach, podpora wału, droższe łożyska, przeguby, droższe zawieszenie itd. Mimo wszystko tylko Quattro :) Osobiście uważam, że jest bezawaryjne. Rzadko się słyszy, że komuś poleciał torsen. A inne mechanizmy w innych autach wypchane elektroniką sypią się non stop nie mówiąc już o autach które maja ponad 10-15lat.
Zdarza się, że i torsen się posypie. Opony i tak się zużywają, nie sądzę, aby quattro miało na to większy wpływ, różnica może jest tylko taka, że z racji rozłożenia napędu przy przyśpieszaniu zużywają się bardziej równomiernie, a nie tylko z jednej osi (inna sprawa, że ludziska z quattro lubią przycisnąć). Olej w dyfrach? Jak wielu go zmieniało? Koszt wymiany nie jest wysoki więc to nie problem. Podpora wału, łożyska wału ewentualnie przeguby - tu się zgodzę, czasami może to być dodatkowy wydatek, ale raczej biedy nie ma. Nie są to elementy jakoś bardziej awaryjne niż inne w tych autach.
Bądź dobry jak chleb.

Gość

Post autor: Gość » 12 wrz 2014, 12:52

pebo pisze:Olej w dyfrach? Jak wielu go zmieniało?
No ja na pewno :)

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 12 wrz 2014, 21:45

Apophis pisze:
pebo pisze:Olej w dyfrach? Jak wielu go zmieniało?
No ja na pewno :)
To jest nas dwóch ;-)
Bądź dobry jak chleb.

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 12 wrz 2014, 22:03

Panowie...jeśli stać kogoś na A8, to napęd quattro nie powinien stanowić żadnego problemu :) Skupmy się ile korzyści nam daje taki napęd, a nie ile nas to kosztuje <niewiem> bo to w żadnym wypadku nie jest współmierne <hura>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl