[D3 05 4.2MPI/LPG ] Zalane MMI
[D3 05 4.2MPI/LPG ] Zalane MMI
Witam. Po weekendowych opadach deszczu zauważyłem, że w moim świeżo kupionym aucie rynienki odplywowe były zapchane i woda dostała się do kabiny. Efekt to zalany panel mmi. Rozebralem cały panel, osuszylem, wyczyscilem niestety mmi juz nie ozylo. Tzn po włożeniu kluczyka włącza się na jakieś 5 sek i gaśnie. Nie ma też podświetlenia klawiszy na tym panelu. Pytanie czy można gdzieś dostać ale tylko płytkę scalona czy trzeba zaraz wymieniać cały panel? Czytałem tez ze czasem powodem takiej usterki może być zasilacz, ale u mnie ewidentnie mmi zalało. A może ma ktoś na sprzedaż z kolegów z forum taki panel? Jeszcze jedno pytanie. Czy po zamianie paneli, ten nowy musze jakoś zaadoptować?
mmi opanowane, ale tylko połowicznie. Rozebrałem cały tunel środkowy, wyjąłem mmi i rozebrałem na części pierwsze i powiem szczerze to co tam zobaczyłem przeraziło mnie. Woda wyrządziła elektronice spore szkody.Cała płytka scalona byłą zaoksydowana. na nóżkach procesora, oporników był już spory nalot rdzy. Mimo wszystko zabrałem pędzelek i benzynką ekstrakcyjną zacząłem wszystko czyścić. Później spryskałem jeszcze całość płynem do czyszczenia styków i znów pędzelek. Na koniec kompresorem do suchego i podłączam, ku mojemu zdziwieniu ruszyło <hura> wszystkie opcje działają! Jedynym mankamentem jest brak podświetlenia klawiszy, ale jeszcze przed chwilą nie było nic, więc to aż tak mi nie przeszkadza.
mmi opanowane, ale tylko połowicznie. Rozebrałem cały tunel środkowy, wyjąłem mmi i rozebrałem na części pierwsze i powiem szczerze to co tam zobaczyłem przeraziło mnie. Woda wyrządziła elektronice spore szkody.Cała płytka scalona byłą zaoksydowana. na nóżkach procesora, oporników był już spory nalot rdzy. Mimo wszystko zabrałem pędzelek i benzynką ekstrakcyjną zacząłem wszystko czyścić. Później spryskałem jeszcze całość płynem do czyszczenia styków i znów pędzelek. Na koniec kompresorem do suchego i podłączam, ku mojemu zdziwieniu ruszyło <hura> wszystkie opcje działają! Jedynym mankamentem jest brak podświetlenia klawiszy, ale jeszcze przed chwilą nie było nic, więc to aż tak mi nie przeszkadza.
Ostatnio zmieniony 22 mar 2014, 15:01 przez ptasiek, łącznie zmieniany 1 raz.
Po ostatniej nawałnicy mnie też to dopadło. Na panelu były widoczne delikatne plamki po kroplach. Tylko skąd ta woda ? przez kanały wentylacyjne, może przez szyberdach ?
Wszędzie było sucho, na podszybiu również.
Po rozebraniu panelu w dwóch miejscach płytka była zaśniedziała. Niestety po wyczyszczeniu oraz osuszeniu MMI nie działa.
Czy ktoś wie gdzie można skutecznie naprawić bądź kupić nową elektronikę ?
Wszędzie było sucho, na podszybiu również.
Po rozebraniu panelu w dwóch miejscach płytka była zaśniedziała. Niestety po wyczyszczeniu oraz osuszeniu MMI nie działa.
Czy ktoś wie gdzie można skutecznie naprawić bądź kupić nową elektronikę ?
Naprawić?... u kogoś kto para się naprawą elektroniki samochodowej ale u takiego co właśnie ingeruje w środek sterowników, zegarów i takich innych.colorado pisze:Czy ktoś wie gdzie można skutecznie naprawić bądź kupić nową elektronikę ?
Kupić nową elektronikę to chyba tylko w ASO.
Używkę na Allegro albo u kogoś z kolegów z forum co mają części do D3, przy czym uprzedzę pytanie, ja w tym momencie nie posiadam takiego sprawnego.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- dracus6662
- Super Klubowicz
- Posty: 2203
- Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
- Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW
mmi zalane nie do odratowania plyta mmi sama mozna wymienic ale musi byc albo z przed fl albo po fl zalezy jaki masz nowy jest grubsyz od dołu
przed fl jest wezszy od dołu w nowych jojstick jest wymienialny w starych nie
z anglika pasuja tylko sa amieniane stronami hamulec i start stop tylko jak z anglika bierzesz to kompletny bo nie przelozysz od siebie start stop ani recznego niestety inne profile
przed fl jest wezszy od dołu w nowych jojstick jest wymienialny w starych nie
z anglika pasuja tylko sa amieniane stronami hamulec i start stop tylko jak z anglika bierzesz to kompletny bo nie przelozysz od siebie start stop ani recznego niestety inne profile
Ostatnio zmieniony 24 sie 2015, 06:26 przez dracus6662, łącznie zmieniany 1 raz.
Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
-
- Forum Audi A8
- Posty: 102
- Rejestracja: 26 paź 2012, 14:35
- Lokalizacja: Głogów
- dracus6662
- Super Klubowicz
- Posty: 2203
- Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
- Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW
zmiana plytki ok jezeli masz panel pre fl i pre fl zmieniasz
zmiana plytki jezeli masz pre fl i zamieniasz na po fl nie pasuje nie dzila
niestety same obudowy duzo sie róznia conajmniej gruboscia
kessa i reczny nie masuja zamiennie inne ulozenie obudowy panela
trzeba wymieniac wtedy kompletny panel na fl razem z recznym i start stop
jezeli masz reczny tania wersje / pez chromu to mozna dokupic i zalozyc kostki sa te same kabla starczy
jezeli chcesz kupic i zalozyc panel po fl i przelozyc swoje stare guziki , kółko na srodku to nie da rady bo jest inne dodatkowo kółko srodkowe ma jojstick wymienny w po fl poprostu wypinasz w pre fl niest ety nie wymienny
kostki te same pasuja pamietaj o antenie kessy jezeli masz aby przykrecic spowrotem
zmiana plytki jezeli masz pre fl i zamieniasz na po fl nie pasuje nie dzila
niestety same obudowy duzo sie róznia conajmniej gruboscia
kessa i reczny nie masuja zamiennie inne ulozenie obudowy panela
trzeba wymieniac wtedy kompletny panel na fl razem z recznym i start stop
jezeli masz reczny tania wersje / pez chromu to mozna dokupic i zalozyc kostki sa te same kabla starczy
jezeli chcesz kupic i zalozyc panel po fl i przelozyc swoje stare guziki , kółko na srodku to nie da rady bo jest inne dodatkowo kółko srodkowe ma jojstick wymienny w po fl poprostu wypinasz w pre fl niest ety nie wymienny
kostki te same pasuja pamietaj o antenie kessy jezeli masz aby przykrecic spowrotem
Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
Myślę że pominąłeś sedno pytania. Z Anglika do Europy nie przełożyć samej płytki. Możesz całość ale zmienisz miejscami ręczny i start/stop jeśli masz.
Kupić możesz dowolny. Każdy będzie pasował. Rozgraniczenia jakie podał dracus powstają tylko gdy chcesz przekładać bebechy panela.
Kupić możesz dowolny. Każdy będzie pasował. Rozgraniczenia jakie podał dracus powstają tylko gdy chcesz przekładać bebechy panela.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Teoretycznie.drago_o pisze:Kupić możesz dowolny. Każdy będzie pasował.
Polecam jednak szukać o tych samych numerach bo może powstać problem z MMI i jego softem.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- dracus6662
- Super Klubowicz
- Posty: 2203
- Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
- Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW
ja kupywalem dowolny byle tani i sprawny numery inne i oczywiscie po fl a mialem przed fl
malo tego kupilem od diesla i pasowalo caloscia ale co do plyt to sa inne obudowa tez jest inna i nie da sie przelozyc z przed fl do fl i odwrotnie , o guzikach tez zapomnij
obudowy z angli ka to cale kompletne razem z rewcznym ... i kessa
nie pasuja z wersji euro
malo tego miejsca jest malo bardzo na przelaczniki i kable trzeba naciagac
malo tego kupilem od diesla i pasowalo caloscia ale co do plyt to sa inne obudowa tez jest inna i nie da sie przelozyc z przed fl do fl i odwrotnie , o guzikach tez zapomnij
obudowy z angli ka to cale kompletne razem z rewcznym ... i kessa
nie pasuja z wersji euro
malo tego miejsca jest malo bardzo na przelaczniki i kable trzeba naciagac
Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
-
- Forum Audi A8
- Posty: 6
- Rejestracja: 29 sty 2016, 15:47
- Lokalizacja: Haga
Niestety też mnie dopadł zatkany odpływ szyberdachu, mmi zalane - nie działa. Dla jasności: z anglika przed fl da się przełożyć samą płytkę do wersji europejskiej przed fl, tak? Reszta jest ok więc nie chcę zmieniać całego panelu.
Ewentulanie jeśli ktoś ma do sprzedania to proszę o info.
Pozdrawiam.
Ewentulanie jeśli ktoś ma do sprzedania to proszę o info.
Pozdrawiam.
Masz napisane post wyżej i 3 posty wyżej... Wystarczy przeczytać przed napisaniem. Nie nie da sie samej płytki przełożyć.Krzysztof78 pisze:Dla jasności: z anglika przed fl da się przełożyć samą płytkę do wersji europejskiej przed fl, tak?
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
- dracus6662
- Super Klubowicz
- Posty: 2203
- Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
- Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW
dobra nie bede taki tez mialem ten dramat wymiana mmi i panela klimy do tego nerwy i woda w aucie jak po powodzi:
odplywy:
2 z przodu jak otworzysz szyber i wcisniesz owiewke to zobaczysz
2 z tylu szybra nie zobaczysz
przód dmuchasz albo penetrujesz linka stalowa od góry
na dole najlepiej zdjac z nadkoli poszycie i wyczyscic saczki bedzie je widac z prawej jest pos zbiorniczkiem spryskow
2 tylne tylko i wylacznie linka stalowa po zdemontowaniu nadkoli i nozyczkami saczki przyciac obowiazkowo
teraz tak :
zaczynasz od otwarcia szybra i wyczyszczenia szlamu itp
potem namierzasz otwory saczkow sa po rogach szybra z przodu i czyscisz
nalewasz wody do szybra !
nie wiecej niz wysokosc rynienki !
patrzysz czy splywa
nie nalewac dynamicznie tylko statycznie bo zalejesz srodek saczki maja okreslona przepustowosc
jezeli przód bedzie splywal sprawdzasz tyl
wody lejesz wiecej do tylu jezeli zacznie ciec po rogach czyscisz tyl tez
teraz panel :
w panelach pre fl jest o tyle lipa ze jak siadzie jojstick to lutowanie
w panelach po fl jojstick jest wymienny
teraz co do plyt
plyty pasuja zamiennie jezeli sa z pre fl to czy eu czy anglik nie ma roznicy obudowa jest odwrotna wiec musialbys miec start stop na odwrót z hamulcem
jezeli myslisz ze do obudowy eng podejdzie start stop czy reczny to zapomnij nie podejdzie
wiec albo kupujesz panel kompletny albo zmieniasz sama plyte
po fl ma inna budowe i nie pasuje
naprawa nie wchodzi w gre wanna tego nie uratuje a jak uratuje to zaraz drugie sie sypnie cos
odplywy:
2 z przodu jak otworzysz szyber i wcisniesz owiewke to zobaczysz
2 z tylu szybra nie zobaczysz
przód dmuchasz albo penetrujesz linka stalowa od góry
na dole najlepiej zdjac z nadkoli poszycie i wyczyscic saczki bedzie je widac z prawej jest pos zbiorniczkiem spryskow
2 tylne tylko i wylacznie linka stalowa po zdemontowaniu nadkoli i nozyczkami saczki przyciac obowiazkowo
teraz tak :
zaczynasz od otwarcia szybra i wyczyszczenia szlamu itp
potem namierzasz otwory saczkow sa po rogach szybra z przodu i czyscisz
nalewasz wody do szybra !
nie wiecej niz wysokosc rynienki !
patrzysz czy splywa
nie nalewac dynamicznie tylko statycznie bo zalejesz srodek saczki maja okreslona przepustowosc
jezeli przód bedzie splywal sprawdzasz tyl
wody lejesz wiecej do tylu jezeli zacznie ciec po rogach czyscisz tyl tez
teraz panel :
w panelach pre fl jest o tyle lipa ze jak siadzie jojstick to lutowanie
w panelach po fl jojstick jest wymienny
teraz co do plyt
plyty pasuja zamiennie jezeli sa z pre fl to czy eu czy anglik nie ma roznicy obudowa jest odwrotna wiec musialbys miec start stop na odwrót z hamulcem
jezeli myslisz ze do obudowy eng podejdzie start stop czy reczny to zapomnij nie podejdzie
wiec albo kupujesz panel kompletny albo zmieniasz sama plyte
po fl ma inna budowe i nie pasuje
naprawa nie wchodzi w gre wanna tego nie uratuje a jak uratuje to zaraz drugie sie sypnie cos
Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]