[D2 01 3.3TDI ] Temperatura wody
-
- Forum Audi A8
- Posty: 30
- Rejestracja: 31 mar 2010, 17:05
- Lokalizacja: Tuliszków
[D2 01 3.3TDI ] Temperatura wody
Witam,
od 2 tygodni jezdze audi a8 3.3tdi.
Zauwazylem ze auto szybko sie nagrzewa,
a temperatura wody ciagle jest 90°C i wentylator sie
wlacza.
Czy to normalne w tym silniku,
jak u was sie utrzymuje temperatura ???
od 2 tygodni jezdze audi a8 3.3tdi.
Zauwazylem ze auto szybko sie nagrzewa,
a temperatura wody ciagle jest 90°C i wentylator sie
wlacza.
Czy to normalne w tym silniku,
jak u was sie utrzymuje temperatura ???
Ostatnio zmieniony 20 lut 2011, 17:56 przez stylermati, łącznie zmieniany 4 razy.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 30
- Rejestracja: 31 mar 2010, 17:05
- Lokalizacja: Tuliszków
Tak chodzi mi o elektryczny. Ale on powinien chodzic powyzej jakiejs tam temperatury. Wlacza sie bez problemowo. Tylko ta temperatura mnie wkurza bo ciagle jest 90 i nieraz nawet przekracza i dlugo na postoju auto potrzebuje zeby sie schlodzic. Moze cos jest z pompa wody czy cus bo mi cos trzeszczy nieraz tez to poruszylem na forum.
Jezeli mówisz ze 90 powinno byc to Ok, wkoncu to kawal silnika.
Dzieki za info, pozdrawiam,
Mati
Jezeli mówisz ze 90 powinno byc to Ok, wkoncu to kawal silnika.
Dzieki za info, pozdrawiam,
Mati
-
- Forum Audi A8
- Posty: 30
- Rejestracja: 31 mar 2010, 17:05
- Lokalizacja: Tuliszków
Hej, rozrzad wymieniony. Kompletny i wszystkie rolki do okola, napinacze, pompa wody byla tez cholernie zurzyta(koncowka). Plyn chlodniczy nowka,wlazlo tyle tam tego ze hoho...
ale nadal ta temperatura mnie wnerwia. 90 stopni, dzisiaj nawet 100 bylo. Dopiero jak zrobilem wentylacje na najwiekrza(HI) to spowrotem na 85 jakos spadlo.
Ponadto zauwazylem ze auto rano jak wyjezdzam do pracy, jak jest zimne to od 0 do 100 powiedzmy reaguje na wcisniecie gazu bez zastanowienia i rwie do przodu. A jak jest rozgrzany to jest jakby taki mulowaty, jak daje gazu to ma jakies takie jakby zamulenie, musi sie zastanowic czy wogole jechac. Oczywiscie jedzie ale nie ma takiego kopa, jak jest zimny. Ma ktos na to jakies wytlumaczenie ??? Temperatura powinna byc 90 stopni ???
ale nadal ta temperatura mnie wnerwia. 90 stopni, dzisiaj nawet 100 bylo. Dopiero jak zrobilem wentylacje na najwiekrza(HI) to spowrotem na 85 jakos spadlo.
Ponadto zauwazylem ze auto rano jak wyjezdzam do pracy, jak jest zimne to od 0 do 100 powiedzmy reaguje na wcisniecie gazu bez zastanowienia i rwie do przodu. A jak jest rozgrzany to jest jakby taki mulowaty, jak daje gazu to ma jakies takie jakby zamulenie, musi sie zastanowic czy wogole jechac. Oczywiscie jedzie ale nie ma takiego kopa, jak jest zimny. Ma ktos na to jakies wytlumaczenie ??? Temperatura powinna byc 90 stopni ???
moj trzyma jakies 93 stopnie cały czas i tez sie szybko nagrzewa troche to dziwne ze jak cieply to mulowqaty sprawdz najpierw vagina błedy potem zrob logi i wrzuc na AKP moze sa jakies odchylenia od normy przejrzyj moze jakis dolot/rury gumowe sa gdzies przetarte lub dziurka i jak jest ziemny to ok ale jak sie to wszystko nagrzeje to sie rozchodzi, sprawdz przepływomierz
moze kiepska odp ale takie zeczy mozesz zawsze zrobic sam
tak z ciekawosci ile zapl za rozrząd bo ja mam 2.5 tdi i mnie kosztował ok 1600zł kom
[ Dodano: 2010-06-18, 22:14 ]
nie moge teraz tego sprawdzi 3.3 ma wiatrak ele. od klimy a wisco do chłodzenia mam racje?
moze kiepska odp ale takie zeczy mozesz zawsze zrobic sam
tak z ciekawosci ile zapl za rozrząd bo ja mam 2.5 tdi i mnie kosztował ok 1600zł kom
[ Dodano: 2010-06-18, 22:14 ]
nie moge teraz tego sprawdzi 3.3 ma wiatrak ele. od klimy a wisco do chłodzenia mam racje?
- czechu20vt
- Forum Audi A8
- Posty: 61
- Rejestracja: 10 sie 2010, 19:49
- Lokalizacja: pomorskie
Witam Panów!
co do wentylatorów chłodnicy (A8 3.3 TDI), to sprawa przedstawia się następująco:
System wentylatorów składa sie z dwóch takowych elementów:
1) wentylator główny i klimatyzacji (po stronie kierowcy), działa permanentnie;
2) elektrowentylator 300W (po stronie pasażera), który załącza się sekwencyjnie w momencie, kiedy temperatura zaczyna przekraczać 90°C;
Czuwa nad tym termostat, który powoduje, iż temperatura oscyluje wokół 90°C.
Jeżeli temperatura Wam wzrasta do ok. 100°C lub o zgrozo wyżej, to przyczyny mogą być trzy:
1) uszkodzony termostat;
2) uszkodzony elektrowentylator (nie kręci);
3) uszkodzony elektroniczny moduł sterujący załączaniem elektrowentylatora.
Ja miałem przypadek opisany w pkt. 3.
Silnik nie powinien pracować w temp. 100°C (prawidłowa jest (86÷90)°C) przez dłuższy czas, bo:
1) przegrzewa się olej, szybciej się starzeje i traci właściwości smarująco-chłodzące;
2) przegrzewają się pierścienie tłoków i może dojść do odkształceń termicznych;
3) przegrzewają się turbosprężarki, a nie mając własciwego chłodzenia zacierają się i ulegają zniszczeniu;
4) przegrzewają sie inne elementy układu tłokowo-korbowego i wtryskowego, przyspieszając zużycie i ew. zmiany struktury fizycznej doprowadzając do uszkodzeń;
Pozdr.
Jaro
co do wentylatorów chłodnicy (A8 3.3 TDI), to sprawa przedstawia się następująco:
System wentylatorów składa sie z dwóch takowych elementów:
1) wentylator główny i klimatyzacji (po stronie kierowcy), działa permanentnie;
2) elektrowentylator 300W (po stronie pasażera), który załącza się sekwencyjnie w momencie, kiedy temperatura zaczyna przekraczać 90°C;
Czuwa nad tym termostat, który powoduje, iż temperatura oscyluje wokół 90°C.
Jeżeli temperatura Wam wzrasta do ok. 100°C lub o zgrozo wyżej, to przyczyny mogą być trzy:
1) uszkodzony termostat;
2) uszkodzony elektrowentylator (nie kręci);
3) uszkodzony elektroniczny moduł sterujący załączaniem elektrowentylatora.
Ja miałem przypadek opisany w pkt. 3.
Silnik nie powinien pracować w temp. 100°C (prawidłowa jest (86÷90)°C) przez dłuższy czas, bo:
1) przegrzewa się olej, szybciej się starzeje i traci właściwości smarująco-chłodzące;
2) przegrzewają się pierścienie tłoków i może dojść do odkształceń termicznych;
3) przegrzewają się turbosprężarki, a nie mając własciwego chłodzenia zacierają się i ulegają zniszczeniu;
4) przegrzewają sie inne elementy układu tłokowo-korbowego i wtryskowego, przyspieszając zużycie i ew. zmiany struktury fizycznej doprowadzając do uszkodzeń;
Pozdr.
Jaro
Jaro
nomalnie miodzio az miło się czytaJaro pisze:System wentylatorów składa sie z dwóch takowych elementów:
1) wentylator główny i klimatyzacji (po stronie kierowcy), działa permanentnie;
2) elektrowentylator 300W (po stronie pasażera), który załącza się sekwencyjnie w momencie, kiedy temperatura zaczyna przekraczać 90°C;
Czuwa nad tym termostat, który powoduje, iż temperatura oscyluje wokół 90°C.
Jeżeli temperatura Wam wzrasta do ok. 100°C lub o zgrozo wyżej, to przyczyny mogą być trzy:
1) uszkodzony termostat;
2) uszkodzony elektrowentylator (nie kręci);
3) uszkodzony elektroniczny moduł sterujący załączaniem elektrowentylatora.
Ja miałem przypadek opisany w pkt. 3.
Silnik nie powinien pracować w temp. 100°C (prawidłowa jest (86÷90)°C) przez dłuższy czas, bo:
1) przegrzewa się olej, szybciej się starzeje i traci właściwości smarująco-chłodzące;
2) przegrzewają się pierścienie tłoków i może dojść do odkształceń termicznych;
3) przegrzewają się turbosprężarki, a nie mając własciwego chłodzenia zacierają się i ulegają zniszczeniu;
4) przegrzewają sie inne elementy układu tłokowo-korbowego i wtryskowego, przyspieszając zużycie i ew. zmiany struktury fizycznej doprowadzając do uszkodzeń;
ludzie nie zdają sobie sprawy co zła temp. robi w silniku - w sumie to sam nie wiedziałem haha
javascript:em('czechu20vt, ')czechu20vt pisze:witam mam podobny problem z temperaturą czasami skoczy mi na ponad 100 stopni ale nie zawsze zauważyłem ze wiatrak się nie włącza i o co chodzi
Dołączył: Wczoraj 19:49
Czy leci z nami pilot :?:
Jak tak się człowiek napatrzy… I jak to się w nocy przyśni...
AUDI A8
AUDI A8
- czechu20vt
- Forum Audi A8
- Posty: 61
- Rejestracja: 10 sie 2010, 19:49
- Lokalizacja: pomorskie
U mnie dzis na odcinku 50 km wskazówka temperatury pokazała 82 stopnie.Nigdy nie miałem takiego przypadku.A wiec jadac pokazuje sie mi 80- 82 st.Jak stane na swiatłach temperatura wraca do 90 stopni.Czy moze to byc juz walniety termostat czy cos innego?Nic sie mi nie przegrzewa tylko w czasie jazdy opada do 80 st.Co to moze byc Waszym zdaniem?