![]() |
![]() |
![]() |
[D2 99 2.8PB/LPG ] Falowanie obrotów na LPG na Drive
- bazzzyl
- Super Klubowicz
- Posty: 486
- Rejestracja: 03 sty 2014, 18:13
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1999
- Silnik: V6 2.8
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Niunia
- Lokalizacja: Warszawa
[D2 99 2.8PB/LPG ] Falowanie obrotów na LPG na Drive
Cześć, mam problem z falowaniem obrotów przy załączonym LPG przy postoju na biegu Drive.
Przez kilka sekund po zatrzymaniu obroty są stałe, po czym zaczynają się co raz bardziej bijać, aż zaczyna trząść samochodem.
Silnik ciepły.
Pojechałem na przegląd LPG, zrobili cały przegląd i wymienili świece (Denso K20TT) oraz przewody zapłonowe (NGK) ale niestety nic to nie pomogło.
Podczas jazdy na LPG nic się nie dzieje, silnik chodzi równo i równo przyspiesza.
Na benzynie również wszystko chodzi OK...
Przez kilka sekund po zatrzymaniu obroty są stałe, po czym zaczynają się co raz bardziej bijać, aż zaczyna trząść samochodem.
Silnik ciepły.
Pojechałem na przegląd LPG, zrobili cały przegląd i wymienili świece (Denso K20TT) oraz przewody zapłonowe (NGK) ale niestety nic to nie pomogło.
Podczas jazdy na LPG nic się nie dzieje, silnik chodzi równo i równo przyspiesza.
Na benzynie również wszystko chodzi OK...
U mnie było podobnie aczkolwiek tylko na zimnym, tzn. telepał się w momencie przełączania na gaz i minimalnie falowały obroty, do osiągnięcia jakichś 70-80st. Po złapaniu 90st wszystko ustępowało. Wszystko wyjaśniło się gdy wymieniałem filtry gazy. Jeden z filtrów ciekłych-tych przy reduktorze pozbawiony był oringu, przez to wogule nie filtrował i cały syf szedł na ten drugi filtr-lotny, który po jakimś czasie od nadmiaru zanieszczyszczeń zrobił się niedrożny. Poprostu nie podawał odpowiedniej ilości gazu do wtrysków i przez to właśnie się dławił. Po wymianie spokój z telepaniem. U Ciebie jeśli piszesz, że na ciepłym to może wtryski już zawalone, a pod kompa podłączali Ci instalkę?
Re: Falowanie obrotów na LPG na Drive
Nieprawidłowy skład mieszanki paliwowej. Albo go zalewa albo ma za ubogą dawkę. Częsty objaw np przy instalacjach mieszalnikowych. Np. w Mojej A4 tak się dzieje po ostrej jeździe jak się zatrzymam zaczyna falować a po chwili się stabilizuje. W moim przypadku jest za bogata na wolnej chwili sobie ustawie.bazzzyl pisze:Cześć, mam problem z falowaniem obrotów przy załączonym LPG przy postoju na biegu Drive.
Takie objawy może też powodować zapchany filtr powietrza. Ale podejrzewam że u Ciebie listwy wtryskowe już mówią "dziękujemy za miłą współpracę"
to ze maja rok to malo wazne, raczej ile na nich jest przejechane KM...??Wtryskiwacze to te niebieskie OMVL, rok mają.
ja raz przez rok moja A4 zrobilem ponad 50kkm na Valtekach

polecam zestawy naprawcze i samu regenerowac...pare chwil zabawy a ile sie zaoszczedzi


to nie jest zwykły napęd...to
- bazzzyl
- Super Klubowicz
- Posty: 486
- Rejestracja: 03 sty 2014, 18:13
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1999
- Silnik: V6 2.8
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Niunia
- Lokalizacja: Warszawa
Trudno mi powiedzieć ile zrobiły km, to scheda po poprzednim właścicielu.
Paliwko leję najczęściej na BP.
We wtorek wybieram się znowu do gazownika.
Przy okazji tak się zastanawiam, czy by może nie spróbować odłączyć akumulatora i zobaczyć, co się będzie działo...
Ogólnie to zastanawiam się, czy by nie zmodyfikować trochę tej instalacji.
Jakie rozsądny wtryski możecie polecić?
Paliwko leję najczęściej na BP.
We wtorek wybieram się znowu do gazownika.
Przy okazji tak się zastanawiam, czy by może nie spróbować odłączyć akumulatora i zobaczyć, co się będzie działo...
Ogólnie to zastanawiam się, czy by nie zmodyfikować trochę tej instalacji.
Jakie rozsądny wtryski możecie polecić?
A nie masz przypadkiem jakoś dziwnie wpiętej instalacji? Miałem podobnie tylko u mnie szarpania występowały na lpg w zakresie blisko 2000 obr/min. Po wyczyszczeniu listwy wtryskowej deczko pomogło ale co się potem okazało to utitrał się kabelek od sondy lambda który pobiera sobie sygnał do instalacji gazolu.