części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 94 4.2PB/LPG ] Znak OT na kole pasowym a 1-tłok

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 30 mar 2014, 18:49

marekp750 pisze:Chociaż z tym biegiem jałowym to często wyciągnięte łańcuszki napędu wałka rozrządu.
Jak sprawdzić luz na łańcuszkach

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 30 mar 2014, 19:00

Bez ściągania dekli się nie obejdzie.

Po ściągnięciu dekli.

Klucz 27 na śrubę mocującą koło pasowe.
Kręcimy wałem tak by ustawić największy luz na łańcuszkach.
Krzywki powodują (sprężyny zaworowe), że często one napinają łańcuszek na górze,
patrzymy a on ładnie napięty (a na dole luźny).

Pokręcić wałem co 45 st i patrzeć na napięcie.

Już kilka silników widziałem bez dekli i do tej pory wszystkie (mówimy o ABZ'to podobnych)
miały luźne łańcuszki (bardziej lub mniej, w większości bardziej).

Jak zakładasz nowe to prawie napięte są jak struna.

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 30 mar 2014, 19:17

dekle mam ściągnięte i jak ruszałem łańcuchem to miał spory luz, a przy okazji szukam powodu nie równiej pracy na jałowym. Żeby je wymienić trzeba wyciągać wałki ??

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 30 mar 2014, 19:22

Niestety tak.

Czyli rozpinanie rozrządu, odkręcanie tylnych obudów paska, odkręcanie wałków, odpowiednie ich ustawienie względem siebie przy zakładaniu nowych łańcuszków. Trochę roboty jest.

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 31 mar 2014, 11:55

A taki mały dylemat mam odkręciłem koło zębate od wałka rozrządu i nie zaznaczyłem na wałku jak było założone bo myślałem że jest na klinie . Jak teraz ustawić te koło zębate niżej zamieszczam fotkę poglądową z jakiegoś silnika ABZ Obrazek

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 31 mar 2014, 13:17

Są dwie metody (oba kółka w nich trzeba poluzować):

1. na blokady z tyłu
2. na znaki na kołach zębatych napędu wałków (trzeba ściągać dekle).

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 31 mar 2014, 13:31

Ok, dekle są ściągnięte . Czyli zapinam blokady ustawiam znak na pasowym zakładam koła zębate pasek na luźno dokręcam napinacz i dociągam koła zębate na wałkach rozrządu .

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 03 kwie 2014, 22:37

Mam problem chłopaki,rozrząd ściągnięty na podstawie zgrania wałków rozrządu ale nie zgrywa mi się koło pasowe z punktami na wałkach na zębatkach. Mam blokady , wałki stoją jak powinny, teraz korbowód znak ot kompletnie nie pasuje do znaków na wałkach , obracałem korbowodem już kilka razy i nic (po prostu się nie zgrywa). Może ktoś koło pasowe źle założył . Na kole zamachowym nie widzę żadnych znaków . Jak w tym przypadku ustawić rozrząd żeby nie było przesunięcia nawet o ząbek. Za kołem pasowym którego nie mogę odkręcić i nie wiem jak zblokować jest jakiś znak na zębatym?
Proszę o Pomoc :(

tom3yn
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 6
Rejestracja: 05 sie 2013, 09:07
Lokalizacja: wadowice

znak na kole zamachowym

Post autor: tom3yn » 03 kwie 2014, 23:28

jak podniesiesz autko do góry i wczołgasz się pod niego to na kole zamachowym w jednym miejscu powinien wystawać taki bolec zobaczysz go przez otwór pomiędzy skrzynią a silnikiem centralnie na dole (tam przykręca się jedną śrubę od misy olejowej i na skrzyni jest taka mała wypustka powinna się pokrywać z bolcem z koła ciężko to zauważyć jak nie masz wprawy ale powinno ci się udać jakby co to pisz to zrobię foto jak to u mnie wygląda i podeślę

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 04 kwie 2014, 07:02

W tym wątku dnia 20.III.2014 umieściłem przecież zdjęcie znaków na kole i opisałem ja do tego dojść by zobaczyć.

Poszukaj posta wcześniej, na stronie 2

Zdjęcie wkleję jeszcze raz:

Znaki na kole "zamachowym" a punkt OT

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 04 kwie 2014, 07:23

Dzięki chłopaki ale tak jak napisałem na zamachowym nie mam znaku czyli bolca , ten znak na obudowie jest w otworze po stronie kierowcy lecz brakuje mi bolca na zamachowym. I macie jakiś sposób na pasowe koło żeby odkręcić??

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 04 kwie 2014, 07:36

Kręciłeś pomału wałem (dwie osoby potrzebne, jedna kręci wałem, druga patrzy)?

Jeżeli na kole pasowym masz ustawione OT a w "okienku" nie widać bolca to znaczy, że
masz przekręcone koło pasowe. Nie możesz brać tego koła pod uwagę jeżeli
chodzi o ustawienie rozrządu.

Łatwo przeoczyć tego bolca jak się kręci wałem ponieważ mały ruch na wale
powoduje spore przesunięcie na obwodzie koła zamachowego.


Koła pasowego nie da się źle przykręcić (jeżeli chodzi o ustawienie) ma klin.

Koło pasowe jest dowalone od 350Nm do 450Nm. Więc dobry klucz i blokada.
Fachowa blokada idzie na koło pasowe. Można też zablokowac koło zamachowe.

Odkręcenie koła pasowego nic Ci nie da (chyba, że masz drugie i chcesz podmienić).

SZUKAJ BOLCA NA KOLE ZAMACHOWYM, procedura opisana wyżej

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 04 kwie 2014, 07:51

no powoli się zbieram i idę szukać bolca hehe. Lecz wczoraj go szukałem i nie za bardzo mogłem znaleźć na kole .

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 04 kwie 2014, 07:56

Za dużo to przez tę dziurę na dole to nie widać. Zaledwie kilka zębów koła zamachowego.
Potrzebne 2 osoby, jedna kręci druga patrzy (dobra lampka).

Jeżeli sam chcesz kręcić i wchodzić pod auto i wychodzić by kręcić to nie trafisz...

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 04 kwie 2014, 08:02

w najgorszym przypadku znalazł się jakiś inteligent i próbował zablokować koło zamachowe opierając jakiś śrubokręt o ten bolec i ułamał. Ale wtedy będzie jakiś skrawek po złamaniu

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl