Jak sprawdzić luz na łańcuszkachmarekp750 pisze:Chociaż z tym biegiem jałowym to często wyciągnięte łańcuszki napędu wałka rozrządu.
[D2 94 4.2PB/LPG ] Znak OT na kole pasowym a 1-tłok
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
Bez ściągania dekli się nie obejdzie.
Po ściągnięciu dekli.
Klucz 27 na śrubę mocującą koło pasowe.
Kręcimy wałem tak by ustawić największy luz na łańcuszkach.
Krzywki powodują (sprężyny zaworowe), że często one napinają łańcuszek na górze,
patrzymy a on ładnie napięty (a na dole luźny).
Pokręcić wałem co 45 st i patrzeć na napięcie.
Już kilka silników widziałem bez dekli i do tej pory wszystkie (mówimy o ABZ'to podobnych)
miały luźne łańcuszki (bardziej lub mniej, w większości bardziej).
Jak zakładasz nowe to prawie napięte są jak struna.
Po ściągnięciu dekli.
Klucz 27 na śrubę mocującą koło pasowe.
Kręcimy wałem tak by ustawić największy luz na łańcuszkach.
Krzywki powodują (sprężyny zaworowe), że często one napinają łańcuszek na górze,
patrzymy a on ładnie napięty (a na dole luźny).
Pokręcić wałem co 45 st i patrzeć na napięcie.
Już kilka silników widziałem bez dekli i do tej pory wszystkie (mówimy o ABZ'to podobnych)
miały luźne łańcuszki (bardziej lub mniej, w większości bardziej).
Jak zakładasz nowe to prawie napięte są jak struna.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
Mam problem chłopaki,rozrząd ściągnięty na podstawie zgrania wałków rozrządu ale nie zgrywa mi się koło pasowe z punktami na wałkach na zębatkach. Mam blokady , wałki stoją jak powinny, teraz korbowód znak ot kompletnie nie pasuje do znaków na wałkach , obracałem korbowodem już kilka razy i nic (po prostu się nie zgrywa). Może ktoś koło pasowe źle założył . Na kole zamachowym nie widzę żadnych znaków . Jak w tym przypadku ustawić rozrząd żeby nie było przesunięcia nawet o ząbek. Za kołem pasowym którego nie mogę odkręcić i nie wiem jak zblokować jest jakiś znak na zębatym?
Proszę o Pomoc
Proszę o Pomoc
znak na kole zamachowym
jak podniesiesz autko do góry i wczołgasz się pod niego to na kole zamachowym w jednym miejscu powinien wystawać taki bolec zobaczysz go przez otwór pomiędzy skrzynią a silnikiem centralnie na dole (tam przykręca się jedną śrubę od misy olejowej i na skrzyni jest taka mała wypustka powinna się pokrywać z bolcem z koła ciężko to zauważyć jak nie masz wprawy ale powinno ci się udać jakby co to pisz to zrobię foto jak to u mnie wygląda i podeślę
W tym wątku dnia 20.III.2014 umieściłem przecież zdjęcie znaków na kole i opisałem ja do tego dojść by zobaczyć.
Poszukaj posta wcześniej, na stronie 2
Zdjęcie wkleję jeszcze raz:
Znaki na kole "zamachowym" a punkt OT
Poszukaj posta wcześniej, na stronie 2
Zdjęcie wkleję jeszcze raz:
Znaki na kole "zamachowym" a punkt OT
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
Kręciłeś pomału wałem (dwie osoby potrzebne, jedna kręci wałem, druga patrzy)?
Jeżeli na kole pasowym masz ustawione OT a w "okienku" nie widać bolca to znaczy, że
masz przekręcone koło pasowe. Nie możesz brać tego koła pod uwagę jeżeli
chodzi o ustawienie rozrządu.
Łatwo przeoczyć tego bolca jak się kręci wałem ponieważ mały ruch na wale
powoduje spore przesunięcie na obwodzie koła zamachowego.
Koła pasowego nie da się źle przykręcić (jeżeli chodzi o ustawienie) ma klin.
Koło pasowe jest dowalone od 350Nm do 450Nm. Więc dobry klucz i blokada.
Fachowa blokada idzie na koło pasowe. Można też zablokowac koło zamachowe.
Odkręcenie koła pasowego nic Ci nie da (chyba, że masz drugie i chcesz podmienić).
SZUKAJ BOLCA NA KOLE ZAMACHOWYM, procedura opisana wyżej
Jeżeli na kole pasowym masz ustawione OT a w "okienku" nie widać bolca to znaczy, że
masz przekręcone koło pasowe. Nie możesz brać tego koła pod uwagę jeżeli
chodzi o ustawienie rozrządu.
Łatwo przeoczyć tego bolca jak się kręci wałem ponieważ mały ruch na wale
powoduje spore przesunięcie na obwodzie koła zamachowego.
Koła pasowego nie da się źle przykręcić (jeżeli chodzi o ustawienie) ma klin.
Koło pasowe jest dowalone od 350Nm do 450Nm. Więc dobry klucz i blokada.
Fachowa blokada idzie na koło pasowe. Można też zablokowac koło zamachowe.
Odkręcenie koła pasowego nic Ci nie da (chyba, że masz drugie i chcesz podmienić).
SZUKAJ BOLCA NA KOLE ZAMACHOWYM, procedura opisana wyżej
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin