![]() |
![]() |
![]() |
[D2 95 2.8PB/LPG ] Nie działające elementy wyposażenia
[D2 95 2.8PB/LPG ] Nie działające elementy wyposażenia
Panowie, potrzebuję konkretnych informacji na temat instalacji elektrycznej samochodu.
Kupiłem A8 D2 z silnikiem 2.8 o oznaczeniu AAH, która miała uszkodzony silnik - do końca wszystko w niej działało oprócz rozrusznika. Po zamontowaniu nowego silnika i zalaniu go płynami przyszedł czas na pierwsze odpalenie, jako, że rozrusznik ze stacyjki nie kręcił odpaliłem ją na krótko i zagadała ale parę rzeczy nie działa a mianowicie :
- obrotomierz jedzie do 8 tys obrotów i tak zostaje, po prostu nie działa
- światła mijania - xenonowe nie włączają się
- spryskiwacze szyby nie włączają się
- webasto nie włącza się
- no i ten nieszczęsny rozrusznik
Żeby tego było mało dziś podczas jazdy przestały działać kierunki i światła przeciwmgłowe, a pozycje świeciły.
Teraz mam do was pytanie, czy w a8 jest jakiś moduł/sterownik który odpowiada za te rzeczy i którędy poprowadzona jest wiązka ta co zaczyna się przy przednim pasie i wchodzi gdzieś w błotnik, gdzie ona dalej idzie i gdzie jest rozprowadzona ? Ewentualnie gdzie szukać przyczyny ?
Dodam, że samochód stał tylko ok 2tyg z niesprawnym silnikiem, ale obawiam się, że gdzieś mogły dostać się jakieś gryzonie i zrobić sobie ucztę z wiązki kabli.
Liczę na jakieś porady.
Kupiłem A8 D2 z silnikiem 2.8 o oznaczeniu AAH, która miała uszkodzony silnik - do końca wszystko w niej działało oprócz rozrusznika. Po zamontowaniu nowego silnika i zalaniu go płynami przyszedł czas na pierwsze odpalenie, jako, że rozrusznik ze stacyjki nie kręcił odpaliłem ją na krótko i zagadała ale parę rzeczy nie działa a mianowicie :
- obrotomierz jedzie do 8 tys obrotów i tak zostaje, po prostu nie działa
- światła mijania - xenonowe nie włączają się
- spryskiwacze szyby nie włączają się
- webasto nie włącza się
- no i ten nieszczęsny rozrusznik
Żeby tego było mało dziś podczas jazdy przestały działać kierunki i światła przeciwmgłowe, a pozycje świeciły.
Teraz mam do was pytanie, czy w a8 jest jakiś moduł/sterownik który odpowiada za te rzeczy i którędy poprowadzona jest wiązka ta co zaczyna się przy przednim pasie i wchodzi gdzieś w błotnik, gdzie ona dalej idzie i gdzie jest rozprowadzona ? Ewentualnie gdzie szukać przyczyny ?
Dodam, że samochód stał tylko ok 2tyg z niesprawnym silnikiem, ale obawiam się, że gdzieś mogły dostać się jakieś gryzonie i zrobić sobie ucztę z wiązki kabli.
Liczę na jakieś porady.
Re: Nie działające elementy wyposażenia
na pierwsze: ktoś najwyraźniej rozbierał licznik i skrzywi iglice i się zblokowałDamian921221 pisze: - obrotomierz jedzie do 8 tys obrotów i tak zostaje, po prostu nie działa
- spryskiwacze szyby nie włączają się
Na drugie: wyciągnij kierunek od strony pasażera i zobaczysz zbiorniczek od spryskiwaczy. W głębi za lampą jest kostka idąca do pompki od sprysków. Wyciągnij ją i sprawdź czy jest napięcie podczas załączania spryskiwaczy. Jeśli nie ma to szukaj w bezpiecznikach.
Są 4 przyczyny, dźwignia, bezpiecznik, kable i pompka.
Jeśli okaże się że napięcie dochodzi to winą może być zaśniedziały styk lub pompa odmówiła posłuszeństwa.
Jeśli nie będzie napięcia to do sprawdzenia jest bezpiecznik, dźwignia i instalacja.
Podłączony komputer, żadnych błędów bo za czujnikiem ABSu w lewym kole ale to nie ma nic do rzeczy, co do bezpieczników wszystkie sprawne, te koło nóg pasażera te 2 pod maską przy komputerze i te w bagażniku również, obrotomierz normalnie się podnosi i opuszcza tylko po odpaleniu staje na 8tys i tak stoi, zgaszę silnik to opada.
Do świateł ani do pompki prąd nie dochodzi ale jak daje na krótko kabel przy przełączniku od świateł to światła się zapalają ale świecą niezależnie czy jest włączony zapłon czy nie.
uszek, kostka stacyjki sprawna, też ją obstawiałem ale normalnie daje prąd i dając kabel od niej do rozrusznika samochód zapala.
ernesto, samochód kupiłem od mojego teścia, jeździłem nim nie raz i wiem, że do końca wszystko działało. Samochód się popsuł, silnik po prostu klęknął a on nie miał czasu go robić i stała 2 tyg aż kupił drugą a8 tą odkupiłem ja przełożyłem silnik i zaczeły się takie cyrki pomimo tego, że silnik chodzi idealnie.
Instalację przejrzę i chciałbym zrobić to dokładnie tylko nie chciałbym rozbierać pół samochodu aby odnaleźć wiązkę którędy idzie
Więc, moje pytanie jest następujące którędy przebiega wiązka i czy w tej jednej wiązce są wszystkie kable od wyżej wymienionych rzeczy ? Ewentualnie czy odpowiada jakiś sterownik za to - bo ja owego nie znalazłem.
Do świateł ani do pompki prąd nie dochodzi ale jak daje na krótko kabel przy przełączniku od świateł to światła się zapalają ale świecą niezależnie czy jest włączony zapłon czy nie.
uszek, kostka stacyjki sprawna, też ją obstawiałem ale normalnie daje prąd i dając kabel od niej do rozrusznika samochód zapala.
ernesto, samochód kupiłem od mojego teścia, jeździłem nim nie raz i wiem, że do końca wszystko działało. Samochód się popsuł, silnik po prostu klęknął a on nie miał czasu go robić i stała 2 tyg aż kupił drugą a8 tą odkupiłem ja przełożyłem silnik i zaczeły się takie cyrki pomimo tego, że silnik chodzi idealnie.
Instalację przejrzę i chciałbym zrobić to dokładnie tylko nie chciałbym rozbierać pół samochodu aby odnaleźć wiązkę którędy idzie

Damian921221, skoro przekładałeś motorownie to możliwe że coś się zruszyło w wiązkach. Co do tych spryskiwaczy to mogło się to zrobić podczas przekładki.
Hmm a może coś z masą jest nie tak. Nie ma dobrego przepływu. Skoro sam przekładałeś to szukaj w tych miejscach gdzie było grzebane. Obejrzyj dokładnie komorę czy nie ma po nadszarpywanych przewodów, luźnych kostek itp.
Hmm a może coś z masą jest nie tak. Nie ma dobrego przepływu. Skoro sam przekładałeś to szukaj w tych miejscach gdzie było grzebane. Obejrzyj dokładnie komorę czy nie ma po nadszarpywanych przewodów, luźnych kostek itp.
Przestawiona wskazówka, ktoś grzebał w licznikuDamian921221 pisze:Podłączony komputer, żadnych błędów bo za czujnikiem ABSu w lewym kole ale to nie ma nic do rzeczy, co do bezpieczników wszystkie sprawne, te koło nóg pasażera te 2 pod maską przy komputerze i te w bagażniku również, obrotomierz normalnie się podnosi i opuszcza tylko po odpaleniu staje na 8tys i tak stoi, zgaszę silnik to opada.
Czyli uszkodzony kabel od stacyjki? a może przekażnik?(nie wiem czy ejst)Damian921221 pisze:uszek, kostka stacyjki sprawna, też ją obstawiałem ale normalnie daje prąd i dając kabel od niej do rozrusznika samochód zapala.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 41
- Rejestracja: 19 maja 2011, 13:37
- Lokalizacja: Warszawa
ernesto, dzięki za jakiś trop - też myślałem o tych połączeniach przy podłużnicach ale wygląda solidnie, mimo to rozbiorę to wszystko, wyczyszczę i na nowo poskładam 
Komorę oglądałem już ze 2 razy, każdą kostkę jedna po drugiej sprawdzałem, tam jest wszystko git.
adrian949, dzięki kolego ! posprawdzam połączenia tak dla pewności.
uszek, zrozum ! Nikt w liczniku nie grzebał a obrotomierz działał do końca, więc jeżeli nie masz nic sensownego do napisania to nie nabijaj postów, albo przynajmniej czytaj ze zrozumieniem.
piotrek1980, jak już wyżej pisałem posprawdzam, nie mam innego wyjścia aczkolwiek wydaje mi się, że rozrusznik by nie kręcił gdyby był "słaby" plus albo minus

Komorę oglądałem już ze 2 razy, każdą kostkę jedna po drugiej sprawdzałem, tam jest wszystko git.
adrian949, dzięki kolego ! posprawdzam połączenia tak dla pewności.
uszek, zrozum ! Nikt w liczniku nie grzebał a obrotomierz działał do końca, więc jeżeli nie masz nic sensownego do napisania to nie nabijaj postów, albo przynajmniej czytaj ze zrozumieniem.
Uszkodzony jest gdzieś po drodze kabel między stacyjką a rozrusznikiem.uszek pisze:Czyli uszkodzony kabel od stacyjki? a może przekażnik?(nie wiem czy ejst)
piotrek1980, jak już wyżej pisałem posprawdzam, nie mam innego wyjścia aczkolwiek wydaje mi się, że rozrusznik by nie kręcił gdyby był "słaby" plus albo minus

Jak jestes taki mądry i wszechwiedzący to po co sie pytasz i prosisz o rade?Damian921221 pisze:uszek, zrozum ! Nikt w liczniku nie grzebał a obrotomierz działał do końca, więc jeżeli nie masz nic sensownego do napisania to nie nabijaj postów, albo przynajmniej czytaj ze zrozumieniem.
Kup sobie taki silniczek one czasem padają i takie rzeczy się dzieją. Sa na tym zdjęciu 4 sztuki. Myslę że będziesz wiedział który skoro to sensowne
Ostatnio zmieniony 31 mar 2014, 20:20 przez uszek, łącznie zmieniany 4 razy.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Co do rozrusznika to zapewne załozyles plusowy(cienki) przewod nie tam gdzie trzeba. Rozrusznik ma dwa konektorki, wsówke z przewodem zakłada sie na ten blizej bloku, a pewnie załozyles na ten od zewnatrz bo go widac. No chyba ze nie dokreciłes dobrze masy do bloku silnika albo do nadwozia.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Napiszę dla potomnych i liczę jeszcze na rady 
Więc tak,
- rozrusznik, po drodze od stacyjki do rozrusznika przerwany kabel - dałem nowy i wszystko pięknie działa
- xenony, rozebrałem włącznik i jak się okazało niepotrzebnie bo do kostki od lamp nie dochodził plus po zapłonie na czarno niebieski kabel wszystko naprawione i światła działają
- spryskiwacze, po prostu zdechła pompka prąd po kablach normalnie idzie ale niestety pompka nie startuje ( na krótko też nie gada)
- webasto tu w sumie działa i nie działa - podłączyłem drugi dobrze naładowany aku i wyświetlacz się włączył niby webasto się włączyło ale nie odpaliło pieca może przez plusową temp. i tu pytanie przy jakich temp. webasto powinno się załączyć ?
No i niestety nie udało mi się rozwiązać problemu z obrotomierzem, raz jedzie do 1500 raz do 8000 raz stanie przy 4000 i tu nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny <niewiem>
Może ktoś jest bardziej obeznany i powiem mi skąd obrotomierz szczytuje dane, czy to jest sterownik silnika czy może coś innego ?

Więc tak,
- rozrusznik, po drodze od stacyjki do rozrusznika przerwany kabel - dałem nowy i wszystko pięknie działa
- xenony, rozebrałem włącznik i jak się okazało niepotrzebnie bo do kostki od lamp nie dochodził plus po zapłonie na czarno niebieski kabel wszystko naprawione i światła działają

- spryskiwacze, po prostu zdechła pompka prąd po kablach normalnie idzie ale niestety pompka nie startuje ( na krótko też nie gada)
- webasto tu w sumie działa i nie działa - podłączyłem drugi dobrze naładowany aku i wyświetlacz się włączył niby webasto się włączyło ale nie odpaliło pieca może przez plusową temp. i tu pytanie przy jakich temp. webasto powinno się załączyć ?
No i niestety nie udało mi się rozwiązać problemu z obrotomierzem, raz jedzie do 1500 raz do 8000 raz stanie przy 4000 i tu nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny <niewiem>
Może ktoś jest bardziej obeznany i powiem mi skąd obrotomierz szczytuje dane, czy to jest sterownik silnika czy może coś innego ?