części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 94 4.2PB/LPG ] Wymiana uszczelniaczy zaworowych

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 30 mar 2014, 23:34

Gabriel pisze:Ja wymieniałem ale bez sprężonego powietrza. Normalnie ściskałem sprężynę przyrządem, takim jak z allegro, ale wykonanym na wzór, własnoręcznie. Da się wszystkie wymienić i to czy ciśnieniem, czy przyrządem nie ma znaczenia.
A czym podparłeś zawór żeby nie wpadł do cylindra?
To fajnie że da się wymienic wszystkie

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 31 mar 2014, 00:10

Niczym specjalnym. Tłok do góry i to wszystko.
Robota zdecydowanie dla dwóch osób.

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 31 mar 2014, 07:04

Z doświadczenia wiem, że uszczelniacze to nie wszystko.
Prowadnice zaworów zazwyczaj są zużyte. Taka przypadłość tych silników (ABZ-to podobnych).
Wymiana uszczelniaczy pomoże na jakiś czas, zanim "latający" na boki zawór
ich szybciej nie zużyje.
Robione były już głowice z roczników 95, 97, 98. Wszystkie miały do roboty prowadnice.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 31 mar 2014, 10:49

a pierścienie i powłoka cała nie porysowana :)
bo bywa też tak że odmą motor już dmucha i wtedy już nic nie pomoże :)

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 31 mar 2014, 14:42

Auto przy odpalaniu puści dymek z rury niebieski, tylko wtedy gdy zostało odpalone na 2-5minut i zgaszone i po postoju ok 2-3h znów odpalone wtedy to puszcza dym niebieski z rury.

Auto podczas jazdy czy porannego odpalanie nie puszcza dymu.
Znika mi ok 300ml oleju na 1000km.

Wygląda mi to na uszczelniacze zaworowe, w poprzednim aucie miałem tak samo.

Sprężanie na każdym garnuszku jest prawidłowe. Głowice były remontowane przez poprzedniego właściciela w 2008r mam rachunek.

kmicic-lt
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 25 paź 2011, 16:55
Lokalizacja: 3-miasto/Oslo

Post autor: kmicic-lt » 31 mar 2014, 17:21

karol208 pisze: Znika mi ok 300ml oleju na 1000km.
To nie tak dużo - może trzeba zmienić markę oleju. Gorzej jakby ci literek łykał, ale przecież to też jest dopuszczalne - no ale dla mnie to juz by było za dużo :) . Najgorzej, że puszcza ten niebieski dymek - coś pewnie się dzieje.

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 31 mar 2014, 19:56

kmicic-lt pisze:
To nie tak dużo - może trzeba zmienić markę oleju.
Wymieniłem właśnie na valvoline maxlife 5w40 ale wczesniej na Mobilu PeakLife było to samo tylko że oleju znikało 2x więcej i kapało z silnika.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 31 mar 2014, 20:32

producent nawet mówi o 2-3 krotnym poborze na nowym oleju chwilowo <niewiem>
mój obecny motor nie bierze
poprzedni szkoda gadać
fordy moje nie brały tylko gubiły a tu człowiek nauczył się sprawdzać :)

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 05 cze 2018, 10:27

Jestem po wymianie uszczelniaczy zaworowych. Zawory wydechowe przy położeniu tłoka max w górze wpadały za głęboko i ciężko było wyjąć zabezpieczenia. Dlatego podpierałem powietrzem.
Ssące zawory bez problemu oprą się o tłok.
Wszystkie uszczelniacze da się wymienić oczywiście.


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 06 cze 2018, 11:19 przez karol208, łącznie zmieniany 3 razy.

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 05 cze 2018, 11:15

A sprawdzałeś czy zawory w prowadnicach nie mają luzu? . Jeśli mają to szkoda twojej pracy
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 05 cze 2018, 12:18

pb41ns pisze:A sprawdzałeś czy zawory w prowadnicach nie mają luzu? . Jeśli mają to szkoda twojej pracy
Luz jest ale praktycznie nie wyczuwalny.
A wiadomo że zrobienie głowic to już większa suma. Głowice były robione w 2007r 150tys temu

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 05 cze 2018, 21:44

a uszczelniacze były twarde skostniałe ?

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 05 cze 2018, 23:56

pepi pisze:a uszczelniacze były twarde skostniałe ?
Na lewej glowicy były sztywne na prawej całkiem możliwe. Co dziwne głowice były robione w 2007r obie A na jednej inne uszczelniacze niż na drugiej pod względem twardości oraz producenta.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 06 cze 2018, 05:52

no założyli co mieli

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 06 cze 2018, 10:37

pepi pisze:no założyli co mieli
ewentualnie kase wzięli a nic nie robili na jednej z głowic

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl