części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 95 3.7PB/LPG ] Jakie łożyska i szczotki do alternatora

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 30 mar 2014, 19:42

Obrazek

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 31 mar 2014, 10:44

Już wszystko jasne , koszt 2 łożysk , szczotek i komutatora 61zł

bodzio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 22
Rejestracja: 21 paź 2013, 23:35
Lokalizacja: warszawa

Post autor: bodzio » 31 mar 2014, 18:12

Samemu to zdemontujesz bez problemu.

Na początek umocuj wirnik w jakimś imadle,później duże kombinerki albo coś podobnego i powoli wykruszysz i połamiesz wszystko do gołego wałka ew możesz sobie pomóc małym przecinaczkiem ,przy wyprowadzeniach najlepiej małym śrubokrętem podważ sobie i zgrzew puści druciki na bok i bezpiecznie możesz dłubać. Nowy komutator kosztuje około 30zł nabija sie go praktycznie tak samo jak łożysko ostrożnie i z wyczuciem,zwróć uwagę też na to że nowy pasuje tylko w jednej pozycji a jak go włożysz to już nie zdejmiesz :)
I oczywiście tam gdzie było zgrzane musisz zlutować chyba że posiadasz odpowiednią maszynę do zgrzewania.
Wymieniam to kilka razy w tygodniu i to jest najprostsza metoda :)

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 31 mar 2014, 18:24

w sumie tak jak napisałeś zrobiłem to przed przeczytaniem , przyda się innym :D Bardzo prosta zabawa i za 60 zł zregenerowany altek :)

bodzio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 22
Rejestracja: 21 paź 2013, 23:35
Lokalizacja: warszawa

Post autor: bodzio » 31 mar 2014, 20:05

Przy wymianie warto też wyczyścić oczko na grubym przewodzie przykręcanym do alternatora.
A po skończonej robocie sprawdzić ładowanie pod obciążeniem i bez.
Przy włączonych światłach,klimie,radiu itp nie powinno spaść poniżej 13,8v i nie powinno przekroczyć 14,5v :)

pioteros
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 106
Rejestracja: 21 sie 2015, 21:38
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: pioteros » 29 lis 2016, 23:32

to tak jeszcze raz - dla ABZta 98 rok na przyklad

numer altka 150A - 0 123 520 003, OEM 077903015f

łożyska idą dwa tak ? typ 6203
szczotki BX213, para wystarczy jakie sa w komplecie ? bosch numer 1 127 014 028
komutator bosch numer 1 124 303 007
regulator napiecia 1 197 311 511

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 21 lip 2018, 21:37

Tak informacyjnie, alternator 150A 077903015K 0 123 520 019 z 3.3TDI
łożysko od strony kółka pasowego to 17x52x17 np. FAG 806078
od strony komutatora 6203,
komutator i szczotki jak wyżej.
Four rings to rule them all

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl