części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 97 4.2PB/LPG ] Silnik kuleje, brak mocy, CAT

SenatorS8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 25 gru 2013, 12:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: SenatorS8 » 05 kwie 2014, 00:51

Apophis skad masz te informacje?
A moze rozebrales jednego badz drugiego V8 ABZ-to podobnego i go pomierzyles?

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 05 kwie 2014, 05:59

ja podałem z głowy te parametry
bo każdy motor zwykły ma podobnie :)
tylko te 3 bary mnie zastawiają zazwyczaj bywało 1 bar

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 05 kwie 2014, 09:10

pepi pisze:tylko te 3 bary mnie zastawiają zazwyczaj bywało 1 bar
Pewnie taka sama sytuacja jak z dopuszczalnym zużyciem oleju (1L/1000km), żeby za dużo klientów z reklamacją nie wracało ;-)
Four rings to rule them all

ernesto

Post autor: ernesto » 05 kwie 2014, 11:52

gtfan pisze: Pewnie taka sama sytuacja jak z dopuszczalnym zużyciem oleju (1L/1000km), żeby za dużo klientów z reklamacją nie wracało ;-)
dokładnie, to takie zabezpieczenie koncernów w razie gdyby co. I odpowiedź brzmi przecież mieści się w normach napisanych w instrukcji.

Gość

Post autor: Gość » 05 kwie 2014, 15:30

Czytalem kiedys dawno juz jakas lekturke i bylo tam ladnie o silnikach. V-ki a szczegolnie V8 sa nieco luzniejsze od rzedowych i ma to wynikac z ich specyficznej konstrukcji. Mowa tam byla o amerykanskich slynnych V8 ktore to majac takie "luzne" parametry dozywaja bardzo duzych przebiegow. Dlatego tez konsumpcja oleum w Vkach bywa wieksza jak w R4(choc wiem ze i takie potrafia :) )

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 05 kwie 2014, 15:34

no ale 3 bary to moim zdaniem przepaść
w R4 nie do pomyślenia tyle by było
tam jest 1 bar
Co do brania oleju to audi jest przodownikiem do poprzednich aut to ja nigdy nie dolewałem
nawet moje a6 c5 2,4 brało i ono było po przebiegu 160 tys
i nie tłuczone malowane i nie kręcone :)

dodano
ford też produkuje motory v6/v8
i powiem ci tak moje v6 żadne nie brało oleju nawet po 600tys
tylko wychlapywało ;)
więc ...

SenatorS8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 25 gru 2013, 12:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: SenatorS8 » 05 kwie 2014, 18:09

Apophis to troche podam wiedzy nie wyczytanej ale spraktykowanej zetelnymi pomiarami.
Nasze silniki jak wiadomo to alusil.Efekt jest taki ze praktycznie zadna inna jednostka napedowa wspolczesnie produkowana po taki mprzebiegu nie wylegitymuje sie takim pasowaniem.
Dzis silniki pasuje sie na 4-7 setek jako nowe.Uzywki maja bez problemu po 10-12 a wylopotane i po 20.
U nas rozbierasz silnik i o ile nie jest przytarty to on dalej ma pasowanie 5 setek.
Problem pobierania oleju to wina pierscieni tlokowych ktore oprocz innej geometri dla alusilu nie roznia sie niczym i stad jest ta konsumpcja oleju badz brak kompresji bo pierscienie stanely z braku dostatecznej pracy pierscienia olejowego czytaj dalej nagaru .

Amerykanskie V8 to ja widuje tylko u klientow w motorowkach ( czyli czesto) jednak tam o ile silnik mechanicznie jest tym samym silnikiem co pod maska auta o tyle rozni sie jakoscia wykonania na + (panewki) ,przy czym pasowanie tloka mozna uznac za luzne bo podchodzi pod 10.Jednak olej do pracy tego silnika jest wybitnie gesty bo 25W-40 a wymiana po max 100 motH w przeliczeniu na auto to daje 10 tys km.Tutaj konsumpcji oleju sie nie odnotowuje

piotrek1980
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 41
Rejestracja: 19 maja 2011, 13:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: piotrek1980 » 05 kwie 2014, 20:01

A może zalać mu ceramizer?

Awatar użytkownika
labas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 843
Rejestracja: 15 maja 2009, 09:56
Lokalizacja: Pieniny

Post autor: labas » 05 kwie 2014, 20:32

piotrek1980 pisze:A może zalać mu ceramizer?
Przynajmniej trzy opakowania.

piotrek1980
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 41
Rejestracja: 19 maja 2011, 13:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: piotrek1980 » 06 kwie 2014, 00:22

...
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2014, 21:57 przez piotrek1980, łącznie zmieniany 1 raz.

ernesto

Post autor: ernesto » 06 kwie 2014, 00:47

piotrek1980, Wystarczy że wypniesz kostki przy modułach lub przy cewkach zapłonowych. Bezpiecznik też jest sposób. Bo jak tylko wykręcisz świece a nie odetniesz mu całkowicie zasilania to odpali. Nawet na 4 cylindrach da rade odpalić :)
Nie musisz wykręcać wszystkich świeczek. Ale jak chcesz to możesz to zrobić dla pewności i zrobić próbę olejową na każdym baniaku.

Skupmy się na tym jednym. Odcinasz dopływ paliwa lub iskry. Wykręcasz świecę na tym cylindrze który Cię interesuje. Mierzysz ciśnienie i notujesz na kartce. Następnie naciągasz w strzykawkę oleju i zapodajesz do cylindra. Odczekujesz parę sekund by olej rozprowadził się po tłoku i mierzysz jeszcze raz. Jeśli wzrośnie to jest problem z pierścieniami. Jeśli będzie zbliżone lub takie samo to może być problem z uszczelnieniami w głowicy czyli zawory, gumki zaworowe, prowadnice.

Jeśli skoczy Ciśnienie to nie stresuj się od razu remontem. Mogło po prostu przypiec pierścienie. Zrobił się nagar i przypiekło. Ja zrobiłem tak. Powykręcałem wszystkie świece, spuściłem olej i przez weekend aplikowałem na w tłoki naftę. Będzie spływać ale potem robisz dolewkę. Mój wypił kilka flaszek, już nie pamiętam ile. Następnie strzykawką i wężykiem starałem się wyciągnąć z komory spalania jak najwięcej nafty. Zalałem nowy olej, nowy filtr i próba kompresji raz jeszcze. U mnie skoczyło, pierścienie odpuściły. Oczywiście przez dobre kilkanaście minut dymił na biało jak szalony bo wypalał naftę. Ale potem wróciło do normy. Nafta nie raz ratowała życie. W moim przypadku motor który wkładałem pomimo iż miał przebieg niespełna 100tyś to stał nieodpalany nie wiadomo ile czasy. Dlatego takie cyrki się stały.

Warto spróbować. Jeśli natomiast próba olejowa wyjdzie taka sama jak przed to niestety trzeba pomyśleć nad zdejmowaniem czapki. Miejmy nadzieje że pomoże

piotrek1980
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 41
Rejestracja: 19 maja 2011, 13:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: piotrek1980 » 06 kwie 2014, 01:01

...
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2014, 21:57 przez piotrek1980, łącznie zmieniany 1 raz.

ernesto

Post autor: ernesto » 06 kwie 2014, 01:10

Płukanki nie polecam. Podstawą jest regularna zmiana oleju. Raz w życiu zastosowałem płukankę i potem rozbierałem cały motor bo rozszczelnił się wszędzie gdzie tylko mógł. Ceramizer tu raczej nie pomoże. A nawet jak by miał mu pomóc to po bardzo długim czasie. Ceramizer jest dobry jako dodatek przy wymianach oleju. Ale jeśli silnik jest w dobrej kondycji to świeży olej jest podstawą i kluczem do szczęśliwego życia serduszka.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 06 kwie 2014, 09:21

ernesto pisze:Nie musisz wykręcać wszystkich świeczek.
-podstawowy błąd pomiarowy
rozrusznik ma dobrze obracać motor nie ma ciężko ?
silnik będzie się tak samo obracał jaz bez świec ?

ernesto

Post autor: ernesto » 06 kwie 2014, 10:46

pepi, fakt masz rację ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl