nikoa4 pisze:No jak z kat ,ktos juz tu pisal ze ecu obniza z 30% mocy.
Tak czy siak bede musial wymienic prawa paduche,a jesli nie odczuje wiecej mocy,to lipa
34 lata i wierzy w św. Mikołaja
Może być poduszka do wymiany a może po prostu wtyczka lub przewód nie łączy. A ponieważ poduszki reagują na ruchy silnika to aby nie przenosiło się to na ramę sterownik silnika ogranicza moc generowaną przez silnik. Sprawdź połączenia przy poduszkach, dojście do nich jest paskudne. Jeśli jest ok, to albo wymiana poduszek (droższa opcja, ale bardziej profesjonalna) albo wstaw rezystor który wprowadzając opór w obwodzie będzie imitował opór cewki poduszki (tańsza wersja, amatorska, może objawiać się większymi drganiami odczuwalnymi w kabinie). Ewentualnie zastosować coś po środku: wstawienie rezystora i wymiana poduszek na np. poliuretanowe.nikoa4 pisze:No jak z kat ,ktos juz tu pisal ze ecu obniza z 30% mocy.
jak sie nie myle chodzilo o wspornik mometu?Tak czy siak bede musial wymienic prawa paduche,a jesli nie odczuje wiecej mocy,to lipa
do tego jeszcze pokazuje blad prawej poduchy,ale sporadyczny
Skąd takie stwierdzenie?pebo pisze: A ponieważ poduszki reagują na ruchy silnika to aby nie przenosiło się to na ramę sterownik silnika ogranicza moc generowaną przez silnik.
Może i zasłyszane, ale u mnie tak było. Może to dotyczy tylko wersji USA (bo mam taką), ale po naprawie przetartego przewodu auto jest wyraźnie żwawsze i chwilowe zużycie paliwa też jest nieco wyższe. Nie przy wszystkich usterkach zapala się kontrolka check (chociażby właśnie przy poduszkach). Drgania i tak są przenoszone, masz rację, ale kiedy bardziej zdecydowanie naciskasz pedał przśpieszenia to 8 garów generuje pewien moment obrotowy przeciwny do ruchu obrotowego wału korbowego (siły i masy bezwładności) i zanim silnik osiągnie zamierzoną prędkość obrotową, następuje wychylenie całej jednostki (silnika) właśnie w przeciwnym kierunku do obrotów wału. Takie wychylenia nie są pożądane, zatem komputer na czas osiągnięcia właściwych obrotów utwardza poduszkę pod silnikiem (ze strony, na którą następuje wychylenie) co powoduje działanie przeciwstawne do wychylenia silnika - stąd wspornik momentu obrotowego. Ale to podobno zasłyszane...labas pisze:Skąd takie stwierdzenie?pebo pisze: A ponieważ poduszki reagują na ruchy silnika to aby nie przenosiło się to na ramę sterownik silnika ogranicza moc generowaną przez silnik.
Żaden sterownik nie ogranicza mocy, powtarzacie zasłyszaną pierdołę.
Dwa razy miałem uszkodzone poduszki i w żadnym wypadku nie było ograniczenia mocy.
Gdyby sterownik ograniczył moc to na zegarach zaświeciłby się check.
Poza tym to niby Wasze ograniczenie mocy i tak by nic nie dawało, drgania i tak będą przenoszone bez względu na moc.
Da się wykasować, ale jak silnik pracuje i sterownik próbuje ustawić poduszkę, to znów będzie się pojawiać. Albo jedno albo drugie czyli albo uszkodzenie poduszki albo jakaś przerwa na przewodach. Czasami wystarczy sprawdzić wtyczkę i przewody przy wtyczce.nikoa4 pisze:dzisiaj sprawdzilem czy da sie wykasowac blad, 17985 przerwa w obwodzie prawej poduszk.no i na wlaczonym zaplonie da sie wykasowac,ale powraca jak odpale silnik i na pracujacym silniku,nie da sie wykasowac.czyli poduch,a nie kable?
Jeśli założysz opornik (jest na forum, bodajże 820 Ohm) to błąd trzeba wykasować i nie powinien już wracać, chyba że na drugiej poduszce masz taką samą usterkę. Elektrycznie podpięte pod komputer są tylko poduszki boczne silnika, przednia nie.nikoa4 pisze:Wtyczke sprawdzalem,styki czysciutkie.kable na odcinku gdzie sa widoczne ok.
zastanawiam sie czy jak zaloze opornik,taki sam jak na wspornik,to czy przy pracujacym silniku da sie wykasowac?to mialbym pewnosc ze albo 1 albo 2.
Wspornik to prawie to samo co poduszka, ale zwyczajowo tak się to nazywa. A pisząc przednia miałem na myśli tę za chłodnicą, która nie jest sterowana elektrycznie jak te dwie po bokach silnika.nikoa4 pisze:Jak przednia nie,a wspornik to nie poduszka ,wtyczki sa takie same,wiec zaloze taki sam adapter jak na wspornik
Przecież już wszystko opisałeś więc o co pytasz?.... Zadałeś sobie trud spojrzenia zgodnie z opisem?...Zielakgr pisze:P1874 moja A8 złapała taki błąd wydaje mi się, że moc delikatnie spadła oraz mam wyraźne wibracje przy wciśniętym pedałem gazu.
Z tego co znalazłem na forum jest to wina poduszki wspornika momentu obrotowego który znajduje się gdzies po lewej stronie pomiędzy silnikiem a chłodnica patrząc na silnik stojąc przed autem. Wiem też, że można oszukać komputer opornikiem 820 na 0.5 w.
Pytanie mam takie gdzie dokładnie znajduje się ten wspornik i jak dokładnie wyglada ma może ktoś zdjęcie tego elementu
Jeżeli wspornik jest jeszcze ten oryginalny to kostka jest od spodu, od góry kompletnie niewidoczna.Zielakgr pisze:Odnalazłem wspornik lecz nie do chodzi do niego żaden przewód. Wie ktoś może gdzie ten kable wchodzi w ECU albo tam gdzie powienien być?
Tak jak napisałem powyżej nie dochodzi żaden przewód do spornika wie ktoś może grze ten przewód wchodzi do ECUFOSS pisze:Jeżeli wspornik jest jeszcze ten oryginalny to kostka jest od spodu, od góry kompletnie niewidoczna.Zielakgr pisze:Odnalazłem wspornik lecz nie do chodzi do niego żaden przewód. Wie ktoś może gdzie ten kable wchodzi w ECU albo tam gdzie powienien być?