części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] Opinie na temat wymiany oleju w tiptroniku

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 15 paź 2013, 20:39

pepi pisze: w asb nie można zmieniać klasy oleju ma być taki jak był bo to nic nie da a tylko pogorszy
Z silnikiem jest inaczej tutaj jest większe pole do manewru

Ależ proszę nie wprowadzać społeczeństwa w błąd :-)
Oczywiście, że się z tym nie zgodzę i to kategorycznie !!\
Można zmieniać klasę oleju w skrzyni byle spełniała określone przez producenta minimum. Czyli na lepszy zawsze można zmienić - należy zwrócić uwagę, że wiele nowszych jest zgodnych wstecz.
Większość osób (w tym mechaników) nie rozumie zasady, że w olejach też idzie postęp i jak w aucie z przed 10 lat jest napisane ze taki a taki olej do ASB to szukają tylko takiego i już...
A tam chodziło o to, ze minimalnie taki a taki ma być, czyli jak będziemy mieć nowszy który ma lepsze parametry możemy go tankować do takiej skrzyni (dlatego ta skrótowa analogia co do silnika była takim łopatologicznym uproszczeniem bo tam więcej ludzików wie o co kamam :-)
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Awatar użytkownika
danielos8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 472
Rejestracja: 20 sie 2012, 20:09
Lokalizacja: Polska

Post autor: danielos8 » 15 paź 2013, 21:53

colln pisze: Większość osób (w tym mechaników) nie rozumie zasady, że w olejach też idzie postęp i jak w aucie z przed 10 lat jest napisane ze taki a taki olej do ASB to szukają tylko takiego i już...
A tam chodziło o to, ze minimalnie taki a taki ma być, czyli jak będziemy mieć nowszy który ma lepsze parametry możemy go tankować do takiej skrzyni (dlatego ta skrótowa analogia co do silnika była takim łopatologicznym uproszczeniem bo tam więcej ludzików wie o co kamam :-)

Z tym też się zgodze bo większość mechanikow i ludzi zwykłych tak myśli ze nie można nic innego lać ani do skrzyn ani do silnikow i się tego trzymają :D wg mnie to trzeba korzystać z rozwoju technologii i jak sa produkty lepsze to bez problemu można je zastosować :-P
dare to be great

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 16 paź 2013, 08:20

dobra ja odpuszczam :mrgreen:
niech każdy robi jak chce i mu się wydaje że dobrze :-P

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 16 paź 2013, 08:51

pepi pisze:dobra ja odpuszczam :mrgreen:
nie no weź.... no już toż to jak walkower :mrgreen: :mrgreen:
jasne, że każdy może lać co chce tak jak niektórzy do baku leją rzepakowy zamiast ON (no może są nowocześni....)
ale w kwestii skrzyń jest to temat od lat niezrozumiały chyba na wszystkich forach samochodowych więc takich dyskusji będzie jeszcze niezliczona ilość... a jak się zmęczymy to przejdziemy do dyskusji pompować koła powietrzem czy azotem :diabel:
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 16 paź 2013, 09:24

ale po co ?
jak ja robię ludziom to zalecam taką wymianę a jak ktoś chce to mu zrobię jak chce
ostatnio miałem jazdy z pewnym gościem
miałem ubawu co nie miara
kazał mi wymienić olej w asb
i montowałem mu lpg
I stało się panewki zagruchotały w silniku i gość się spierał że to moja wina bo mu wymieniłem olej
no wymieniłem co nie :-P
Jeszcze się obraził na mnie i nic nie zapłacił
jak ktoś chce to zawsze se pretekst znajdzie
dodam że to nie było audi
Jak ktoś lubi i taka jego wola to niech se zaleje tego z pierwszego tłoczenia i teraz nawet filtrowany jest :mrgreen: :mrgreen:
jego auto

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 16 paź 2013, 09:30

Oj mądrali i cwaniaczków to u nas nie brakuje - przyjadą na wymianę żarówki a na drugi dzień że silniczek w lampie nie działa i to oczywiście wina tego co wymieniał żarówkę :mrgreen:
Co do skrzyń tacy jak my co trafiają na takie forum wymienią po wyczytaniu postów i po własnych intencjach w taki sposób jak uznają za stosowny czyli jak z przysłowiową pościelą jak sobie po............
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

marcin1122333
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 79
Rejestracja: 17 lip 2013, 08:42
Lokalizacja: radomsko

Post autor: marcin1122333 » 15 kwie 2014, 18:47

ja dziś się przelamalem i pomimo ze skrzynia pracuje dobrze zrobiłem 1 z 2 wymian statycznych druga robie za 500-1000 km wraz z filtrem.mam skrzynie 4hp 24 cml.caly czas kontroluje stan oleju dziś odkrecilem korek spustowy i zleciało mi 3,5 litra plynu ze skrzyni, wlewałem plyn kontrolując temperaturę i przezucajac lewarkiem skrzyni i weszlo mim tyle samo myslalem ze zleci więcej?

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 16 kwie 2014, 06:46

w 4HP a i w 5HP jest "sztuczka" by spuścić więcej oleju

około 5,5 litra.

Wystarczy podnieść przód auta o jakieś 25 cm, wylatuje 2 litry więcej, a te 5,5 litra to ponad 50% całości, zwyczajnie to 35% oleju jest wymieniane...

Endrju_b
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 09 sty 2014, 10:40
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: Endrju_b » 16 kwie 2014, 08:50

Kolega to jest d..pa nie sztuczka.. mówimy o skrzyniach ZF rozumiem.(sorki że nie zgłębiłem wszystkich stron tego wątku) ... a więc zamiast przechylać auto wystarczy odrobinę odkręcić kilka śrub mechatronika (te montujące go do skrzyni) tak aby lekko się odchylił...
nie bardzo wiem co ma się zdarzyć po przechylaniu auta.. wylewałeś kiedyś olej z konwertera?(to w nim siedzi ten olej którego się nie da "spustowo" opróżnić..) przechylanie go w lewo czy w prawo o 20 czy 50 stopni nic nie da.. trzeba wyciągać strzykawką po troszkę (i czekać aż ponownie się otwór napełni) itd.


Co do oleju.. nie bardzo wiem o czym się dyskusja toczy .. skoro ZF zaleca wymianę powiedzmy co 100 tys km to jaki jest sens oszczędzać na kupowaniu jakiś zamienników .. tylko ZF fluid dedykowany
moim zdanie.. oczywiście pisze jako użytkownik tej skrzyni nie mechnik który bierze kasę za usługę za całość i zależy mu (z definicji) na zrobieniu jak najtaniej(tanie części) i sprzedaniu usługi jak najdrożej...kropka.Mechnicy zakładają że i tak klient auto pewnie po 20 tys sprzeda więc czy naleje rzepaka czy innego szajsu nie ma problemu... na pewno nie wróci z tym tematem.

Kaktus
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 59
Rejestracja: 05 maja 2013, 21:09
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kaktus » 17 kwie 2014, 20:00

jaki jest koszt oleju? dzisiaj mechanik powiedział, że potrzebne jest 11 litrów po 150 zł za litr:( i do tego filtr 150 zł. czy macie podobne ceny?

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 17 kwie 2014, 20:26

co do filtra to ok, ale 150zl za 1L oleju...?? <jezu> rany to co to za olej ??

srednio kosztuje olej to Automatu ok. 55zl za 1L. Np. olej Mobil ATF LT 71141 kosztuje w bance 20L ok. 500zl. ;)
to nie jest zwykły napęd...to

Kaktus
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 59
Rejestracja: 05 maja 2013, 21:09
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kaktus » 17 kwie 2014, 20:46

wiem, ze dowiadywał sie w ASO. muszę poszukać niezależnej marki.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 17 kwie 2014, 21:19

o ile dobrze pamietam to w ASO 1 L oleju kosztuje ok 90zl. ;)
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 17 kwie 2014, 22:43

Panowie ale do D3 idzie zupełnie inny olej niż do D2 i cena też jest troszkę inna ;(

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 18 kwie 2014, 18:37

123mielony pisze:Panowie ale do D3 idzie zupełnie inny olej niż do D2 i cena też jest troszkę inna ;(
Krzychu, dobrze że zwracasz uwagę. I mam prośbę do pozostałych autorów w tym wątku. Jeśli będziecie coś pisać, to proszę, piszcie konkretnie, jaki model skrzyni macie na myśli. Są istotne różnice między skrzyniami 4, 5 i 6HP i tak samo są różnice w materiałach eksploatacyjnych (w tym także w cenach oleju). Jeżeli będziemy pisać ogólnie, to zrobi się z tego niezły bałagan.
Bądź dobry jak chleb.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne ogólne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl