części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 97 3.7PB/LPG ] swap na manual

Gobo90
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 08 kwie 2014, 23:57
Lokalizacja: Świdnik

[D2 97 3.7PB/LPG ] swap na manual

Post autor: Gobo90 » 19 kwie 2014, 23:51

Witam pytanie do osob co to robily generalnie interesuje mnie tylko temat sprzegla i kola zamachowego jakie problemy ? czy silniku 3,7 230 koni w wale jest miejsce na łozysko igiełkowe ?
z gory dzieki za wszelkie podpowiedzi koszty finansowe pominmy wiekszosc czesci mam

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 20 kwie 2014, 09:07

KolegocGobo90, trochę po niepolskiemu piszesz. Tak jakbyś chciał to powiedzieć na jednym oddechu.
Koło zamachowe przykręcasz śrubami i nie dajesz tam żadnego łożyska igiełkowego. Jedyne łożysko jakie Cię interesuje, to oporowe, do wysprzęglania.

Gobo90
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 08 kwie 2014, 23:57
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Gobo90 » 20 kwie 2014, 09:40

:) heh chodzi mi o to czy w wale jest miejsce na wałek ze skrzyni.. bo czytalem ze w v8 z automatem jest to zaslepione jakos ? robilem juz podobne przeróbki wieloktrotnie ale nie w a8 v8...

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 20 kwie 2014, 10:08

No do wału jest nabita taka tulejka z otworem, w którą wchodzi "cycek" z konwertera. Ale ja usuwasz, wyciągasz. Czasami w rękach wyjdzie, czasami trzeba postukać młotkiem i poszarpać jakimiś szczypcami. Ale wszystko jest dla ludzi, nie ma tam nic niezwykłego, wszystko jest tak skonstruowane aby pasowało pod automat i manual, tylko niepotrzebne elementy trzeba usunąć, na szczęście nie dołożyć ;)

Gobo90
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 08 kwie 2014, 23:57
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Gobo90 » 20 kwie 2014, 10:16

super to mi wystarczy bo słyszałem opinie ze w v8 trzeba cos w wale wiercic, gwintowac itd, :D w takim razie bedzie swap skrzyni dzieki ;)


DODANO:

jeszcze pytanei co z wałem czy wał z tiptronica pasuje do manuala czy rozni sie długooścista ? bo ze pół osie z przodu inne to wiem, ale to akurat mie nie interesuje bo i tak ich zapewne wogole nie zaloze :) <hura>
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2014, 12:07 przez Gobo90, łącznie zmieniany 1 raz.

Pawulon_90
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 120
Rejestracja: 14 lut 2011, 15:17
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Pawulon_90 » 20 kwie 2014, 11:20

Wał jest inny troche dłuzszy

Gobo90
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 08 kwie 2014, 23:57
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Gobo90 » 20 kwie 2014, 12:08

a wał np z passata b5 4x4 manual jest ten sam ?

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 20 kwie 2014, 12:17

Ja zmieniałem wał na taki z manuala bo był inny.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 20 kwie 2014, 13:04

A czy wału od automatu nie da się skrócić do wersji manual w dobrej firmie zajmującej się naprawą regeneracją i wyważaniem wałów? Czy to zabieg nie opłacalny?
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Gobo90
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 08 kwie 2014, 23:57
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Gobo90 » 20 kwie 2014, 13:10

z tego co patrzyłem w etce to wal z manuala jest krótszy jakies 2 cm... myślałem zeby dorobic dystans u tokarza, okaże sie jak włoze skrzynie. Teraz musze do kompletować graty glównei zamach z tego co sie orientowałem to musi byc od v8 :( czy ktos sie orientowal moze pasuje od czegos innego? v6 ?

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 20 kwie 2014, 13:53

Z zamachem wiem że jest problem do prefl. jak nie ząbki na obwodzie, to otwory do przykręcenia się różnią. Jak już wyczaisz z czego by pasował to daj znać, bo sam jestem ciekaw. Jak byś chciał to mam do sprzedania moją skrzynię manual ori S8.

Gobo90
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 08 kwie 2014, 23:57
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Gobo90 » 20 kwie 2014, 17:10

skrzynie chcialem w sumie z tdi :) ale z ciekawosci daj cene na pw

Gobo90
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 08 kwie 2014, 23:57
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Gobo90 » 25 kwie 2014, 19:49

dodatkowe pytania do tych co robili :) czy wybierak biegow pasuje z a6 np ? Co do pedałów patrzyłem w etce i teoretycznie z pedałów a8 w automacie i a6 w manualu da sie zlozyc jeden komplet manual. Próbował ktos ? Z tego co zauważyłem to sporo osob robi to co ja bo gdzie nei zadzwonei po czesci do manuala a8 to wsio sprzedane :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl