[D3 ALL ] Mechanizm (winda) MMI D3
[D3 ALL ] Mechanizm (winda) MMI D3
Witam
Mam problem z windą MMI (a8 2004r). Pewna osoba wcisnęła otwarty wyświetlacz na siłę ręką do środka :-/ . Mechanizm działa, ale po każdym wysunięciu wyświetlacza przeskakują zębatki przez około 3 sekundy (tak jakby winda nie wiedziała, że ekran jest już w pełni wysunięty).
Orientuje się może ktoś jak wymontować ten cały mechanizm żeby zobaczyć, co tam się poprzestawiało?? Za wszelkie informacje będę bardzo wdzięczny :-)
Mam problem z windą MMI (a8 2004r). Pewna osoba wcisnęła otwarty wyświetlacz na siłę ręką do środka :-/ . Mechanizm działa, ale po każdym wysunięciu wyświetlacza przeskakują zębatki przez około 3 sekundy (tak jakby winda nie wiedziała, że ekran jest już w pełni wysunięty).
Orientuje się może ktoś jak wymontować ten cały mechanizm żeby zobaczyć, co tam się poprzestawiało?? Za wszelkie informacje będę bardzo wdzięczny :-)
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2013, 00:49 przez ryszard, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 257
- Rejestracja: 04 kwie 2010, 17:00
- Lokalizacja: Radom / Reading, UK
Bardzo prawdopodobne, że masz tak jak ja miałem. Ogólnie to będzie chyba jakaś typowa usterka, bo i w aso dobrze wiedzieli o co mi chodzi, jak zapytałem o ten mechanizm.
O naprawie samego mechanizmu napisałem tu:
http://www.a8team.pl/topics16/1468.htm
Szkoda, że nie robiłem zdjęć, jak to rozbierałem, spróbuje opisać po kolei.
Ja zdemontowałem nawiewy, potem delikatnie odczepiłem listwę na biegnącą wzdłuż deski, tą węższą, mocowana jest na spinki, trzeba ją delikatnie podważyć. Potem Ściągnąłem tą szerszą listwę, mocowana jest śrubkami z główką torx.
Teraz możesz przejść do odkręcania mechanizmu, tez jest przykręcony. Przy jego wyjęciu troszkę trzeba pokombinować, z tego co pamiętam, to wyjmowałem wysunięty-trzeba pokombinować, a przy tym uważać, żeby go nie połamać, bo jest wykonany z siluminu (tak przynajmniej wygląda), a co za tym idzie dosyć kruchy. Do tego łatwo porysować deskę tym dziadostwem. Odpinamy kable i zabieramy sie do roboty, zgodnie z opisem w powyższym linku.
Nie pamiętam już dokłałdnie, bo robiłem to rok temu, więc mogłem coś pominąć. Mimo to, mam nadzieję, że pomogłem.
O naprawie samego mechanizmu napisałem tu:
http://www.a8team.pl/topics16/1468.htm
Szkoda, że nie robiłem zdjęć, jak to rozbierałem, spróbuje opisać po kolei.
Ja zdemontowałem nawiewy, potem delikatnie odczepiłem listwę na biegnącą wzdłuż deski, tą węższą, mocowana jest na spinki, trzeba ją delikatnie podważyć. Potem Ściągnąłem tą szerszą listwę, mocowana jest śrubkami z główką torx.
Teraz możesz przejść do odkręcania mechanizmu, tez jest przykręcony. Przy jego wyjęciu troszkę trzeba pokombinować, z tego co pamiętam, to wyjmowałem wysunięty-trzeba pokombinować, a przy tym uważać, żeby go nie połamać, bo jest wykonany z siluminu (tak przynajmniej wygląda), a co za tym idzie dosyć kruchy. Do tego łatwo porysować deskę tym dziadostwem. Odpinamy kable i zabieramy sie do roboty, zgodnie z opisem w powyższym linku.
Nie pamiętam już dokłałdnie, bo robiłem to rok temu, więc mogłem coś pominąć. Mimo to, mam nadzieję, że pomogłem.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 257
- Rejestracja: 04 kwie 2010, 17:00
- Lokalizacja: Radom / Reading, UK
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Forum Audi A8
- Posty: 257
- Rejestracja: 04 kwie 2010, 17:00
- Lokalizacja: Radom / Reading, UK
Obawiam się, że bez wyjęcia mechanizmu nic nie zdiagnozujesz. Może są jakieś luzy na tych trybach, może też brakuje zębów :?:EVAN pisze:Odgrzeję temat.
U mnie monitor nie wychodzi płynnie tylko takimi skokami. Zębatka jest chyba cała bo po otwarciu jest cisza - nic nie przeskakuję. Ale sama czynnośc otwierania nie jest płynna.
Jednak jest to jeden z bubli w A8, bo niedawno spotkałem kolejnego użytkownika D3 z tym samym problemem.
W D4 i tym nowym A7 też jest podobny mechanizm-mam nadzieje, że tam jest to lepiej dopracowane.
Widać to rzeczywiście jeden z bubli... u mnie ekran też czasami hałasuje... wprawdzie tragedii jeszcze nie ma ale jak Was czytam to widzę że któregoś dnia trzeba nad tym przysiąść zanim coś nie pierdyknie i nie stanie w połowie :-?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-