Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 99 2.8PB/LPG ] Czasami tryb awaryjny

Awatar użytkownika
bazzzyl
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 486
Rejestracja: 03 sty 2014, 18:13
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1999
Silnik: V6 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Niunia
Lokalizacja: Warszawa

[D2 99 2.8PB/LPG ] Czasami tryb awaryjny

Post autor: bazzzyl » 07 maja 2014, 16:25

Cześć.
Od wczoraj zacząłem mieć problemy ze skrzynią biegów.
A wszystko zaczęło się tak:
- po przejechaniu kilku kilometrów zatrzymałem się na postój (P) i załączył się tryb awaryjny;
- wyłączyłem zapłon, tryb awaryjny znikł;
- pojechałem z Wawy do Łodzi bez problemów, zmiana biegów bez żadnych objawów usterki;
- już podczas drogi powrotnej w Łodzi gdzieś na któryś światłach wrzuciłem wsteczny, a następnie ruszyłem do przodu (D). Po chwili zorientowałem się, że skrzynia nie wrzuca wyżej jak "jedynka".
- zatrzymałem się w zatoczce, znowu wyłączenie zapłonu, ruszyłem i skrzynia już do Wawy dojechała bez problemów.
- na parkingu już w Wawie włączyłem P, odczekałem chwilę, żeby zobaczyć, czy włączy się awaryjny - nie włączył się.
- dzisiaj rano dojazd do pracy - zapłon, włączyłem R, następnie D i do pracy dojazd bez problemu.
- powrót do domu: włączyłem R, następnie D i znowu tylko "jedynka". Wyłączenie zapłonu i dojazd do domu bez problemu.

Proszę o pomoc, od czego zacząć sprawdzanie. Na moje oko coś z elektroniką, bo podczas jazdy normalnie wybiera biegi (góra i dół), ale oczywiście mogę się mylić.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 07 maja 2014, 16:43

bazzzyl pisze:Proszę o pomoc, od czego zacząć sprawdzanie.
Od podpięcia naszego maga czyli tutejszego VAGa :-D

Oby to nie był kosz lub tłok wstecznego.

ernesto

Post autor: ernesto » 07 maja 2014, 16:46

Bartek zobacz pod podszybiem czy nie stoi woda. Widzę że masz tlenek gazotu. U mnie skrzynia wpadła w tryb awaryjny jak utitrał się kabelek odpowiadający za położenie przepustnicy do ECU. Posprawdzaj kable, może gdzieś na połączeniach zimne luty się zrobiły.

A komp? Podpinałeś?

Awatar użytkownika
bazzzyl
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 486
Rejestracja: 03 sty 2014, 18:13
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1999
Silnik: V6 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Niunia
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bazzzyl » 07 maja 2014, 16:55

Na razie nie było potrzeby podłączać VAG, chociaż kabelek mam zakupionym, nowiuśki w opakowaniu. :)
Jutro przygotowuję laptopa i sprawdzam. Pod windowsem 8 odpali się?

Co do wilgoci, to rzeczywiście majówką sporo padało w Wawie, będę sprawdzał.

Dzięki za szybką reakcję! <kocham>

kosovo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 39
Rejestracja: 22 cze 2012, 02:02
Lokalizacja: Zakopane/Bad Honnef

Post autor: kosovo » 09 maja 2014, 00:51

Mojemu znajomemu włączał się tryb awaryjny z powodu zbyt niskiego stanu oleju, też można by to sprawdzić :)

Awatar użytkownika
bazzzyl
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 486
Rejestracja: 03 sty 2014, 18:13
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1999
Silnik: V6 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Niunia
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bazzzyl » 09 maja 2014, 13:16

Vagina podpięta, błąd:

17090 - Transmission Range Sensor (F125) Implausible Signal
P0706 - 35-10- -- Intermittent

Dodatkowo sprawdziłem sobie inne komponenty i przy ABS/ESP znalazłem:

01119 - Gear Recognition Signal
35-10- -- Intermittent

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: sylwekr » 09 maja 2014, 22:00

Miałem bardzo podobne objawy, też zdarzyło się ze 2 - 3 razy, że skrzynia została na 1-ce, czasami tryb awaryjny. Problem rozwiązany i do dnia dzisiejszego nie powrócił:


http://www.a8team.pl/d2-99-28pb-lpg-blad-17090-efekt-tryb-awaryjn-vt4071.htm?highlight=f125

Awatar użytkownika
bazzzyl
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 486
Rejestracja: 03 sty 2014, 18:13
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1999
Silnik: V6 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Niunia
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bazzzyl » 16 maja 2014, 21:03

Po dwóch dniach cyrków do tej pory odpukać wszystko OK.

Awatar użytkownika
bazzzyl
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 486
Rejestracja: 03 sty 2014, 18:13
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1999
Silnik: V6 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Niunia
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bazzzyl » 05 lut 2015, 10:24

Problem niestety powraca jak bumerang (raz na 1-2 miesiące).
Czy wymiana tego F125 to zwykłe wpięcie i wypięcie?

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 06 lut 2015, 19:19

bazzzyl, Bartek masz skrzynię po remoncie z tego co pamiętam. Jak się widzieliśmy mówiłem Ci, że może wartoby było olej wymienić... ;)

mmd317
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 65
Rejestracja: 22 gru 2009, 17:15
Lokalizacja: Kartuzy

Post autor: mmd317 » 06 lut 2015, 20:06

Moim zdaniem to prawie na 99% F125 .Spróbuj np. jeżeli musisz cofnąć nie wrzucać na D tylko przejchać cała skale aż do 2 i wrzucić na R, to samo tyczy się pozycji D ,Jeżeli skrzynia nie wejdzie w tryb awaryjny to na pewno ten czujnik, badz instalacja zwiazana z nim, przerabiałem ten temat kilka lat temu, niestety zainstalowałem uzywke i ostatnio problem zdazyl sie kilka razy powtórzyć

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl