[D3 04 3.0MPI/LPG ] Obroty skaczą między 1500-1700
[D3 04 3.0MPI/LPG ] Obroty skaczą między 1500-1700
Witam serdecznie, proszę o pomoc !!!
Otóz posiadam Audi A8 D3 2004 r. przed liftem, long, 3.0 LPG. Jadąc ze stałą prędkością (np. na tempomacie, ale nie tylko) trzymając obroty ok. 1500 co kilka sekund podskakują do 1700 i znów opadają, tak jakbym chciał przyspieszyć. Jadąc pod górkę jest to bardziej odczuwalne (w formie szarpnięcia), jadąc z górki prawie w ogóle nieodczuwalne, ale zauważalne na obrotomierzu. Dzieje się to najczęściej na D, gdyż na S obroty są zazwyczaj wyższe niż 2000 i wówczas tego problemu nie ma. Przełączając na zmianę ręczną, podciągając go do wyższych obrotów też problem nie występuje.
Odwiedziłem już kilku mechaników, skrzynia (multitronic) również była diagnozowana w firmie SAMKO w Warszawie, która ma dobre opinie i nawet z serwisu Audi do nich oddają - okazuje się że nie jest to wina skrzyni biegów.
Proszę o pomoc bo mechanikom skończyły się pomysły...
Pozdrawiam i oczekuję na odpowiedź
Otóz posiadam Audi A8 D3 2004 r. przed liftem, long, 3.0 LPG. Jadąc ze stałą prędkością (np. na tempomacie, ale nie tylko) trzymając obroty ok. 1500 co kilka sekund podskakują do 1700 i znów opadają, tak jakbym chciał przyspieszyć. Jadąc pod górkę jest to bardziej odczuwalne (w formie szarpnięcia), jadąc z górki prawie w ogóle nieodczuwalne, ale zauważalne na obrotomierzu. Dzieje się to najczęściej na D, gdyż na S obroty są zazwyczaj wyższe niż 2000 i wówczas tego problemu nie ma. Przełączając na zmianę ręczną, podciągając go do wyższych obrotów też problem nie występuje.
Odwiedziłem już kilku mechaników, skrzynia (multitronic) również była diagnozowana w firmie SAMKO w Warszawie, która ma dobre opinie i nawet z serwisu Audi do nich oddają - okazuje się że nie jest to wina skrzyni biegów.
Proszę o pomoc bo mechanikom skończyły się pomysły...
Pozdrawiam i oczekuję na odpowiedź
Ostatnio zmieniony 19 maja 2014, 02:46 przez Mobil, łącznie zmieniany 2 razy.
tak, to samo jest na LPG i na paliwie. nie czuć tego na zimnym silniku, ale podejrzewam, że wtedy są wyższe obroty. na postoju obroty nie falują.
Na Vagu błąd poduszek skrzyni i esp - nie wiem czy ma to wpływ, niektórzy twierdzą że może mieć, ale w zasadzie to może mieć wszystko wpływ na ten problem.
Na Vagu błąd poduszek skrzyni i esp - nie wiem czy ma to wpływ, niektórzy twierdzą że może mieć, ale w zasadzie to może mieć wszystko wpływ na ten problem.
Tak jak napisałem powyżej, w zasadzie może być to wszystko...
Wydaje mi się że może to być coś od silnika - osprzętu silnika (przepustnica, silniczek krokowy lub coś w tym stylu).
Ale nie chciałbym wymienić pół samochodu, metodą prób i błędów.
Mam nadzieję że ktoś się spotkał z takim przypadkiem i mi udzieli pomocy w tym zakresie.
Wydaje mi się że może to być coś od silnika - osprzętu silnika (przepustnica, silniczek krokowy lub coś w tym stylu).
Ale nie chciałbym wymienić pół samochodu, metodą prób i błędów.
Mam nadzieję że ktoś się spotkał z takim przypadkiem i mi udzieli pomocy w tym zakresie.
Jak sobie nie dacie rady to podjedź do mnie, daleko nie jest.
Rzucę okiem na te błędy i na te objawy... może coś wymyślę
Rzucę okiem na te błędy i na te objawy... może coś wymyślę
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Forum Audi A8
- Posty: 33
- Rejestracja: 27 paź 2013, 07:47
- Lokalizacja: Białystok