części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 95 4.2PB/LPG ] Uzupełnianie oleju w ASB CML

Artur 84
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 17
Rejestracja: 08 gru 2013, 20:29
Lokalizacja: osiek k oświecim

[D2 95 4.2PB/LPG ] Uzupełnianie oleju w ASB CML

Post autor: Artur 84 » 11 maja 2014, 21:44

Witam , po zakupie samochodu miałem problem ze skrzynią biegów, auto gasło podczas gwałtowniejszego zatrzymywania się. Przestudiowałem forum A8 Klub i doszedłem do wniosku że sprawdzę poziom oleju w asb. Postępowałem zgodnie z wskazówkami znalezionymi tutaj,tzn
samochód zapalony , vag podpięty auto na równym podłożu , odkręciłem śrubę kontrolną i nic się nie leje wiec zakupioną wcześniej strzykawką z wężykiem uzupełniłem litr oleju , nie przelewało się wiec zamówiłem jeszcze litr na drugi dzień. Zakręciłem śrubę kontrolną i na zapalonym silniku pozmieniałem po mału biegi .Pojechałem na jazdę testową i od razu problem znikł , autko nie gaśnie , zmienia płynniej biegi , jest wyraza poprawa płynności jazdy. Na drugi dzień uzupełniłem jeszcze litr. i dalej się nie wylewa. Moje pytanie brzmi , co się mogło stać gdy dolewałem oleju do skrzyni podczas gdy olej w niej miał temperaturę 60-70 stopni.I czy można przesadzic z dolaniem tzn. czy można go wlać za dużo. Dziękuje i pozdrawiam wszystkich miłośników a8.
Ostatnio zmieniony 25 sie 2014, 01:28 przez Artur 84, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 11 maja 2014, 22:08

Kolego, jak postępowałeś zgodnie z instrukcją z forum to jest wszystko ok. Po prostu oleju miałeś za mało. Uzupełnij aż przy odpowiedniej temp. będzie się wylewać i tak zostaw.

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 11 maja 2014, 22:11

Jak się olej nie wylewał przy temperaturze 60-70stopni to zdecydowanie było go za mało.Stan oleju sprawdza się przy bodajże 45 stopniach.

Artur 84
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 17
Rejestracja: 08 gru 2013, 20:29
Lokalizacja: osiek k oświecim

Post autor: Artur 84 » 12 maja 2014, 10:31

Chodziło mi o to że w jednej instrukcji pisze że najpóżniej przy 45 stopniach należy zakręcic korek, chciałem wiedziec dlaczego.

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 12 maja 2014, 12:25

koledzy a jaki olej do cml zalac? i procedura sprawdzania stanu jak powinna wygladac zaczynając od momentu zimnego silnika

Artur 84
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 17
Rejestracja: 08 gru 2013, 20:29
Lokalizacja: osiek k oświecim

Post autor: Artur 84 » 12 maja 2014, 13:05

Ja wlałem febi nr.G 052 162 A2 , taki mi wyszedł po numerze vin. Tu masz procedure http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=76853

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 12 maja 2014, 14:26

niedawno wróciłem od auta i odpaliłem silnik odkręciłem śrubę czołową kontrolną , wydobywał się z otworu olej temp. oleju ok 30 st. czyli wszystko ok. A im wyzsza temp. tym bardziej olej bedzie się wylewał? bo temp. tak na oko wybadałem nie mam przy sobie vaga

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 12 maja 2014, 19:24

chicken20091986 pisze:niedawno wróciłem od auta i odpaliłem silnik odkręciłem śrubę czołową kontrolną , wydobywał się z otworu olej temp. oleju ok 30 st. czyli wszystko ok. A im wyzsza temp. tym bardziej olej bedzie się wylewał? bo temp. tak na oko wybadałem nie mam przy sobie vaga
Na vagu temperatury oleju w skrzyni nie sprawdzisz, bo w 4hp nie ma czujnika temp. U siebie przy wymianie przyklejałem termometr elektroniczny do miski ;-)
Four rings to rule them all

tomek808
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 192
Rejestracja: 26 mar 2013, 16:25
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: tomek808 » 12 maja 2014, 19:31

dziwne bo niedawno zmieniałem i na vag pokazywało temp oleju więc jak to mozliwe ...a mam ten sam rocznik

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 12 maja 2014, 21:40

Artur 84 pisze:Chodziło mi o to że w jednej instrukcji pisze że najpóżniej przy 45 stopniach należy zakręcic korek, chciałem wiedziec dlaczego.
Ponieważ oleje do skrzyni biegów zwiększają swoją objętość pod wpływem temperatury.

Jeżeli zacznie ciec z otworu olej przy 70 st C i zakręcisz to będziesz miał go za mało.


"należy zakręcić korek" pod warunkiem, że leci z niego olej ze skrzyni

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 13 maja 2014, 09:29

tomek808 pisze:dziwne bo niedawno zmieniałem i na vag pokazywało temp oleju więc jak to mozliwe ...a mam ten sam rocznik
A w którym bloku pomiarowym patrzyłeś? Jak w bloku 001 druga pozycja, to obserwowałeś temp. płynu chłodniczego w silniku ;-)
Four rings to rule them all

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 13 maja 2014, 09:32

Tak jak pisze GTFAN, CML nie ma czujnika temp. VAG nie ma co czytać...
Trzeba używać zewnętrznego.

A jak się ma troche doświadczenia to czuć ręką kiedy mamy 40-45 st. C.
Druga sprawa odmierzanie tego oleju nie jest czynnością aptekarską.
Jak go będzie 0,5 litra mniej to i tak skrzyni się nic nie stanie.

Znam skrzynie, któe w miare pracowały jak brakowało 3 litrów...
Przy ostrzejszym hamowaniu dopiero objaw się pojawiał.
W CML'ach jak jest mało oleju to najszybciej lock-up przestaje działać.
Jak ktoś ma doświadczenie z tym to od razu to wyczuje.

tomek808
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 192
Rejestracja: 26 mar 2013, 16:25
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: tomek808 » 25 maja 2014, 22:51

temp płynu pokazywało 90 st a 2 temp była w tym czasie 35 a pod koniec uzupełniania 48 więc myslałem że to jest w skrzyni ale kłucił się nie bede ,teraz jak bede sprawdzał to mam miernik z kablem i pomiarem temp więc będzie dokładnie ..

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl