![]() |
![]() |
![]() |
[D2 95 4.2PB/LPG ] Uzupełnianie oleju w ASB CML
-
- Forum Audi A8
- Posty: 17
- Rejestracja: 08 gru 2013, 20:29
- Lokalizacja: osiek k oświecim
[D2 95 4.2PB/LPG ] Uzupełnianie oleju w ASB CML
Witam , po zakupie samochodu miałem problem ze skrzynią biegów, auto gasło podczas gwałtowniejszego zatrzymywania się. Przestudiowałem forum A8 Klub i doszedłem do wniosku że sprawdzę poziom oleju w asb. Postępowałem zgodnie z wskazówkami znalezionymi tutaj,tzn
samochód zapalony , vag podpięty auto na równym podłożu , odkręciłem śrubę kontrolną i nic się nie leje wiec zakupioną wcześniej strzykawką z wężykiem uzupełniłem litr oleju , nie przelewało się wiec zamówiłem jeszcze litr na drugi dzień. Zakręciłem śrubę kontrolną i na zapalonym silniku pozmieniałem po mału biegi .Pojechałem na jazdę testową i od razu problem znikł , autko nie gaśnie , zmienia płynniej biegi , jest wyraza poprawa płynności jazdy. Na drugi dzień uzupełniłem jeszcze litr. i dalej się nie wylewa. Moje pytanie brzmi , co się mogło stać gdy dolewałem oleju do skrzyni podczas gdy olej w niej miał temperaturę 60-70 stopni.I czy można przesadzic z dolaniem tzn. czy można go wlać za dużo. Dziękuje i pozdrawiam wszystkich miłośników a8.
samochód zapalony , vag podpięty auto na równym podłożu , odkręciłem śrubę kontrolną i nic się nie leje wiec zakupioną wcześniej strzykawką z wężykiem uzupełniłem litr oleju , nie przelewało się wiec zamówiłem jeszcze litr na drugi dzień. Zakręciłem śrubę kontrolną i na zapalonym silniku pozmieniałem po mału biegi .Pojechałem na jazdę testową i od razu problem znikł , autko nie gaśnie , zmienia płynniej biegi , jest wyraza poprawa płynności jazdy. Na drugi dzień uzupełniłem jeszcze litr. i dalej się nie wylewa. Moje pytanie brzmi , co się mogło stać gdy dolewałem oleju do skrzyni podczas gdy olej w niej miał temperaturę 60-70 stopni.I czy można przesadzic z dolaniem tzn. czy można go wlać za dużo. Dziękuje i pozdrawiam wszystkich miłośników a8.
Ostatnio zmieniony 25 sie 2014, 01:28 przez Artur 84, łącznie zmieniany 1 raz.
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
-
- Super Klubowicz
- Posty: 659
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
-
- Forum Audi A8
- Posty: 17
- Rejestracja: 08 gru 2013, 20:29
- Lokalizacja: osiek k oświecim
Ja wlałem febi nr.G 052 162 A2 , taki mi wyszedł po numerze vin. Tu masz procedure http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=76853
-
- Super Klubowicz
- Posty: 659
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
- gtfan
- Super Klubowicz
- Posty: 1406
- Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
- Lokalizacja: Lublin
Na vagu temperatury oleju w skrzyni nie sprawdzisz, bo w 4hp nie ma czujnika temp. U siebie przy wymianie przyklejałem termometr elektroniczny do miski ;-)chicken20091986 pisze:niedawno wróciłem od auta i odpaliłem silnik odkręciłem śrubę czołową kontrolną , wydobywał się z otworu olej temp. oleju ok 30 st. czyli wszystko ok. A im wyzsza temp. tym bardziej olej bedzie się wylewał? bo temp. tak na oko wybadałem nie mam przy sobie vaga
Four rings to rule them all
- marekp750
- Super Klubowicz
- Posty: 1222
- Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
- Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.
Ponieważ oleje do skrzyni biegów zwiększają swoją objętość pod wpływem temperatury.Artur 84 pisze:Chodziło mi o to że w jednej instrukcji pisze że najpóżniej przy 45 stopniach należy zakręcic korek, chciałem wiedziec dlaczego.
Jeżeli zacznie ciec z otworu olej przy 70 st C i zakręcisz to będziesz miał go za mało.
"należy zakręcić korek" pod warunkiem, że leci z niego olej ze skrzyni
- gtfan
- Super Klubowicz
- Posty: 1406
- Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
- Lokalizacja: Lublin
- marekp750
- Super Klubowicz
- Posty: 1222
- Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
- Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.
Tak jak pisze GTFAN, CML nie ma czujnika temp. VAG nie ma co czytać...
Trzeba używać zewnętrznego.
A jak się ma troche doświadczenia to czuć ręką kiedy mamy 40-45 st. C.
Druga sprawa odmierzanie tego oleju nie jest czynnością aptekarską.
Jak go będzie 0,5 litra mniej to i tak skrzyni się nic nie stanie.
Znam skrzynie, któe w miare pracowały jak brakowało 3 litrów...
Przy ostrzejszym hamowaniu dopiero objaw się pojawiał.
W CML'ach jak jest mało oleju to najszybciej lock-up przestaje działać.
Jak ktoś ma doświadczenie z tym to od razu to wyczuje.
Trzeba używać zewnętrznego.
A jak się ma troche doświadczenia to czuć ręką kiedy mamy 40-45 st. C.
Druga sprawa odmierzanie tego oleju nie jest czynnością aptekarską.
Jak go będzie 0,5 litra mniej to i tak skrzyni się nic nie stanie.
Znam skrzynie, któe w miare pracowały jak brakowało 3 litrów...
Przy ostrzejszym hamowaniu dopiero objaw się pojawiał.
W CML'ach jak jest mało oleju to najszybciej lock-up przestaje działać.
Jak ktoś ma doświadczenie z tym to od razu to wyczuje.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 192
- Rejestracja: 26 mar 2013, 16:25
- Lokalizacja: lubelskie