[D2 95 4.2PB/LPG ] Uzupełnianie oleju w ASB CML
[D2 95 4.2PB/LPG ] Uzupełnianie oleju w ASB CML
Witam , po zakupie samochodu miałem problem ze skrzynią biegów, auto gasło podczas gwałtowniejszego zatrzymywania się. Przestudiowałem forum A8 Klub i doszedłem do wniosku że sprawdzę poziom oleju w asb. Postępowałem zgodnie z wskazówkami znalezionymi tutaj,tzn
samochód zapalony , vag podpięty auto na równym podłożu , odkręciłem śrubę kontrolną i nic się nie leje wiec zakupioną wcześniej strzykawką z wężykiem uzupełniłem litr oleju , nie przelewało się wiec zamówiłem jeszcze litr na drugi dzień. Zakręciłem śrubę kontrolną i na zapalonym silniku pozmieniałem po mału biegi .Pojechałem na jazdę testową i od razu problem znikł , autko nie gaśnie , zmienia płynniej biegi , jest wyraza poprawa płynności jazdy. Na drugi dzień uzupełniłem jeszcze litr. i dalej się nie wylewa. Moje pytanie brzmi , co się mogło stać gdy dolewałem oleju do skrzyni podczas gdy olej w niej miał temperaturę 60-70 stopni.I czy można przesadzic z dolaniem tzn. czy można go wlać za dużo. Dziękuje i pozdrawiam wszystkich miłośników a8.
samochód zapalony , vag podpięty auto na równym podłożu , odkręciłem śrubę kontrolną i nic się nie leje wiec zakupioną wcześniej strzykawką z wężykiem uzupełniłem litr oleju , nie przelewało się wiec zamówiłem jeszcze litr na drugi dzień. Zakręciłem śrubę kontrolną i na zapalonym silniku pozmieniałem po mału biegi .Pojechałem na jazdę testową i od razu problem znikł , autko nie gaśnie , zmienia płynniej biegi , jest wyraza poprawa płynności jazdy. Na drugi dzień uzupełniłem jeszcze litr. i dalej się nie wylewa. Moje pytanie brzmi , co się mogło stać gdy dolewałem oleju do skrzyni podczas gdy olej w niej miał temperaturę 60-70 stopni.I czy można przesadzic z dolaniem tzn. czy można go wlać za dużo. Dziękuje i pozdrawiam wszystkich miłośników a8.
Ostatnio zmieniony 25 sie 2014, 01:28 przez Artur 84, łącznie zmieniany 1 raz.
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
Ja wlałem febi nr.G 052 162 A2 , taki mi wyszedł po numerze vin. Tu masz procedure http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=76853
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
Na vagu temperatury oleju w skrzyni nie sprawdzisz, bo w 4hp nie ma czujnika temp. U siebie przy wymianie przyklejałem termometr elektroniczny do miski ;-)chicken20091986 pisze:niedawno wróciłem od auta i odpaliłem silnik odkręciłem śrubę czołową kontrolną , wydobywał się z otworu olej temp. oleju ok 30 st. czyli wszystko ok. A im wyzsza temp. tym bardziej olej bedzie się wylewał? bo temp. tak na oko wybadałem nie mam przy sobie vaga
Four rings to rule them all
Ponieważ oleje do skrzyni biegów zwiększają swoją objętość pod wpływem temperatury.Artur 84 pisze:Chodziło mi o to że w jednej instrukcji pisze że najpóżniej przy 45 stopniach należy zakręcic korek, chciałem wiedziec dlaczego.
Jeżeli zacznie ciec z otworu olej przy 70 st C i zakręcisz to będziesz miał go za mało.
"należy zakręcić korek" pod warunkiem, że leci z niego olej ze skrzyni
Tak jak pisze GTFAN, CML nie ma czujnika temp. VAG nie ma co czytać...
Trzeba używać zewnętrznego.
A jak się ma troche doświadczenia to czuć ręką kiedy mamy 40-45 st. C.
Druga sprawa odmierzanie tego oleju nie jest czynnością aptekarską.
Jak go będzie 0,5 litra mniej to i tak skrzyni się nic nie stanie.
Znam skrzynie, któe w miare pracowały jak brakowało 3 litrów...
Przy ostrzejszym hamowaniu dopiero objaw się pojawiał.
W CML'ach jak jest mało oleju to najszybciej lock-up przestaje działać.
Jak ktoś ma doświadczenie z tym to od razu to wyczuje.
Trzeba używać zewnętrznego.
A jak się ma troche doświadczenia to czuć ręką kiedy mamy 40-45 st. C.
Druga sprawa odmierzanie tego oleju nie jest czynnością aptekarską.
Jak go będzie 0,5 litra mniej to i tak skrzyni się nic nie stanie.
Znam skrzynie, któe w miare pracowały jak brakowało 3 litrów...
Przy ostrzejszym hamowaniu dopiero objaw się pojawiał.
W CML'ach jak jest mało oleju to najszybciej lock-up przestaje działać.
Jak ktoś ma doświadczenie z tym to od razu to wyczuje.