![]() |
![]() |
[D3 05 4.2MPI ] Problem z przepustnicą
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
[D3 05 4.2MPI ] Problem z przepustnicą
Mam problem z przepustnica a bardziej z elektryką chyba <niewiem>
Wywala mi takie błędy
P1564 - Jednostka sterująca przepustnicą
Za niskie napięcie przy ust.podst.
P2231 - Sonda lambda (rząd 1,czujnik 1)
Zwarcie do obwodu grzewczego.
P1171 - Czujnik pozycji przepustnicy 2
Sygnał niezrozumiały.
P1653 - Sterownik ABS
Odczyt pamięci błędów.
P1542 - Czujnik pozycji przepustnicy 1
Sygnał niezrozumiały.
P2626 - Prąd pomp sond lambda (rząd 1)
P1559 - Jednostka sterująca przepustnicą
Błąd w ustawieniach początkowych
Ma ktoś jakiś pomysł co z tym robić i od czego zacząć?
Dodam że dzieje się tak raz na jakiś czas,czasami raz na dwa miesiące a czasami dwa razy w tygodniu,mam wrażenie że jest to uzależnione od wilgoci w powietrzu.
Wywala mi takie błędy
P1564 - Jednostka sterująca przepustnicą
Za niskie napięcie przy ust.podst.
P2231 - Sonda lambda (rząd 1,czujnik 1)
Zwarcie do obwodu grzewczego.
P1171 - Czujnik pozycji przepustnicy 2
Sygnał niezrozumiały.
P1653 - Sterownik ABS
Odczyt pamięci błędów.
P1542 - Czujnik pozycji przepustnicy 1
Sygnał niezrozumiały.
P2626 - Prąd pomp sond lambda (rząd 1)
P1559 - Jednostka sterująca przepustnicą
Błąd w ustawieniach początkowych
Ma ktoś jakiś pomysł co z tym robić i od czego zacząć?
Dodam że dzieje się tak raz na jakiś czas,czasami raz na dwa miesiące a czasami dwa razy w tygodniu,mam wrażenie że jest to uzależnione od wilgoci w powietrzu.
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
- wyczyścić przepustnicę, poskładać na nowych uszczelkach
- sprawdzić wiązkę od przepustnicy do sterownika silnika
- założyć na próbę inną przepustnicę
- wyciąć całą kostkę razem z pinami i założyć nówkę z ASO razem z nowymi pinami
- zmienić sterownik silnika
coś w takiej kolejności bym proponował.
- sprawdzić wiązkę od przepustnicy do sterownika silnika
- założyć na próbę inną przepustnicę
- wyciąć całą kostkę razem z pinami i założyć nówkę z ASO razem z nowymi pinami
- zmienić sterownik silnika
coś w takiej kolejności bym proponował.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
Dzięki Damian za odzew.
Przepustnica czyszczona nie pomogło zaraz po kupnie auta kupiłem drugą i chwilę był spokój ale to tak jak pisałem dwa miesiące nic a później dyskoteka.Jakiś miesiąc temu elektryk założył z powrotem tą starą bo stwierdził że jest w lepszym stanie niż ta nowa używka,ze dwa tygodnie był spokój.W środę było czyszczenie pinów w przepustnicy i w sterowniku silnika i na razie przepustnica działa ale teraz wywala błąd sondy 1 rząd 1.
Muszę przyznać że powoli tracę cierpliwość.
Przepustnica czyszczona nie pomogło zaraz po kupnie auta kupiłem drugą i chwilę był spokój ale to tak jak pisałem dwa miesiące nic a później dyskoteka.Jakiś miesiąc temu elektryk założył z powrotem tą starą bo stwierdził że jest w lepszym stanie niż ta nowa używka,ze dwa tygodnie był spokój.W środę było czyszczenie pinów w przepustnicy i w sterowniku silnika i na razie przepustnica działa ale teraz wywala błąd sondy 1 rząd 1.
Muszę przyznać że powoli tracę cierpliwość.

- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
Tak na logikę jak by to była wina uszkodzonej przepustnicy to waliło by błędami cały czas a tu raz na jakiś czas coś przyklęknie.k44761 pisze:problem jest w samej przepustnicy
Jaki koszt takiej usługi i co dokładnie jest uszkodzone? oczywiście jak to nie tajemnica.k44761 pisze:Jeśli chcesz podeślij mi ją, to Ci naprawię
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
Jeżeli przepustnica OK a na drugiej którą miałeś też było podobnie to może nie czepiać się przepustnicy tylko iść dalej.123mielony pisze:Kolego przepustnicę otwierał elektryk i powiedział że nie ma się do czego przyczepić,a na co konkretnie mam zwrócić uwagę ?
Sprawdź kostkę elektryczną przy przepustnicy, tą idącą z wiązki elektrycznej, zobacz czy wszystkie piny na pewno są OK.
Identyczny temat ogarniałem niedawno w jednym S6C6 5.2V10....... od czasu do czasu, bez żadnej konkretnej przyczyny łapał błąd na lewej przepustnicy....... wymiana samej przepustnicy, zmiana uszczelek, czyszczenie nic nie pomogło...... błędy elektryczne z przepustnicy tylko czasami i właściwie bez związku z temeraturą otoczenia, pogodą, warunkami jazdy czy techniką jazdy.
Wyciąłem kostkę z wiązki i założyłem nową z nowymi pinami - problem nie powrócił.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
Tak właśnie mi się wydaje że wina leży gdzieś w połączeniach elektrycznych.Elektryk jak wyją sterownik silnika to mówił że niektóre piny są z delikatnym białym nalotem ale to dosłownie tyci tyci,wyczyszczone,przedmuchane na razie wszystko gra ale czy za chwilę nie przestanie to tego nikt nie wie. <niewiem>FOSS pisze:Jeżeli przepustnica OK a na drugiej którą miałeś też było podobnie to może nie czepiać się przepustnicy tylko iść dalej.