Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl Sklep Motostacja

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 ALL ] Naprawa elektrycznie regulowanych pasów

Zrobiłeś coś w swoim Audi A8 ? Masz do tego fotostory i opis ? Pochwal się innym.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

[D2 ALL ] Naprawa elektrycznie regulowanych pasów

Post autor: CINEK » 01 cze 2014, 23:12

...no i witam ponownie.. :]

tym razem znalazłem troche czasu na naprawe uszkodzonej regulacji wyskosci pasów kierowcy i pasazera. (od razu przepraszam za nieporządek w aucie :/ )

Tak wiec potrzebne do tego będą:

* śrubokręt płaski oraz krzyżak
* klucz płasko-oczkowy 17
* klucz imbusowy (nie pamietam jakiego rozmiaru ;) )
* nóż lub scyzoryk
* 4 x małe wkręty

Obrazek

Obrazek



1. najpierw odsuwamy fotel kierowcy bądź pasażera max do przodu i jeszcze do góry w celu łatwiejszego dostępu.

Obrazek

2. zabieramy się za demontaż boczków plastikowych. Progi plastikowe z przodu (te duże są na wcisk - zaczepy więc wystarczy je podhaczyć do góry), natomiast z tyłu są klejone, ale ten klej jest "wiecznie żywy" więc można spokojnie odkleić i później też złapie.

Obrazek

3. cały środkowy boczek trzyma się za pomocą dwóch plastikowych kołków, które trzeba wyciągnąć. Później od spodu ciągniemy cały boczek w dół i lokujemy go z przodu obok siedzenie żeby nie przeszkadzał

Obrazek

Obrazek


4. trzeba oczywiście porozłączać wtyczki tylko tak żeby nic nie pomylić. Niektóre są oryginalnie powiązane trytytkami, czego osobiście nie lubie i zawsze tne :D dlatego nóź lub śrubokręt.

Obrazek

Obrazek

Obrazek


5. za pomocą śrubokręta gwiazdkowego odkręcamy plastik trzymający pas i boczek słupka górnego. Po odkręceniu delikatnie podważać płaskim śrubstakiem, bądź na wyczucie ręką, aby nie połamać w środku plastików - zaczepów. I następnie demontujemy pas odkręcając jedną śrube za pomocą klucza płasko oczkowego 17

Obrazek

Obrazek

6. Pas w dół i zostaje nam sam mechanizm podnoszenia i opuszczanie pasa, który trzyma tylko jedna śruba imbusowa na górze, natomiast na dole jest wsuwany - zaczepiany.

Obrazek

Obrazek

7. Jak już wyjmiemy ten mechanizm to naszym oczom ukaże sie winowajca problemu z regulacją wysokości, a mianowicie pourywane plastikowe zaczepy.

Obrazek

Obrazek

8. zamiast kupować uzywany mechanizm na alledrogo (który i tak nie wiemy ile pochodzi) można za pomocą dwóch wkrętów łatwo naprawić wkręcając je po skosie w plastiki boczne (nie dalej żeby nie zablokować linki napędzającej gwint)

Obrazek

Obrazek

9. następnie wszystko w odwrotnej kolejnosci jak zawsze skręcamy i cieszymy sie działająca regulacją pasów.

:D

P.s. czy tu czegos nie brakuje na tym pasie czy tak powinno być? Bo wygląda to jaby tam jakies wtyczki niebyło...chyba że tak ma być <niewiem>

Obrazek

dzieki i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 30 cze 2014, 01:41 przez CINEK, łącznie zmieniany 1 raz.
to nie jest zwykły napęd...to

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe Motostacja.pl części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl