[D2 99 ] Demontaż kierownicy
[D2 99 ] Demontaż kierownicy
witam, muszę zdemontować kierownicę w celu wymiany plastiku pod licznikiem, czy muszę przygotować się na jakieś niespodzianki ??? czy po prostu ściągam i tyle, dzięki.
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2013, 00:38 przez toom_ek, łącznie zmieniany 1 raz.
toom_ek
- pioter
- Moderator
- Posty: 2292
- Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1998
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Włocławek
Nie ruszaj zapłonu albo akumulator odłącz . http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... place.html
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
Dołączam się do tematu
Potrzebuję zdjąć kierownicę w celu wymiany całej manetki. Patrząc na tą instrukcję co podał pioter, nadal nie wiem jak ściągnąć przynajmniej poduszkę. Jak to wyciągnąć to jest na zatrzaskach czy na śrubach? Potrzebuje też się dowiedzieć czy jak odłącze główny akumulator w bagażniku po prawej stronie to będzie bezpiecznie się za to zabrać <jezu> bo czuję że coś dodatkowo zasila mój pojazd oprócz aku w bagażniku.
Potrzebuję zdjąć kierownicę w celu wymiany całej manetki. Patrząc na tą instrukcję co podał pioter, nadal nie wiem jak ściągnąć przynajmniej poduszkę. Jak to wyciągnąć to jest na zatrzaskach czy na śrubach? Potrzebuje też się dowiedzieć czy jak odłącze główny akumulator w bagażniku po prawej stronie to będzie bezpiecznie się za to zabrać <jezu> bo czuję że coś dodatkowo zasila mój pojazd oprócz aku w bagażniku.
Venu, na tej stronie na 3 zdjęciu jest pokazane gdzie są śruby trzymające poduszkę. W tylnej części kierownicy. Dobrze oblukaj jaki klucz żebyś nie obrobił łba śruby.
Aku odłącz przed całą operacją i kluczykiem daj na zapłon i rozrusznik by zeszło napięcie. Jeśli nie odepniesz aku najprawdopodobniej wywali błąd poduchy. Operacja nie jest ciężka. Zaznacz sobie markerem osadzenie kierownicy zanim ją zdejmiesz byś potem nasadził ją w to samo miejsce, w przeciwnym razie będzie krzywo podczas jazdy. Operacja na prostych kołach i uważaj na taśmę tą co idzie do kierownicy byś nią nie kręcił. Bo jak źle zmontujesz to potem podczas kręcenia kierą może pourywać kable
Aku odłącz przed całą operacją i kluczykiem daj na zapłon i rozrusznik by zeszło napięcie. Jeśli nie odepniesz aku najprawdopodobniej wywali błąd poduchy. Operacja nie jest ciężka. Zaznacz sobie markerem osadzenie kierownicy zanim ją zdejmiesz byś potem nasadził ją w to samo miejsce, w przeciwnym razie będzie krzywo podczas jazdy. Operacja na prostych kołach i uważaj na taśmę tą co idzie do kierownicy byś nią nie kręcił. Bo jak źle zmontujesz to potem podczas kręcenia kierą może pourywać kable
Manetka już dotarła i odrazu została zamontowana mam nadzieje że wszystko jest dobrze tak jak było.
Odziwo moja nowa używana manetka działa jeśli chodzi o sterowanie komputerem tylko z jednego guzika tego strzałka w dół. Obawiam się teraz tego że te kable mogą być przy kręceniu kierownicy urwane chociaż uważam że wszystko siedzi na swoim miejscu. Czas się przejechać i ocenić.
Odziwo moja nowa używana manetka działa jeśli chodzi o sterowanie komputerem tylko z jednego guzika tego strzałka w dół. Obawiam się teraz tego że te kable mogą być przy kręceniu kierownicy urwane chociaż uważam że wszystko siedzi na swoim miejscu. Czas się przejechać i ocenić.
Raczej stawiałbym na manetkę niż na urwany kabel podczas montaży - demontażu.Venu pisze:Manetka już dotarła i odrazu została zamontowana mam nadzieje że wszystko jest dobrze tak jak było.
Odziwo moja nowa używana manetka działa jeśli chodzi o sterowanie komputerem tylko z jednego guzika tego strzałka w dół. Obawiam się teraz tego że te kable mogą być przy kręceniu kierownicy urwane chociaż uważam że wszystko siedzi na swoim miejscu. Czas się przejechać i ocenić.