części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 97 4.2PB/LPG ] Wyciek przy chłodniczce oleju

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 05 lis 2013, 22:37

MARCINSOBI pisze:
FOSS pisze:W po-lifcie są tam już 4 oringi.
czy te 4 oringi tez maja ten sam nr jw.
na wekend zabieram sie za wymiane i kompletuje czesci
Oczywiście że nie... temat dotyczy przed-lifta.

W po-lifcie występuje coś takiego jak zestaw naprawczy do chłodniczki oleju o numerze 077.198.405 i w zestawie tym są właśnie te 4 oringi do samej chłodniczki + uszczelka w kształcie okularów.
Do tego należy dokupić rurkę plastikową o numerze 077.117.411.A (nie pamiętam czy nie jest ona przypadkiem w tym zestawie naprawczym co powyżej) oraz 3 oringi o numerze 077.121.437.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 06 lis 2013, 06:54

Życze koledze powodzenia w pracach przy chłodniczce :mrgreen: , jeżeli moge doradzić po swoich doświadczeniach z soboty to odkręcając tą śrube imbus nr 1 schowaną głęboko z tyłu to polecam użyć przedłużki z grzechotką (przedłużkę dorabiałem na wymiar), bez przegubu łamanego jak to pokazywane jest na zdjeciach, mi było łatwiej w taki sposób. Czas remontu ok 7 godzin :mrgreen:

MARCINSOBI
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 142
Rejestracja: 24 sty 2012, 08:12
Lokalizacja: Police

Post autor: MARCINSOBI » 06 lis 2013, 08:03

wielkie dzieki
domyslam sie ze roboty sporo , przy okazji wymiany rozrzadu bede to robil wiec bedzie troche wiecej miejsca
no nic piatek i sobota juz cale zarezerwowane !
jakies porady bede to robil 1 raz ,wszystkie klucze ,blokady,instrukcje itp. juz mam :-)
Marcin

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 06 lis 2013, 08:16

OK powodzonka, ja rozrząd niebawem też będę dłubał i przy okazji muszę uszczelkę pod głowicą wymienić (lewą od strony chłodniczki oleju) bo mi olej puściło do układu chłodzenia. A jak demontowałem chłodniczkę oleju zauważyłem że głowica przy uszczelce jest mokra od oleju, więc diagnozę postawiłem że to ta uszczelka puściła.

MARCINSOBI
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 142
Rejestracja: 24 sty 2012, 08:12
Lokalizacja: Police

Post autor: MARCINSOBI » 08 lis 2013, 15:20

FOSS pisze:
W po-lifcie występuje coś takiego jak zestaw naprawczy do chłodniczki oleju o numerze 077.198.405 i w zestawie tym są właśnie te 4 oringi do samej chłodniczki + uszczelka w kształcie okularów.
Do tego należy dokupić rurkę plastikową o numerze 077.117.411.A (nie pamiętam czy nie jest ona przypadkiem w tym zestawie naprawczym co powyżej) oraz 3 oringi o numerze 077.121.437.

zestaw kupiony
dla informacji do polifta
plastikowa rurka + 3 oringi nie ma w zestawie -trzeba domowic osobno
zestaw zawiera 4 oringi duze +1 oring okular +1 maly oring
Marcin

Antek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 79
Rejestracja: 03 maja 2012, 17:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Antek » 21 cze 2014, 20:55

Mam pytanie do kolegow - czy te uszczelnienia chlodniczki oleju moga puszczac jedynie przy dluzszej jezdzie/wyzszym kreceniu silnika? Bo mam drobny wyciek plynu i nie moge go tak latwo zlokalizowac bo bywa, ze jezdze po miescie spokojnie i cisza, sucho a czasem skocze na trase i po powrocie pojawi sie troche kropel plynu chlodniczego. Czy cisnienie w ukladzie lub temperatura moze powodowac, ze ucieka plyn? Bo probuje to zlokalizowac juz jakis czas i ciezki temat.

ernesto

Post autor: ernesto » 21 cze 2014, 21:12

Anton, a po nocy nie masz żadnych śladów? Masz osłonę pod silnikiem?
Oczywiście że ciśnienie układu też powoduje że wypycha płyn na zewnątrz, jest to ciężki temat jak są bardzo drobne wycieki, wręcz niezauważalne ponieważ odpalisz auto i temperatura zrobi swoje i płyn odparuje. Nie masz mętnego oleju ?

Antek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 79
Rejestracja: 03 maja 2012, 17:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Antek » 21 cze 2014, 21:21

Olej jest ok, nie przybywa oleju. Nie ma masla, nie ma sladow plynu w oleju ani oleju w plynie. Plynu ubywa bardzo malo, to sa drobne wycieki ale jednak. Oslone mam i zazwyczaj zbiera sie na oslonie a czasem cos kapnie z oslony. Kapie z silnika po stronie pasazera. Zazwyczaj mam wrazenie, ze objawia sie to w ten sposob - wracam, nie ma wycieku. Silnik ostygnie w nocy i rano widze odrobine plynu.

ernesto

Post autor: ernesto » 21 cze 2014, 21:26

Anton pisze:Zazwyczaj mam wrazenie, ze objawia sie to w ten sposob - wracam, nie ma wycieku. Silnik ostygnie w nocy i rano widze odrobine plynu.
Zrzuć osłonę i zerknij jak to wygląda. Różnica temperatur, motor stygnie i robi kap, kap, kap.
Jeśli teraz tak jest to lepiej to zrobić i to jeszcze przed zimą. Jak mówisz że jest to po stronie pasażera to najprawdopodobniej chłodniczka. Daj znać jak zbadasz sprawę.

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 21 cze 2014, 22:21

Sprawdz tą rurkę wchodzi do chłodniczki oleju
Obrazek
fot. ze str. http://www.dognmonkey.com/audi/a8-d2-32 ... ement.html

Antek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 79
Rejestracja: 03 maja 2012, 17:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Antek » 27 cze 2014, 20:06

Ok, diagnoza byla trafna, niestety - to chlodniczka oleju popuszcza plyn. Musze sie tym zajac jak najszybciej wiec potrzebuje wszystkich uszczelek. Czy moglibyscie mi koledzy jednoznacznie potwierdzic ktore uszczelki i ile ich ma byc? Bo serwis jak zwykle nic nie wie.

króciec 077 117 411A
uszczelka-oring 8 - 077 115 441
oringi szt 3 - 077 121 437

A te uszczelki ze srodka o ktorych pisal Foss - 077.198.070 - ile sztuk potrzebuje?

Dzieki z gory za pomoc! :)

ernesto

Post autor: ernesto » 27 cze 2014, 20:29

Anton, ja ten króciec dorabiałem u tokarza. Oryginalny jest plastikowy. Nie mogę teraz znaleźć jakie wymiary były. Nie miałem możliwość zamówienia więc dorobiłem na lata. Dałem dwie uszczelki i na wcisk.

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 27 cze 2014, 23:12

Na poprzedniej stronie masz rozmiary króćca co do tych oringów w środku to są tam 2 takie same ale wymiarów nie pamiętam, ale dostępne w każdym sklepie z oringami.

króciec 077 117 411A
uszczelka-oring 8 - 077 115 441
oringi szt 3 - 077 121 437

Chcesz to prześle ci fotki z mojej naprawy chlodniczki.

Ludzie dajcie jakiś fajny serwer fotek bo znikają mi z czasem z imageshack.

kmicic-lt
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 25 paź 2011, 16:55
Lokalizacja: 3-miasto/Oslo

Post autor: kmicic-lt » 28 cze 2014, 00:05

Anton pisze:
A te uszczelki ze srodka o ktorych pisal Foss - 077.198.070 - ile sztuk potrzebuje?
To jest komplet, uszczelka papierowa + 2 oringi gumowe - nr.39 na rysunku.

Obrazek

Antek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 79
Rejestracja: 03 maja 2012, 17:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Antek » 28 cze 2014, 16:02

W celach informacyjnych - caly kompet w/w czesci czyli krociec, 8-oring, 3 uszczelki + zestaw nr 39 kosztuje na dzien dzisiejszy 172 zlote. Czas oczekiwania 2 dni.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl