części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 05 W12/LPG ] sondy lambda - prosbo o diagnoze bledów

kris1976
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 18 cze 2012, 23:35
Lokalizacja: szczecin

[D3 05 W12/LPG ] sondy lambda - prosbo o diagnoze bledów

Post autor: kris1976 » 22 cze 2014, 22:09

Witam
mam prośbe o diagnoze bledów, od czego zaczac szukac. instalacja LPG to stag 300. od jakiegos czasu wywala kontrolke i sporo bledów.
wylaczylem gaz. wykasowalem bledy, odlaczylem aku i pojezdzilem okolo 200 km tylko na benzynie.
oto bledy:
engine 1
11 Faults Found:
18010 - Power Supply Terminal 30
P1602 - 002 - Voltage too Low - Intermittent
18627 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
P2195 - 008 - Signal too Low (Lean) - MIL ON
16522 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2
P0138 - 001 - Signal too High - MIL ON
16398 - Bank 1: Camshaft B (Exhaust)
P0014 - 008 - Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced) - Intermittent
18629 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1
P2197 - 008 - Signal too Low (Lean) - MIL ON
16542 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S2
P0158 - 001 - Signal too High - Intermittent
16523 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2
P0139 - 004 - Response too Slow - Intermittent
16543 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S2
P0159 - 004 - Response too Slow
16420 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Heating Circuit
P0036 - 004 - Malfunction / Open Circuit - Intermittent
17522 - Oxygen (Lambda) Sensor; B1 S2
P1114 - 004 - Internal Resistance too High - Intermittent
18331 - Please Check DTC Memory of ECU Number 2

engine 2
4 Faults Found:
18010 - Power Supply Terminal 30
P1602 - 002 - Voltage too Low - Intermittent
19612 - Oxygen (Lambda) Sensor B4 S1
P3156 - 008 - Voltage too Low or Air Leak - Intermittent
19611 - Oxygen (Lambda) Sensor B3 S1
P3155 - 008 - Voltage too Low or Air Leak - Intermittent
19600 - Oxygen (Lambda) Sensor B3 S1
P3144 - 008 - Signal Implausibly Lean - MIL ON
P3144 - 008 - Signal Implausibly Lean - MIL ON

ernesto

Post autor: ernesto » 22 cze 2014, 22:36

[center]kris1976,

Zapraszam do działu przywitań
[/center]

<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Zanim dołączysz do klubu A8, p
[center] http://www.a8team.pl/topics2/22.htm [/center]
[center]
13. Przed napisaniem pierwszego posta przedstaw się nam, swoje auto i przywitaj w odpowiednim dziale. [/center]


Pozdrawiam ernesto.

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 23 cze 2014, 06:47

Terminal 30 low voltage - oznacza, że masz do bani ładownie (sprawdzić miernikiem
na aku gdy chodzi silnik).

Najpierw musi być OK zasilanie, później dalsza diagnoza.
Za małe napięcie zasilania wywali błędy wszystkiego co jest zasilane prądem...

Ma być pod 14V.

Zresztą niedawno podobny temat był poruszany.
Pod koniec 1 strony: user Fermon wrzucił swoje błędy, zestaw jak u Ciebie:


Podobny temat... :)

kris1976
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 18 cze 2012, 23:35
Lokalizacja: szczecin

Post autor: kris1976 » 23 cze 2014, 08:04

napiecie 13,9 V
blad zapisal sie przy odlaczaniu aku.

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

mie.

Post autor: marekp750 » 23 cze 2014, 08:37

Piszesz, że napięcie OK.

Napisz coś więcej o tym problemie.

Zawsze był? Przed LPG po LPG?

Z LPG było OK? Czy coś było robione przy silniku lub LPG?

Czy błędy pojawiły się podczas normalnej eksploatacji?

Na LPG też zbiera ten sam zestaw błędów (błędy, które pokazałeś to po tych 200km na benzynie)?

kris1976
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 18 cze 2012, 23:35
Lokalizacja: szczecin

Post autor: kris1976 » 23 cze 2014, 08:56

tak bledy po jezdzie na beznynie.
kupilem auto z lpg. bylo wszystko ok. znaczy jezdzil ok choc swiecila sie kontrolka.
po wymianie filtrow powietrza na k&n. zaczely pojawiać sie objawy nierownej pracy na lpg.
po odczytaniu bledow, byly bledy sond oraz wypadania zaplonow na 1,2,3 cylindrze.
dlatego chcialem sprawdzic co sie dzieje tylko na benzynie.
po wykasowaniu i resecie aku i jezdzie 200 km na benzynie
takie wlasnie bledy jak wyzej

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 23 cze 2014, 08:59

Napięcie ładowania ok, a jakie napięcie ma aku w stanie spoczynku? Masa jest dobra?
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 23 cze 2014, 09:04

Masz dwa podstawowe problemy.

1. skład miszanki
2. problem z wałkami rozrządu - ustawienie

do pierwszego:

sprawdź czy nie ma lewego powietrza w dolocie (czy są wszystkie wężyki podłączone,
coś nie jest urwane, wszystko to co może zakłócać odczyt z przepływki).

Sprawdzenie ciśnienia paliwa na listwie (na iddle masz mieć 3.5 bara, po ściągnięciu
wężyka sterującego regulator ma podskoczyć do 4 barów)


Co do drugiego to procedura sprawdzenia jest bardziej skomplikowana.
Jeżeli chcesz grzebać sam to poszukaj sobie w necie:

"Camshaft Position (CMP) sensor, checking" engine BSB może coś będzie.

Można też ściągnąć SSP o W12 i tam co nieco będzie na ten temat.

Viperek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 56
Rejestracja: 13 mar 2012, 06:43
Lokalizacja: Andrychów

Post autor: Viperek » 23 cze 2014, 13:43

jeśli mogę co kolwiek powiedzieć to zmień sobie filtr na oryginalny. Miałem kiedyś ogromne problemy ze stożkiem K&N i stag300

emdzej
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 452
Rejestracja: 03 kwie 2012, 15:56
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: emdzej » 23 cze 2014, 15:17

Ale kolega nie zakładał stożka tylko w miejsce oryginalne filtra wstawił taki sam filtr K&N.

kris1976
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 18 cze 2012, 23:35
Lokalizacja: szczecin

Post autor: kris1976 » 23 cze 2014, 22:09

aa i jeszcze jedno
jezdzac tylko na LPG wydaje mi sie ze za szybko ubywalo mi benzyny
ale plan jest taki:
podejrzewam ze cos LPG mi tu miesza...
w czwartek kompletnie odlaczam LPG, sprawdzam szczelnosc dolotu
pojezdze kilka dni i zoboczymy co sie bedzie dzialo
aha i napiecie aku w stanie spoczynku to 11,68 V na zaplonie, radiu.


DODANO:

Co powoduje miganie kontrolki??
Ostatnio zmieniony 28 cze 2014, 23:53 przez kris1976, łącznie zmieniany 1 raz.

emdzej
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 452
Rejestracja: 03 kwie 2012, 15:56
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: emdzej » 24 cze 2014, 21:00

Wypadanie zapłonów. Podstawowe przyczyny to brak iskry, padnięta cewka, świeca...

Proponuję odczyt na których cylindrach i ew. zamienić cewki miejscami.

kris1976
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 18 cze 2012, 23:35
Lokalizacja: szczecin

Post autor: kris1976 » 25 lip 2014, 08:08

temat ogarniety.
wypadanie zapłonow spowodowane przegrzanymi, pozalamywanymi wezykami gazu.
sonda b1s1 pracowala ale miala zawyzony odczyt. na stronie 7-12 cylinder- zawieszony zaworek odpowietrzenia zbiornika- ciagnelo lewe powietrze

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl